קצת יותר משנה לאחר שהציגה את הדיאבל V4 החדש, חושפת דוקאטי בימים אלו את X דיאבל החדש. ה-X דיאבל המקורי נולד ב-2016 כמעין גרסת פאוור קרוזר בעלת אופי מעט יותר כוחני ומראה מינימליסטי יותר. הרעיון הזה ממשיך גם ל-X דיאבל החדש שנבדל בפנס קדמי שונה, כונסי אוויר מעודנים יותר, חיפויי רדיאטור וגחון קטנים יותר, מיכל דלק מעוגל ומושב אחורי שהוא יחידה אחת לרוכב ולמורכב.
הבשורה המשמעותית שמביא איתו ה-X דיאבל הוא המעבר ממנוע ה-V2 בנפח 1,260 סמ”ק למנוע ה-V4 גראנטוריסימו שמשרת גם את הדיאבל V4. המשמעות היא שהדור החדש הביצועים שופרו הודות להספק מרבי שצמח מ-156 ל-168 כ”ס המתקבלים ב-10,750 סל”ד עם מומנט מרבי של 12.8 קג”מ ב-7,500 סל”ד. המנוע מציע שלושה מצבי תפוקה לבחירת הרוכב, ואפשרות לניתוק הצתה בשני צילינדרים בזמן שיוט לטובת חיסכון בדלק, כאשר הוא מותאם כמובן לתקינת יורו 5 פלוס העדכנית. ההינע הסופי כבר לא נעשה על ידי רצועה ועבר להתבצע באופן מקובל יותר באמצעות שרשרת. בדוקאטי מצהירים שעם המנוע החדש מסוגל ה-X דיאבל להאיץ ל-100 קמ”ש בפחות מ-3 שניות.
מה שמעניין הוא שלמרות המעבר למנוע כפול במספר הצילינדרים, משקלו של דוקאטי X דיאבל דווקא ירד ב-6 ק”ג ועומד על 229 ק”ג יבשים. החיסכון במשקל מגיע בזכות שלדת מונוקוק חדשה מאלומיניום המחליפה את שלדת צינורות הפלדה של הדור הקודם. בנוסף ישנם גם זרוע אחורי חד צידית מאלומיניום וחישוקי אלומיניום יפיפיים בעיצוב שונה מזה של הדיאבל V4 הרגיל. גאומטריית השלדה שונתה במקצה עם בסיס גלגלים שהתארך ל-162 ס”מ וזווית מזלג חדה ביותר מבעבר לטובת זריזות ההיגוי אשר עומדת כעת על 29 מעלות.
מערכת המתלים משלבת מזלג קדמי הפוך בקוטר 50 מ”מ מתוצרת מרזוקי ובולם מונושוק אחורי, שניהם בעלי אפשרות כיוון מלאה כאשר מהלך המתים צמח ב-25 מ”מ בהשוואה לדור היוצא. מערכת הבלימה מתוצרת ברמבו כוללת שני דיסקים קדמיים בקוטר 330 מ”מ עם קאליפרים רדיאליים מסדרת Stylma. בדומה ליתר דגמי דוקאטי החדשים גם חבילת האלקטרוניקה מקיפה ומכילה בנוסף למערכת ABS הפועלת תחת פניה גם ארבעה מצבי רכיבה שונים, קוויקשיפטר דו-כיווני, בקרת משיכה, בקרת ווילי, בקרת זינוק ובקרת שיוט כסטנדרט.
דוקאטי X דיאבל V4 החדש יגיע לאולמות התצוגה באירופה כבר בחודש מאי וצפוי להיות מוצע גם בישראל מאחור יותר השנה.