אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מספר ניידות התנועה יוכפל תוך שנה
ראשי » חדשות » מספר ניידות התנועה יוכפל תוך שנה

מספר ניידות התנועה יוכפל תוך שנה

עובדות לחוד ופעולות לחוד - המדינה מתעקשת לראות באכיפה פתרון לקטל בדרכים

אריאל אלסיבוני 22/03/2016 צלם: משטרת ישראל

אתמול נחתמו חודשיים של דיונים בנושא הקטל בדרכים שיזמה ועדת הכלכלה של הכנסת. את חלק מהדברים שעלו בשימועים האלו הבאנו לפניכם כאן. שתי הנקודות המרכזיות שעלו מהשימוע ומהמחקרים שהועדה ביקשה לבצע – מצלמות המהירות לא עושות את תפקידן ומאיפה מגיעים ההרוגים על כבישי ישראל. נתונים אלו, לא שינו את אקורד הסיום שבו ננעל הדיון היום – עוד אכיפה.
בועדה עלה כי המשטרה עורכת 754,000 פעולות אכיפה ש-74 אחוזים מהן מתרכזות בעבירות שגורמות לתאונות דרכים. לדברי המשטרה כל 3 ימים פוגש נהג בשוטר. בשימוע תוארו התהליכים שאמורים לאפשר את הגברת האכיפה, גיוס שוטרים נוספים ועוד ניידות. המטרה – להכפיל את כמות ניידות התנועה עד לשנת 2017.
צעד תמוה? בהחלט. כל שלושה ימים בממוצע נהג נתקל בפעולת אכיפה. וזה עוד בלי לכלול אמצעי אכיפה אלקטרונים. אלו נתונים מרשימים למדי שמצביעים על עבודה יסודית וסיזיפית של המשטרה. ולמרות זאת, הנתונים מראים מגמה מאוד ברורה – יותר הרוגים.
האם המדינה חושבת שנהג צריך לחוות פעולת אכיפה כל יום? כל כמה שעות? האם זה מה שישפר את המצב בכבישים?
חד משמעית לא. הגיע הזמן אחרי עשרות שנים של אותו המנון שמישהו ירים את העיניים ויפתח את הראש. בזמן ש”הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים” בארה”ב חותמת על הסכם עם יצרנים – שבאמת יוביל להורדה במספר התאונות – בישראל ממשיכים עם המנטרה של “יותר אכיפה – תוביל לפחות תאונות” למרות שהנתונים, הוועדות, הדיונים מראים שאין שום קשר בין הדברים.
מדברי הסיכום עולה גם שהמדינה תמשיך לרצף את הכבישים במצלמות מהירות למרות שיעילותן ותפקדון של אלו מוטל בספק.
ועוד משהו על פרויקט מצלמות המהירות: “אם אני הייתי מקבל החלטות הייתי עוצר אותו. הפתרון הוא בטח לא בזה שהממשלה תצא למלחמה באזרחיה על ידי 600 אלף דוחות בלתי ניתנים לטיפול”. את הדברים האלו אומר היו”ר המיועד של הרשות הלאומית לבטחון בדרכים, גיורא רום. אני מקווה שיהיה מישהו שיקשיב לו.
מאות מליוני שקלים יעלו הניידות המצלמות וכיוון המלחמה המוכר (והלא יעיל) נגד תאונות הדרכים. אבל קיימת גם דרך אחרת – יש שתי קבוצות שאפשר להשקיע בהן פרומיל ולחתוך את מספר ההרוגים בחצי. התמקדות ברכב כבד והשקעה בהסברה במגזרים חלשים – שתי קבוצות שאחראיות למספר ההרוגים הגבוה ביותר. לא עוד אכיפה, לא עוד מאות מליוניום. טיפול יעיל וממוקד בבעיה פתירה. אבל עושה רושם שייקח ללוקחי ההחלטות אצלנו עוד הרבה שנים, ולצערי הרבה הרוגים על הכבישים, עד שהאסימון הזה ייפול.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד