אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
זו לא לנצ’יה, זו יונדאי
ראשי » חדשות » זו לא לנצ’יה, זו יונדאי
ואנדרבל S

זו לא לנצ’יה, זו יונדאי

סדנת ואנוול מציגה קומפקטית חשמלית וספורטיבית ששואבת השראה עיצובית מהאינטגרלה, אבל בכלל מתבססת על יונדאי איוניק 5

אופיר דואק 04/02/2025 צלם: יצרן

בזמן שלנצ’יה מנסה לחזור לחיים ומעריצי המותג מפנטזים על גלגול מחדש למכוניות הראלי האגדיות של החברה, לא מעט סדנאות מראות כיצד צריך להיראות קאמבק ראוי של המותג האהוב.
קימרה עשתה זאת עם ה-037 האקזוטית, סדנת סקודריה גראסי יצרה S4 סטרדאלה מודרנית ואילו GCK  מוטורספורט בנתה אינטגרלה חשמלית למרוצי ראלי עם קשר לא קטן למקור.

כעת סדנה נוספת משתמשת במכוניות הראלי של לנצ’יה כמקור השראה. מדובר בסדנת ואנוול (Vanwall) הבריטית שלה היסטוריה ארוכה במרוצים ואפילו תואר אליפות היצרנים הראשונה בפורמולה 1 בו זכתה בשנת 1958. בסדנה החליטו לצעוד עם הזמן וליצור מכונית קומפקטית ספורטיבית בעלת הנעה חשמלית, עם עיצוב בהשראת לנצ’יה דלתא אינטגרלה –  אם כי בפרשנות מודרנית.

המכונית הנקראת Vandervell על שמו של מייסד הסדנה מתהדרת בעיצוב שהוא הומאז’ לאיטגרלה בקווים מודרניים, מצורת החרטום הרבועה בעלת ארבעת פנסי החזית, ניפוח הכנפיים הבולטים מלפנים ומאחור והקורה האחורית העבה המשולבת בכונס אוויר (המזכיר דווקא את הדלתא S4). אל המראה הקרבי והדחוס משלימים כונסי אוויר מוגדלים ומסיטי רוח מלפנים ומאחור וחשיוקי ענק מוזהבים בקוטר 22 אינץ’.


המרכב עצמו עשוי כולו מסיבי פחמן והוא מסתיר את העובדה שמתחת למעטפת הנאה מסתתרת מכונית די מוכרת: יונדאי איוניק 5. במבט שני, אפשר לראות את קווי הדמיון לעיצוב הזוויתי של הקוראנית. בסדנה הבריטית לא הסתפקו רק בשינויי עיצוב, והם טוענים גם לכיול שונה וספורטיבי יותר למערכת המתלים עם שימוש ברכיבים משודרגים, אם כי המפרט המלא טרם נחשף.השימוש במרכב מסיבי פחמן ועוד רכיבים מחומרים קלים אמור להוריד את משקל המכונית אלך מתחת לרף השני טון של דגמי האיוניק 5 הרגילים. בנוסף תא הנוסעים אמור להציע מראה משודרג, ספורטיבי ומהודר יותר מאשר בדגמים המקוריים.

ואנוול תציע את הונדרבל בשתי גרסאות הנעה, שתיהן עם שני מנועים חשמליים, הנעה כפולה ונתונים כמעט זהים לאלו של דגמי האיוניק 5. לגרסה הרגילה המכונה ואנדרבל S ישנו הספק משולב של 325 כ”ס המספיקים כדי לזנק ל-100 קמ”ש ב-4.9 שניות עם מהירות מרבית המוגבלת ל-185 קמ”ש וטווח נסיעה המוצהר של 450 ק”מ. לגרסה השניה הנקראת ואנדרבל S פלוס המקביל לאיוניק 5N הספק משולב של 650 כ”ס המאיצים אותה ל-100 קמ”ש ב-3.4 שניות עם מהירות מרבית מוגבלת ל-265 קמ”ש וטווח נסיעה של 420 ק”מ.

ואוול מתכננת לייצר רק 500 יחידות מהקומפקטית החשמלית שלהם. תג המחיר העדכני טרם פורסם, אך כאשר נחשפה המכונית כאבטיפוס לפני שנתיים דובר על מחיר שיעמוד על 128 אלף פאונד. כעת לאחר הדחיה בכניסה לייצור צפוי המחיר להיות גבוה עוד יותר, וזה לפני תוספות והתאמות אישיות. מצד שני בסכום הזה אתם יכולים לקנות אינטגרלה מקורית במצב טוב ועדין ישאר לכם עודף לאיוניק 5 חדשה.

Vanwall ואנדרבל ואנדרבל S ואנוול ואנוול ואנדרבל יונדאי איוניק 5 יונדאי איוניק 5N
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד