אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
האם דונגפנג וצ’אנגן בדרך למיזוג?
ראשי » חדשות » האם דונגפנג וצ’אנגן בדרך למיזוג?
דונגפנג

האם דונגפנג וצ’אנגן בדרך למיזוג?

בעקבות הודעת שתי הענקיות הסיניות על ארגון מחדש בשורותיהן, נפוצות הערכות כי הממשל הסיני דוחף למיזוג שייצור את יצרנית הרכב החמישית בגודלה בעולם

אופיר דואק 12/02/2025 צלם: יצרן

האתגרים שעומדים בפני תעשיית הרכב בשנים האחרונות עם המעבר להנעה חשמלית וההתמודדות מול ההתעצמות הסינית משנים את מאזן הכוחות. בעוד יצרניות מערביות יוצרות בריתות ואיחודים חדשים כדי לשרוד (כמו למשל האיחוד המתבשל בין הונדה לניסאן) גם בתעשיית הרכב הסינית מתחוללים שינויים.

כבר ברור שלמרות התאבון הסיני הגדול, בשוק בית כה תחרותי רק הגדולות באמת ישרדו. יצרניות ומותגים קטנים כמו אייויז, וולטמייסטר, NETA ו-HiPhi נקלעו לקשיים והפסיקו את פעילותן, אבל התחרות מאלצת גם יצרניות גדולות בסין חשב מסלול מחדש, לפעמים בהכוונת הממשל הסיני שמצד אחד מעודד הקמת חברות ומותגים חדשים, אבל מצד שני לא אוהב להשקיע ולהעניק סובסידיות למיזמים שנכשלים.

בימים אלו עלו דיווחים בסין כי שתיים מיצרניות הרכב הממשלתיות הגדולות דונגפנג וצ’אנגן עורכות בימים אלו ארגון מחדש לאחר שלא השיגו את ייעדי המכירות שלהן בשנת 2024. צ’אנגן הציבה לעצמה יעד מכירות של 2.8 מיליון מכוניות מכלל מותגיה השונים, בהם דיפאל שהחל את פעילות בישראל לאחרונה ו”אוואטר” שצפוי להגיע ארצה השנה. החברה אמנם רשמה עליה של 14.8% במכירות, אך בסופו של דבר סיכמה אתה שנה עם 2.68 מיליון מכוניות. זאת כולל במיזמי שיתוף הפעולה המקומיים שלה עם פורד ומאזדה (שעבורה תייצר צ’אנגן את ה-EZ6 החשמלית).


דונגפנג לעומת זאת הציבה לעצמה יעד שאפתני יותר של 3.2 מיליון מכוניות מכלל מותגי הקבוצה, הכוללים את ייפאי, מותג היוקרה וויה ופורטינג וגם מיזמי יצור מקומי עם הונדה רנו. בסופו של דבר מכרה קבוצת דונגפנג רק 1.89 מיליון מכוניות עם ירידה של כמעט 9% במכירות. רחוק מלהגדיר את המצב כמשבר, אבל מספיק כדי להסב את תשומת ליבו של הממשל הסיני.

שתי החברות הממשלתיות נמצאות תחת פיקוח של גוף המכונה “ועדת הניהול לפיקוח על נכסים בבעלות המדינה”, אשר הכריז בעבר כי בכוונתו לצמצם את התחרות בין חברות ממשלתיות כדי למנוע הפסדים למדינה. ההכרזה במקביל של שתי החברות על צעדי ארגון פנימיים מעוררת ספקולציות לגבי מיזוג בין שתי הענקיות הממשלתיות הללו, מיזוג שיכול להפוך את שתי החברות יחד ליצרנית הרכב החמישית בגודלה בעולם עם היקף ייצור של קרוב ל-4.5 מיליון מכוניות בשנה שתעקוף את BYD שהי יצרנית הרכב בבעלות פרטית הגדולה בסין.

עם זאת מיזוג בין שתי חברות גדולות כלכל, בעלות שלל מותגים המתחרים זה בזה ומיזמים עם יצרניות רכב נוספות הוא עניין מורכב שידרוש תהליך ממושך של ארגון פנימי של חלוקת הבעלות על המותגים השונים של כל קבוצה. כרגע מיזוג בין דונגפנג לצ’אנגן הוא בגדל ספקולציה רחוקה ממימוש, אבל אם מישהו בממשל הסיני יחליט שזה מה שצריך לקרות, מדובר בהחלטה שתטרוף את הקלפים ותשפיע לא רק על שוק הרכב הסיני.

דונגפנג מיזוג צ'אנגן שוק הרכב הסיני תעשיית הרכב הסינית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד