אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
המכונית המהירה ביותר של אודי בשנות ה-80 עומדת למכירה
ראשי » חדשות » המכונית המהירה ביותר של אודי בשנות ה-80 עומדת למכירה
אאודי 5000

המכונית המהירה ביותר של אודי בשנות ה-80 עומדת למכירה

מבחוץ היא אולי נראית כמו אאודי גדולה משנות ה-80, אבל בפועל מדובר אבטיפוס חד-פעמי שקבע שיא מהירות של 332 קמ"ש. כעת היא עומדת למכירה פומבית

אופיר דואק 03/02/2025 צלם: Bonhams

מכוניות השוברות שיאי מהירות לרוב נבנות במיוחד למשימה זו והן בעלות מראה אווירודינמי במיוחד, ולרוב מתבססות על דגמים ספורטיביים ואקזוטים. עם זאת, בשנות ה-80′ החלה להתפתח אופנת ה”זאב בעור כבש”, בים אם מדובר בקומפקטיות חמות או במכוניות ספורט סאלון שהפיגנו ביצועים השמורים למכוניות על. אחת הדוגמאות הללו היא אב טיפוס יחד במינו של אאודי 5000 ששבר שיא מהירות ומוצע כעת למכירה פומבית.

אאודי 5000 הייתה הגרסה המהודרת ביותר של אאודי 100 עבור השוק האמריקאי בעיקר, ששימשה כמכונית הדגל של החברה עד הופעתה של אאודי V8 בראשית שנות ה-90. בהיותה פסגת ההיצע של אאודי היא הציעה את כל האבזור והטכנולוגיה שהייתה לאאודי על המדף כדי להתחרות בשוק היוקרה מול ב.מ.וו ומרצדס. אלא ששדרוג התדמית של אאודי בשנות ה-80 הגיע לא מעט בזכות שילוב של טכנולוגיה והצלחות במרוצים – בדיוק מה שעשתה אאודי קוואטרו ודגמים נוספים אחריה.

ההצלחה של אאודי במרוצי הראלי עשתה רושם באירופה, אבל קצת פחות בארה”ב. במקביל ניסו באאודי ארה”ב להפגין יכולות בפייקס פיק כדי לעשות רושם על הציבור האמריקאי. באותן שנים ספגה אאודי 5000 ביקורת בעקבות תחקיר שגילה מספר מקרים של תאוצה לא רצונית. כדי להתמודד עם הפרשה הלא מחמיאה החליטו באאודי בדרך מקורית לקחת את ה-5000 ולשבור איתה שיאי מהירות.


לשם כך לקחו אנשי אאודי בשנת 1986  את גרסת ה-CS הבכירה של ה-5000 שצוידה במנוע חמישה צילינדרים מוגדש בנפח 2.2 ליטר שסיפק 160 כ”ס נאים לקופה, אבל לא ממש מרשימים בימנו, והכניסו אותה למקצה שיפורים מקיף. התוצאה הסופית הייתה אבהטיפוס המוצע כעת למכירה פומבית. המנוע שבו מספק 650 כ”ס המועברים לגלגלים דרך תיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה יחסי העברה והנעת הקוואטרו של החברה. אב הטיפוס קיבל מספר שיפורים אווירודינמיים, מושב בטיחות עם רתמות בעלות 4 נקודות עיגון, קשת התהפכות וחישוקים ספורטיביים עם הברגה מרכזית.

המכונית נשלחה אל מסלול  Talladega Superspeedway האובלי שהיקפו כ-4.2 ק”מ עם הנהג בובי אנסר, שזכה 3 פעמים במורץ האינדי 500. אנסר הצליח להגיע עם המכונית למהירות של 332 קמ”ש – מהר יותר מכל מכוניות העל של התקופה וזה במכונית שלמעט יחידת ההנעה שלה נותרה סדרתית למדי ועם רישוי כביש. את המסלול הצליח להקיף אנסר ב-46 שניות בלבד.

אחרי ששברה את השיא החוזרה המכונית לגרמניה שם שימשה למספר ניסויי צמיגים ושכנה בתצוגה של אאודי עד אשר אביו של הבעלים הנוכחי שהוא אספן ולקוח נחשב של אאודי בגרמניה באותן שנים הצליח לשכנע את החברה למכור לו את המכונית שיועדה לגריטה. מאז נשמרה המכונית הסוף המשפחתי כשהיא מקורית לחלוטין עם פחות מ-9,000 ק”מ על השעון.

בעוד מחירן של מכוניות אאודי 5000 טורבו רגילות במצב טוב מתקשה לעבור את רף ה-10,000 דולר, בביתה מכירות בונהאמס שיצבע את המכירה של המכונית ביום חמישי הקרוב מעריכים שהיא תימכר במחיר שנע בין 100 ל-200 אלף יורו, וזה כבר מחירים של מכוניות אקזוטיות נדירות ונחשקות. מצד שני, האאודי החד פעמית הזו ותשאיר את רובן הרחק מאחור וגם לא מעט מכוניות מודרניות.

Audi 5000 CS Prototype 01Audi 5000 CS Prototype 01Preview
Audi 5000 CS Prototype 08Audi 5000 CS Prototype 08Preview
Audi 5000 CS Prototype 09Audi 5000 CS Prototype 09Preview
Audi 5000 CS Prototype 05Audi 5000 CS Prototype 05Preview
Audi 5000 CS Prototype 02Audi 5000 CS Prototype 02Preview
Audi 5000 CS Prototype 06Audi 5000 CS Prototype 06Preview
Audi 5000 CS Prototype 07Audi 5000 CS Prototype 07Preview
Audi 5000 CS Prototype 14Audi 5000 CS Prototype 14Preview
Audi 5000 CS Prototype 04Audi 5000 CS Prototype 04Preview
Audi 5000 CS Prototype 13Audi 5000 CS Prototype 13Preview
Audi 5000 CS Prototype 03Audi 5000 CS Prototype 03Preview
Audi 5000 CS Prototype 10Audi 5000 CS Prototype 10Preview
Audi 5000 CS Prototype 11Audi 5000 CS Prototype 11Preview
אאודי 5000אאודי 5000Preview

אאודי אאודי 500 CS אאודי 5000 אאודי קוואטרו מכירה פומבית שיא מהירות
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד