אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
וולוו מוכרת את אחזקותיה בלינק אנד קו, אך השותפות נמשכת
ראשי » חדשות » וולוו מוכרת את אחזקותיה בלינק אנד קו, אך השותפות נמשכת
לינק אנד קו

וולוו מוכרת את אחזקותיה בלינק אנד קו, אך השותפות נמשכת

אחרי שייסדו שותפות מסחרית בינהן, וולוו מוכרת את מניות לינק אנד קו שבבעלותה לג'ילי אך תמשיך לשווק את מכוניות המותג דרך סוכניה באירופה

יובל לוי 10/02/2025 צלם: יצרן, רונן טופלברג

חברת וולוו הודיעה לאחרונה כי קיבלה אישור מבעלי המניות שלה למכור את מלוא אחזקותיה (30%) בחברת לינק אנד קו, תמורת כ-741 מיליון דולר. בתום העסקה זיקר תחזיק ב-51% מלינק אנד קו, בעוד שג’ילי תחזיק ב-49% הנותרים. ג’ילי היא כידוע בעלת המניות העיקרית בחברת וולוו, ולכן אין זה מפתיע כי הקשרים העסקיים בין החברות לא ייפגעו, והן ימשיכו לשתף פעולה בתחום המכירות, הלוגיסטיקה והפצת החלפים.

המהלך מגיע לאחר שבחודש ספטמבר 2024 ייסדו וולוו ולינק אנד קו שותפות מסחרית, במסגרתה הוסכם כי לינק אנד קו תיעזר ברשת הסוכנויות של וולוו למכירת רכביה בשבע מדינות שונות באירופה: שוודיה, גרמניה, הולנד, בלגיה, צרפת, ספרד ואיטליה. לפי המודל העסקי לקוחות יוכלו לרכוש רכבי לינק אנד קו ישירות דרך סוכנויות וולוו נבחרות.

זה המקום להזכיר כי בשנה שעברה מכרה וולוו גם את אחזקותיה בפולסטאר, החטיבה הספורטיבית אותה הקימה שהפכה למותג מכוניות חשמליות שבדי-סיני. אם כי מכירת מניות פולסטאר לג’ילי נעשתה להבדיל בגלל הפסדי פולסטאר. כמו עם לינק אנד קו, גם הקשר בין וולוו לפולסטאר נמשך כשהשינוי נעשה רק במבנה הבעלות שעבר לג’ילי.


אם נחזור ליחסים בין וולוו ללינק אנד קו, למרות שמדובר כרגע במהלך המתמקד באירופה, קשה להתעלם מהזווית הישראלית. וולוו מיובאת לישראל על ידי חברת “מאיר” מאז שנת 1967, וזו החלה ב-2023 לשווק גם את דגמי לינק אנד קו. הדגם הראשון שהושק בארץ היה לינק אנד קו 01 ולאחרונה הצטרף אליו הדגם החשמלי לינק 02, שמכוון לשוק רכבי הפנאי החשמליים הצומח בישראל.

נשיא השווקים הבינלאומיים בוולוו, ארק נובינסקי, ציין כי “לשותפות עם לינק אנד קו יש את כל המרכיבים הדרושים להצלחה לטווח ארוך. בעוד שלינק אנד קו אחראית לפיתוח המוצרים ואסטרטגיית המכירות שלה, המומחיות הקמעונאית והתהליכים התפעוליים שלנו יסייעו להרחיב את פעילותה באירופה.”

למרות שהשינוי במבנה הבעלות עשוי להשפיע בעתיד על האסטרטגיה העסקית של וולוו, השותפות המסחרית עם לינק אנד קו צפויה להמשיך ולחזק את נוכחות שני המותגים באירופה וגם בישראל – שוק שבו הביקוש לרכבי פנאי היברידיים וחשמליים ממשיך לצמוח משנה לשנה לצד תחרות גוברת בין המותגים מאירופה ומסין.

ג'ילי וולוו לינק אנד קו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד