אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יותר שרירים, פחות משקל: דוקאטי X דיאבל V4 החדש נחשף
ראשי » דו-גלגלי » יותר שרירים, פחות משקל: דוקאטי X דיאבל V4 החדש נחשף
דוקאטי X דיאבל

יותר שרירים, פחות משקל: דוקאטי X דיאבל V4 החדש נחשף

דוקאטי חושפת את הדור החדש של הפאוור קרוזר המדליק שלה שעובר להשתמש במנוע V4 אבל מציג משקל נמוך יותר ושומר על עיצוב שעושה חשק

אופיר דואק 16/02/2025 צלם: יצרן

קצת יותר משנה לאחר שהציגה את הדיאבל V4 החדש, חושפת דוקאטי בימים אלו את X דיאבל החדש. ה-X דיאבל המקורי נולד ב-2016 כמעין גרסת פאוור קרוזר בעלת אופי מעט יותר כוחני ומראה מינימליסטי יותר. הרעיון הזה ממשיך גם ל-X דיאבל החדש שנבדל בפנס קדמי שונה, כונסי אוויר מעודנים יותר, חיפויי רדיאטור וגחון קטנים יותר, מיכל דלק מעוגל ומושב אחורי שהוא יחידה אחת לרוכב ולמורכב.

הבשורה המשמעותית שמביא איתו ה-X דיאבל הוא המעבר ממנוע ה-V2 בנפח 1,260 סמ”ק למנוע ה-V4 גראנטוריסימו שמשרת גם את הדיאבל V4. המשמעות היא שהדור החדש הביצועים שופרו הודות להספק מרבי שצמח מ-156 ל-168 כ”ס המתקבלים ב-10,750 סל”ד עם מומנט מרבי של 12.8 קג”מ ב-7,500 סל”ד. המנוע מציע שלושה מצבי תפוקה לבחירת הרוכב, ואפשרות לניתוק הצתה בשני צילינדרים בזמן שיוט לטובת חיסכון בדלק, כאשר הוא מותאם כמובן לתקינת יורו 5 פלוס העדכנית. ההינע הסופי כבר לא נעשה על ידי רצועה ועבר להתבצע באופן מקובל יותר באמצעות שרשרת. בדוקאטי מצהירים שעם המנוע החדש מסוגל ה-X דיאבל להאיץ ל-100 קמ”ש בפחות מ-3 שניות.

מה שמעניין הוא שלמרות המעבר למנוע כפול במספר הצילינדרים, משקלו של דוקאטי X דיאבל דווקא ירד ב-6 ק”ג ועומד על 229 ק”ג יבשים. החיסכון במשקל מגיע בזכות שלדת מונוקוק חדשה מאלומיניום המחליפה את שלדת צינורות הפלדה של הדור הקודם. בנוסף ישנם גם זרוע אחורי חד צידית מאלומיניום וחישוקי אלומיניום יפיפיים בעיצוב שונה מזה של הדיאבל V4 הרגיל. גאומטריית השלדה שונתה במקצה עם בסיס גלגלים שהתארך ל-162 ס”מ וזווית מזלג חדה ביותר מבעבר לטובת זריזות ההיגוי אשר עומדת כעת על 29 מעלות.


 

מערכת המתלים משלבת מזלג קדמי הפוך בקוטר 50 מ”מ מתוצרת מרזוקי ובולם מונושוק אחורי, שניהם בעלי אפשרות כיוון מלאה כאשר מהלך המתים צמח ב-25 מ”מ בהשוואה לדור היוצא. מערכת הבלימה מתוצרת ברמבו כוללת שני דיסקים קדמיים בקוטר 330 מ”מ עם קאליפרים רדיאליים מסדרת Stylma. בדומה ליתר דגמי דוקאטי החדשים גם חבילת האלקטרוניקה מקיפה ומכילה בנוסף למערכת ABS הפועלת תחת פניה גם ארבעה מצבי רכיבה שונים, קוויקשיפטר דו-כיווני, בקרת משיכה, בקרת ווילי, בקרת זינוק ובקרת שיוט כסטנדרט.

דוקאטי X דיאבל V4 החדש יגיע לאולמות התצוגה באירופה כבר בחודש מאי וצפוי להיות מוצע גם בישראל מאחור יותר השנה.

 

Ducati X Diavel V4 2025 13Ducati X Diavel V4 2025 13Preview
Ducati X Diavel V4 2025 12Ducati X Diavel V4 2025 12Preview
Ducati X Diavel V4 2025 11Ducati X Diavel V4 2025 11Preview
Ducati X Diavel V4 2025 09Ducati X Diavel V4 2025 09Preview
Ducati X Diavel V4 2025 08Ducati X Diavel V4 2025 08Preview
Ducati X Diavel V4 2025 07Ducati X Diavel V4 2025 07Preview
Ducati X Diavel V4 2025 10Ducati X Diavel V4 2025 10Preview
Ducati X Diavel V4 2025 14Ducati X Diavel V4 2025 14Preview
Ducati X Diavel V4 2025 03Ducati X Diavel V4 2025 03Preview
דוקאטי X דיאבלדוקאטי X דיאבלPreview
Ducati X Diavel V4 2025 05Ducati X Diavel V4 2025 05Preview
Ducati X Diavel V4 2025 06Ducati X Diavel V4 2025 06Preview
Ducati X Diavel V4 2025 02Ducati X Diavel V4 2025 02Preview
דוקאטי X דיאבלדוקאטי X דיאבלPreview

X דיאבל X דיאבל V4 אקס דיאבל דוקאטי דוקאטי X דיאבל דוקאטי X דיאבל V4 פאוור קרוזר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד