סובארו חושפת בימים אלו שתי גרסאות חדשות בהיצע של הפורסטר החדש. שלא במפתיע, סובארו בוחרת לחשוף את שתי הגרסאות החדשות קודם כל בשוק האמריקאי, שם זוכה סובארו בכלל והפורסטר בפרט להצלחה גדולה בשנים האחרונים. כמה גדולה? בשנה החולפת זינקו המכירות של הפורסטר בארה”ב ב-15% והסתכמו ביותר מ-175 אלף יחידות, כאשר מכירות הקרוסטראק עלו ב-24% ליותר מ-181 אלף יחידות.
שתי הגרסאות אמורות לעזור לסובארו להמשיך את המומנטום החיובי. הגרסה החשובה היא הגרסה ההיברידית, שנועדה לספק מענה הצלחה של דגמי קרוסאובר היברידים בשוק האמריקאי בשנים האחרונות, ובעיקר לטויוטה ראב 4. הגרסה ההיברידית. יחידת ההנעה ההיברידית של הפורסטר מבוססת על מנוע הבוקסר המוכר בנפח 2.5 ליטר בשילוב טכנולוגיה היברידית שהגיעה מטויוטה.
מנוע ה-2.5 ליטר הותאם כדי לפעול בשיטת מחזור אטקינסון לשיפור יעילות הבעירה בדומה למנועים ביחידות ההנעה היברידיות של טויוטה. ההספק ירד במעט ל-160 כ”ס כאשר מתגברים אותו 118 כ”ס המתקבלים מהמנוע החשמלי הניזון מסוללת ליתיום-יון בקיבולת 1.1 קוט”ש. התוצאה היא הספק מרבי משולב של 194 כ”ס המועבר לארבעת הגלגלים דרך מערכת ההנעה הכפולה הא-סימטרית המוכרת של סובארו ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה.
בדרך שלו: סובארו פורסטר החדש במבחן דרכים
סובארו לא מפרסמת את נתוני הביצועים הרשמיים, אך מצהירה על צריכת דלק נמוכה ב-40% בהשוואה לפורסטר 2.5 ליטר הרגיל. השיווק בארה”ב אמור להתחיל באביב הקרוב, כאשר הבשורה היותר משמעותית עבורנו היא שהגרסה ההיברידית צפויה להגיע לישראל במהלך השנה הבאה.
לצד הגרסה היברידית של הפורסטר חושפת סובארו גם את גרסת ה-Wilderness החדשה – שלמרבה הצער דווקא לא מתוכננת להגיע ארצה בשלב זה, וחבל. בדומה לגרסאות ווילדרנס נוספות במשפחה, גם במקרה הזה מקבל הפורסטר טיפול מקיף שנועד לשפר את יכולת השטח שלו ולהפוך אותו ולהעניק לו מראה מסוקס יותר.
סובארו פורסטר וילדרנס זכה למתלים משודרגים ומרכב מוגבה, מה שהעלה את מרווח הגחון שלו ל-23.6 ס”מ. בהתאם לכך שופרו גם זוויות המרכב כאשר זווית הגישה עומדת על 23.5 מעלות במקום 19 מעלות בגרסה הסטנדרטית. זווית הבטן שופרה מ-19.6 ל-21 מעלות ואילו זווית הנטישה מ-24.6 ל-25.5 מעלות. לצד שיפורים אלו מקבלת גרסת הוילדרנס צמיגי A/T קרביים של יוקוהאמה על חישוקי 17 אינץ’ מחוזקים. מנוע הבוקסר בנפח 2.5 ליטר נותר ללא שינוי אך תיבת ההילוכים הרציפה זכתה ליחס העברה סופי מקוצר לשיפור יכולת הזחילה ומצנן שמן גדול יותר לקירור משופר תחת עומס בשטח או בגרירה. מערכת ה-X Mode קיבלה עדכון תוכנה ושני מצבי פעולה נוספים.
חיצונית, מלבד תגים ייעודים, נבדלת גרסת הוילדרנס של הפורסטר בפגוש קדמי שונה, שבכה שחורה ופלסטיקה היקפית שחורה ומאסיבית יותר בתחתית הרכב ובפגוש האחורי. ישנם גם פנסי ערפל קדמיים חדשים וגימורים מוזהבים במקומות בהם אמורים להיות נקודות העיגון לגרירה ופינות הגגון. את הגימורים המוזהבים ניתן למצוא בנקודות אסטרטגיות בתא הנובעים כמו גלגל ההגה וסביב בורר ההילוכים. לאולמות התצוגה בצפון אמריקה יגיע סובארו פורסטר וילדרנס רק בסתיו הקרוב.