לצד הפיכתה בהדרגה למותג חשמלי מלא מנסה אלפין, המותג הספורטיבי של רנו, למצב את עצמו כאלטרנטיבה הצרפתית ליצרניות הספורטיביות הנחשקות. הדרך לשם עוברת לא רק בביסוס מעמדה בספורט המוטורי (בין היתר במרוצי הפורמולה 1 ופורמולה E) אלא גם בצעד המתבקש של יצירת דגמים וגרסאות מיוחדות ביצור מוגבל.
אלפין A110R Ultime עונה בדיוק על ההגדרה הזו. גרסת על בעלת רכיבים אקזוטיים בייצור מוגבל של 110 יחידות בלבד אשר נחשפה בתערוכת פריז האחרונה וכעת מתגלגלת אל פס הייצור בדרך ללקוחות פרנקופילים וחובבי הגה שיהיו מוכנים לשלם עבורה סכום דמיוני, ולא רק עבור מכונית צרפתית, המתחיל ב-265 אלף יורו. לשם השוואה, מחירה של פורשה 911 GT3 RS הוא רק 250 אלף יורו, וזו חתיכת הצהרה מצידה של אלפין.
הבסיס לגרסת האולטיים הוא גרסת ה-R של אלפין A110 שהיא בעלת המפרט הקרבי ביותר המוצע ביצור סדרתית ללקוחות. חיצונית קיבלה המכונית חבילת עזרים אווירודינמיים בהשראת גרסת ה-GT4, עם חרב קדמית חדשה כונסי אוויר מוגדלים, שני סנפירים על החלון האחורי וכמובן ספויילר מזדקר ובולט מאחור התורמים כולם להגדלת כוח ההצמדה ב-160 ק”ג. על הרכיבים הללו עשויים מסיבי פחמן יחד עם מכסה המנוע, כיסוי החלון האחורי והגג כדי להוריד את המשכל העצמי ואת מרכז הכובד.
אוויר פסגות: אלפין A110S במבחן דרכים
מנוע ה-1.8 ליטר המוגדש זכה לטיפול מעמיק הכולל בוכנות חדשות, דחיפי שסתומים קלים יותר ומגדש טורבו משופר עם מניפת דחיסה חדשה. התוצאה היא הספק מרבי שעלה ל-345 כ”ס בשימוש בדלק באוקטן 102, או רק 325 כ”ס בשימוש בדלק באוקטן 98. המומנט המרבי עלה בכ-8 קג”מ ל-42.8 קג”מ בסך הכל המתקבלים כבר ב-3,200 סל”ד. אלו אולי לא נתונים מאיימים שמתקרבים לאלו של הפורשה, אך האלפין קלה משמעותית ומציגה יחס משקל/הספק מרשים של 3.2 ק”ג בלבד לכ”ס.
עוד ניתן למנות בגרסת האולטיים תיבת הילוכים כפולת מצמדים מחוזקת בעלת שישה יחסי העברה ומערכת מתלים שתוכננה מחדש הכוללת בולמי זעוזעים מתוצרת אוהלניס מסדרה TTX, עם אפשרויות כיוון מלאות לגובה המרכב ומאפייני השיכוך של הבולם. מערכת הסלימה הגיע מדגמי המסלול של אלפין ולקינוח ישנם חישוקים מחושלים בקוטר 18 אינץ’ ו-19 אינץ’ מאחור העוטים צמיגי מישליין פיילוט ספורט קאפ 2 ייעודיים עבור גרסת האולטיים.
גרסת האולטים מאיצה ל-100 קמ”ש ב-3.8 שניות ולטענת אנשי אלפין כל השדרוגים הללו מאפשרים לה להקיף את מסלול הנורבורגרינג ב-20 שניות מהר יותר מאשר אלפין A110R סדרתית.
110 הלקוחות האנינים שיבחרו בה יכולו לבצע בה מגוון התאמות אישיות חיצוניות ופנימיות, כולל שילוב של גימורים פנימיים מעור בעיבוד ותפירה ידנית. לא בטוח שמעריצי פורשה ובעלי ה-GT3 יתרגשו מכל אלו, אבל לפחות מבחינת הצרפתים מדובר במקור לגאווה. בטח בהתחשב בעובדה של A110 חשמלית אמורה להופיע במהלך 2026.