אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בדרך לייצור: פרטים ראשונים על הטכנולוגיות החדשות של ב.מ.וו Neue Klasse
ראשי » חדשות » בדרך לייצור: פרטים ראשונים על הטכנולוגיות החדשות של ב.מ.וו Neue Klasse
BMW Neue Klasse

בדרך לייצור: פרטים ראשונים על הטכנולוגיות החדשות של ב.מ.וו Neue Klasse

חודשיים לפני החשיפה הרשמית, ב.מ.וו משחררת תמונות נוספות של ה-Neue Klasse ופרטים על הטכנולוגיות החדשות והמעניינות שאמורות להיכלל בה

אופיר דואק 18/02/2025 צלם: יצרן

ב.מ.וו ממשיכה לטפטף פרטים על ה-Neue Klasse המסקרנת הנמצאת בימים אלו במבחני פיתוח אחרונים. כזכור, ה- Neue Klasseנחשפה כקונספט בתערוכת מינכן לפני כשנה וחצי כחלק נוסף מסדרת מכוניות התצוגה Vision. אלא שבניגוד לרוב דגמיה קונספט, החזון של ב.מ.וו עם ה- Neue Klasse הולך להתממש כאשר היא מתכוונת להציג סדרת דגמים חדשה בעיצוב רטרו-עתידני כשהיא מתיימרת “להמציא מחדש” את המכונית החשמלית.

אגב, הבחירה בשם Neue Klasse היא לא מקרית. זה בדיוק השם בו השתמשה עבור סדרת דגמי הסדאן החדשה שלה בשנות ה-60′ שהצעידה את החברה לעידן חדש כיצרנית יוקרה והבשילה בהמשך הדרך לשושלת דגמי הסדאן המצליחה הכוללת את סדרות 3, 5 ו-7.

בינתיים, ב.מ.וו משחררת לא מעט תמונות של Neue Klasse תחת הסוואה, אך ניתן להבחין שהיא שומרת על האלמנטים של מכונית התצוגה עם צללית שהיא בכלת קווי גג זוויתיים ושטח חלונות צד גדול יחסית בשילוב בתי גלגלים מעוגלים ותפוחים. האלמנט החשוף השני הוא הפרשנות החדשה לעיצוב החזית שהכוללת שתי כליות צרות הנמתחות לרוחב החזית ובתוכן משולבות יחידות תאורת הל-LED. גם תמונות פנים ראשונות של המכונית נחשפות, בהן ניתן לראות יישום ראשון לתצוגת המידע הדיגיטלית החדשה של ב.מ.וו שהוצגה לאחרונה בתערוכת CES.


לצד זאת נחשפים גם פרטים על הטכנולוגיות החדשות אותם בוחנת ב.מ.וו במכוניות הניסוי לפיתוח סדרת ה- Neue Klasse. ב.מ.וו Neue Klasse אמורה להתבסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה לחלוטין, כשב.מ.וו נותנת בה דגש גבוה על ביצועים ויכולות דינמיות גבוהות וכן, צפויה להיות גרסת M כוחנית. גרסת ה-M תהיה בעל מנוח חשמלי נפרד לכל גלגל. ב.מ.וו לא מפרסמת את נתוני ההספק אך מצהירה כי בדגם הניסוי המומנט המרבי המשולב ברגע השיא של ארבעת המנועים ביחד מגיע ליותר מ-1,800 קג”מ. נתון עצום שמרמז על פוטנציאל הביצועים, אם כי המומנט שמגיע בפועל אל הגלגלים יהיה נמוך בהרבה.

הלב של ב.מ.וו Neue Klasse אמור להיות יחידת ניהול מרכזית חדשה אותה היא מכנה. היחידה אחראית על פעולת יחידת ההנעה, מערכות הבלימה הרגנטיבית, הבלמים, ההיגוי, בקרות האחיזה השונות והטעינה של המכונית ועל השילוב בינהן, ולטענת ב.מ.וו עושה שימוש במעבדי על עם מהירות עיבוד גבוהה פי 10 כדי להתאים לרמת הביצועים של המכונית ולייעל את פעולת המערכות השונות.

כך למשל טוענים בב.מ.וו למערכת בלימה רגנטיבית יעילה ב-25% בהשוואה למערכות מקובלות בתעשייה שתאפשר שימוש במערכת הבלימה ההידראולית רק כאשר נדרשת בלימה אינטנסיבית או בלימת חירום. לפחות באבהטיפוס ניתן גם לראות מבחוץ אם ומתי המכונית מאיצה או בולות על ידי שילוב של תאורת לד משנתה המובנית בחישוקים: ירוק לתאוצה, כחול לאחזור אנרגיה וכתום לבלימה באמצעות מערכת הבלמים.

עוד חידוש אותו בוחנת ב.מ.וו ב- Neue Klasse הוא שימוש במאווררים בתחתית הרכב כדי לייצר כוח הצמדה. זה לא רעיון חדש, גורדון מארי הגה אותו בפורמולה 1 לפני יותר מארבעה עשורים והוא נפסל תוך זמן קצר בגלל שהיה יעיל מידי והביא אותו אחר כך למקלארן F1. בגלגול החדש של הרעיון מותקנים בתחתית המרכב של ב.מ.וו Neue Klasse חמישה מאווררים היוצרים כוח הצמדה של קרוב לטון מבלי לפגוע במקדם הגרר של המכונית – כך שהיא יכולה להציע אחיזה גבוה ועדין להיות אווירודינמית. אופי ועוצמת הפעולה של המאווררים משתנה בהתאם ליחידת ה-“Heart Of Joy” שאמורה לנהל את כל העסק.

ב.מ.וו Neue Klasse אמורה להיחשף רשמית בתערוכת שנגחאי שתיערך באפריל, ויהיה מעניין לראות איך וכיצד ייושמו הטכנולוגיות ממכונית הניסוי בדגם הסדרתי.

Neue Klasse ב.מ.וו ב.מ.וו Neu Klasse ב.מ.וו נאו קלאס ב.מ.וו נאו קלאסה טכנולוגיה חשמלית מכונית חשמלית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד