אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
התפרצות געשית: אתנה של סדנת טדסון היא למבורגיני גאיירדו שאנחנו ממש רוצים
ראשי » חדשות » התפרצות געשית: אתנה של סדנת טדסון היא למבורגיני גאיירדו שאנחנו ממש רוצים
למבורגיני גאיירדו

התפרצות געשית: אתנה של סדנת טדסון היא למבורגיני גאיירדו שאנחנו ממש רוצים

סדנת טדסון הקרואטית החליטה לקחת את למבורגיני גייארדו ולהעניק לה פרשנות מודרנית ואקזוטית יותר, עם ביצועים ומראה שמתאימים לשנת 2025

אופיר דואק 24/02/2025 צלם: יצרן

בשנים האחרונות הולכת ותופסת תאוצה האופנה בה סדנאות מבצעות בניה מחדש ומעניקות מכלולים מודרניים לקלאסיקות האקזוטיות משנות ה-80′ וה-90′. בין היתר נתקלנו בשנים האחרונות בפרארי F355 של סדנת אבולוטו, הלמבורגיני דיאבלו של סדנת אצ’נטריקה וכמובן את היצירות הנפלאות של סינגר.

כעת מצטרפת לאופנה גם סדנת דנסון הקרואטית המתמחה בשיפוץ ושחזור של דגמי פורשה 911 שונים. הפעם הלכו הקרואטים על משהו שונה, והיצירה החדשה של הסדנה מתבססת על למבורגיני גאיירדו שהיא עדין צעירה מכדי להיחשב כקלאסיקה מודרנית, אך היא בהחלט בדרך לשם. אין עוררין על כך שלמבורגיני גאיירדו היא מכונית נחשקת, אך כיוון שמדובר במכונית הנפוצה ביותר עם סמל השור אחרי ההורקאן. כיוון שהוצגה ב-2003 ניסו בסדנת טדסון להפוך אותה למשהו יותר ייחודי, אקזוטי שיגרום לה להתבלט בין כ-14 אלף יחידות שייוצרו ממנה במהלך השנים.

התוצאה הסופית נקראת אתנה, על שמו של הר הגעש האיטלקי המפורסם, כאשר בדנסון מתכוונים לייצר רק 77 יחידות מותאמות אישית ללקוחות בעלי למבורגיני גאיירדו. תשעה מכוניות מתוך הסדרה יהיו במהדורה מיוחדת ויסופקו בתחילת 2026, כאשר ייצור יתר המכוניות ללקוחות יחל בסתיו 2026, כשמן הייצור של כל מכונית עומד על כ-12 חודשים.


אז איך הפכו בדנסון את הגאיירדו לנחשקת יותר? זה מתחיל קודם כל במרכב שכולו עשוי מעתה סיבי פחמן, עם שינויים עיצוביים בהשראת סדרות הדגמים המצומצמות של למבורגיני כמו הרבנטון והססטה אלמנט. יחידות התאורה הפכו למודרניות יותר, משטחי הגוף קיבלו כונסי אוויר נוספים ומראה זוויתי יותר ונוספו אלמנטים כמו חיפוי זימים מדורג לשמשה האחורית וכיסוי המנוע וזנב מוארך עם ספויילר “דאקטייל” מובנה הנמתח לאחור. החישוקים גם הם חדשים ומעניקים פרשנות מודרנית לעיצוב החישוקים המוכר של למבורגיני.

מרכב המכונית הורחב בשישה ס”מ כדי לאפשר התקנת צמיגים רחבים יותר מאשר במקור וכדי להתאים למפשק הסרנים המורחב של מערכת המתלים שתוכננה מחדש בהתאמה לתכנון של דגמי הגאיירדו סופר טרופיאו וה-GT3, עם בולמים מתכווננים של חברת JRZ ההולנדית. בסך הכל שוקלת דנסון אתנה כ-200 ק”ג פחות מאשר למבורגיני גאיירדו סטנדרטית.

הסדנה בחרה לבצע את תהליך השחזור על בסיס דגמי גאיירדו מוקדמים עם מנוע ה-V10 בנפח 5.0 ליטר (שהוגדל מאוחר יותר ל-5.2 ליטר). המנוע זכה לטיפול מקיף עם בניה מחדש, רכיבים פנימיים מחוזקים, מערכת יניקה משופרת ומערכת פליטה חדשה מטיטניום שגם אחראית לסאונד עשיר יותר. התוצאה הסופית היא הספק של 600 כ”ס המתקבלים ביותר מ-10,000 סל”ד, 70 כ”ס יותר מאשר בגאיירדו סופרלצג’רה. דנסון תכננו את המנוע המשופר בהתאמה לתיבת ההילוכים הידנית בעלת ששת יחסי העברה של הגאיירדו, אך מוכנים לבציע גם הסבה לבעלי גאיירדו עם תיבת הילוכים רובוטית. הכל כמובן עניין של כסף.

והגאיירדו, סליחה אתנה, הזו עולה לא מעט כסף. בדנסון נוקבים במחיר התחלתי של כ-790 אלף דולר להסבה לפני התאמות, תוספות ועיצוב אישי. כשהמחיר לא כולל את עלות המכונית אם במקרה עדין אין בבעלותכם למבורגיני גאיירדו. לפחות אתם יכולים להתנחם בעובדה שיחסית למכוניות על המחירים של למבורגיני גאיירדו בשוק היד השניה עדין שפויים יחסית.

Tedson ETNA 02Tedson ETNA 02Preview
Tedson ETNA 03Tedson ETNA 03Preview
Tedson ETNA 04Tedson ETNA 04Preview
Tedson ETNA 05Tedson ETNA 05Preview
Tedson ETNA 06Tedson ETNA 06Preview
Tedson ETNA 07Tedson ETNA 07Preview
Tedson ETNA 08Tedson ETNA 08Preview
Tedson ETNA 09Tedson ETNA 09Preview
Tedson ETNA 10Tedson ETNA 10Preview
למבורגיני גאיירדולמבורגיני גאיירדוPreview
Tedson ETNA 12Tedson ETNA 12Preview
Tedson ETNA 13Tedson ETNA 13Preview
Tedson ETNA 14Tedson ETNA 14Preview
Tedson ETNA 15Tedson ETNA 15Preview
Tedson ETNA 16Tedson ETNA 16Preview

גאיירדו גאיירדו V10 טדסון טדסון אתנה למבורגיני למבורגיני גאיירדו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד