אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
משנות כיוון: המיזוג בין הונדה וניסאן קרס
ראשי » חדשות » משנות כיוון: המיזוג בין הונדה וניסאן קרס
הונדה

משנות כיוון: המיזוג בין הונדה וניסאן קרס

כחודש וחצי אחרי פרסום מזכר ההבנות בינהן, הונדה וניסאן לוקחות צעד לאחור ומודיעות כי לא יתאחדו. עם זאת, שיתוף הפעולה בתחום החשמלי ימשך

אופיר דואק 13/02/2025 צלם: יצרן

זה היה נראה כאילו הדרך למיזוג סלולה כמו כביש מהיר בין 4 נתיבים, אבל באופן מפתיע הודיעו הונדה וניסאן כי האיחוד בינהן לא יצא לפועל. לפני כחודש וחצי חתמו שתי ענקיות הרכב היפניות על מזכר הבנות בו סוכם על מתווה כללי שיוביל למיזוג שתי החברות ב-2026 עם אפשרות לכלול בו גם את מיצובישי הנמצאת בבעלות חלקית של ניסאן.

בעקבות החתימה על המתווה הכללי נכנסו צוותי שתי החברות למשא ומתן על אופי האיחוד, חלוקת הכוחות בתוכו והאסטרטגיה העתידית. אתגר לא פשוט לאור העובדה שלשתי החברות היצע דגמים חופף למדי ברוב השווקים. ניסאן כידוע הגיעה לשיחות המיזוג מעמדת נחיתות, זאת לאחר שהחברה נקלעה לקשיים פיננסיים משמעותיים לאחר שיצאה מהברית ארוכת השנים עם רנו כשהיא נמצאת עם היצע דגמים מצומצם יחסית בשווקי מפתח כמו השוק האירופאי ובפיגור בתחום החשמלי. מבחינת יחסי הכוחות ידה של הונדה היא על העליונה לאחר שבשנים האחרונות יצאה ממשבר, חידשה את היצע הדגמים שלה וביצעה פיתוחי משמעותי בתחום ההנעה החשמלית, בין היתר תוך שיתופי פעולה עם יצרניות אחרות כמו ג’נרל מוטורס.

בשנה האחרונה ייצרה הונדה ברחבי העולם 4.19 מיליון מכוניות לעומת רק 3.44 מיליון מכוניות שייצרה ניסאן. שווי השוק של הונדה עומד על 44 מיליארד דולר לעומת 10 מיליארד דולר לניסאן, ולא תתפלאו לשמוע גם שערך המניה של הונדה בבורסה היפנית גבוה יותר מפי 3 מזה של ניסאן. נתונים אלו הכתיבו את הלך הרוח בשיחות ואם כלפי חוץ החתימה על מזכר ההבנות הוצגה כברית בין שווים, בחדרי הדיונים דחפה הונדה להשתלטות על ניסאן.


ההודעה לעיתונות שפורסמה מאשרת את הדברים, כאשר מצוין בה כי הונדה הציעה לשנות את מבנה החברה המשותפת על בסיס החלפת מניות כשהיא תהיה חברת האם, כאשר היא תמנה את המנכ”ל המשותף ואת רוב הדירקטורים. במילים אחרות, אנשי הונדה יהיו בעלי הבית בפועל למרות החלפת מניות הדדית. אנשי ניסאן סירבו להצעה הנדיבה וסיכמו בג’נטלמניות כי “שתי החברות הגיעו למסקנה שעדיף לבטל את מזכר ההבנות”.

עם זאת צפויות שתי החברות להמשיך ולשתף פעולה בפיתוח טכנולוגיות ופלטפורמות הנעה חשמלית, זאת על סמך הסכם מוקדם יותר בינהן. מיצובישי אגב, ויתרה מהר מאד על האפשרות להיכלל במיזוג והודיע הכי תצא לדרך עצמאית תוך התמקדות בשווקים החזקים של החברה, בעיקר באסיה. במציאות הזו תצטרך ניסאן מעתה לחפש ומהר שותפה אסטרטגית חדשה כדי לשרוד.

הונדה מיזוג ניסאן תעשיית הרכב
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד