בימים שבהם כל יצרן רכב מרגיש מחויב להוסיף סוללה ולחבר שקע חשמלי לכל מה שזז, שברולט החליטה לחשוף את הבלייזר EV.R NASCAR, אבטיפוס חשמלי לרכב המוכן למרוצי נאסקאר על בסיס קרוסאובר החשמלי. כן, קראתם נכון, מרוצי הנאסקאר, אחד המבצרים האחרונים של מנועי ה-V8 הרועמים, מקבל גם הוא שקט חשמלי. אנחנו רק תוהים האם מישהו שאל את השאלה הפשוטה: “האם הקהל מעוניין לראות מכוניות NASCAR מבלי לשמוע אותן?”
שברולט בלייזר EV.R מונע על ידי שלושה מנועים חשמליים שיכולים לטפס עד 15,000 סל”ד ומפיקים יחד 1,300 כ”ס – מספרים יפים מאד. יש לו גם סוללת 78 קילוואט שתעזור לו להשלים כמה הקפות במצערת מלאה לפני שתתרוקן. אבל זה לא מנוע V8 אמריקאי קלאסי עם צליל שירעיד את הטריבונות וילהיב את הקהל.
הרעיון מאחורי הפרויקט, לטענת GM, הוא לחקור טכנולוגיות שיכולות להשפיע גם על רכבי הכביש של שברולט. במילים אחרות, עוד צעד במסע של תעשיית הרכב לכיוון מערכות הנעה חשמליות, צעד שעלול בעתיד להחליף את הצלילים והאופי, שמלווים את מרוצי הנאסקאר מאז ומעולם, בדממה. מן הסתם הצעד הזה מועד להיות גם מקדם תדמית ומכירות, בדיוק כמו שברולט בלייזר EV SS שנבחרה להיות מכונית הקצב של מרוץ דייטונה 500, בו תוצג גם הבלייזר EV.R נאסקר לקהל.
לטובת הפרויקט הזה, GM עבדו בשיתוף עם אנשי הנאסקאר כדי להתאים את ה-Blazer החשמלי לתקנות הסדרה. זהו רכב רחב ונמוך יותר מגרסת הכביש, עם כלוב בטיחות מלא, מעטפת מרכב פלסטית לחיסכון במשקל, כל הציוד הנדרש כדי להשתתף במרוצים וצמיגי גודייר Racing Eagles. נהג המבחן, ג’סטין אלגאייר, סיפר שהקושי הגדול ביותר עבורו היה ההתמודדות עם היכולת להעריך את מהירות הנסיעה בכניסה לפניה. עד היום הוא עשה זאת באמצעות צלילי המנוע וההילוך בו הוא נהג, אך בהנעה חשמלית אין לו את האינדיקציות האלו. כמו כן, הרבה שעות מושקעות בהתאמת הבלימה הרגנרטיבית לצרכים הייחודיים בנהיגת מסלול, שכוללים את מקטעי ההאטה לפני הפניות ואת האיזון הנדרש במהלכן.
ומה עם המסורת? מרוצי הנאסקאר הם שם נרדף לשאגת מנועים, לקרבות צמודים ולעשן מפלטים. הבלייזר EV.R יספק ביצועים, כל עוד ישאר לו חשמל בסוללה כמובן. מנגד, אין לו שום דבר מהקסם של מכוניות המרוץ הקלאסיות, שגורמות לקהל למלא את הטריבונות על מנת לראות, לשמוע ולהריח אותן. האם בעתיד נראה את מרוצי הנאסקאר מציגים שקט מצמרר בדומה לפורמולה E? ימים יגידו. בינתיים, למי שעדיין אוהב ריח של דלק שרוף וצלילי V8, אפשר להתנחם בעובדה שמרוצי הנאסקאר המסורתיים לא הולכים לשום מקום – לפחות לא בזמן הקרוב.