אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
נלחמת ביוקר המחיה: פיאט גרנדה פנדה מוצעת בלי מסך מולטימדיה ועם חישוקי ברזל
ראשי » חדשות » נלחמת ביוקר המחיה: פיאט גרנדה פנדה מוצעת בלי מסך מולטימדיה ועם חישוקי ברזל
פיאט גרנדה פנדה

נלחמת ביוקר המחיה: פיאט גרנדה פנדה מוצעת בלי מסך מולטימדיה ועם חישוקי ברזל

פיאט גרנדה פנדה חוזרת למקורות ומציעה גרסת בסיס באבזור מינימלי וללא מערכת מולטימדיה במטרה להתחרות בדאצ'יה. האם יש לה גם סיכוי מקומי?

אופיר דואק 02/02/2025 צלם: יצרן

מכוניות חדשות הולכות ומתייקרות, ולא רק בישראל, כתוצאה מהצורך של יצרניות הרכב לעמוד בתקני זיהום אוויר ובטיחות מחמירים. התוצאה היא שמכוניות סופרמיני יעילות, חסכוניות וזולות יחסית כמעט נעלמו מן השוק, כאשר יצרניות הרכב מעדיפות למכור קרוסאוברים קטנים ורווחיים יותר. מצד שני, המכונית הנמכרת ביותר באירופה בשנה החולפת היא דאצ’יה סנדרו, שעונה בדיוק לאותן דרישות שנזכרו לפני מספר שורות.

פיאט מאז ומתמיד התמחתה במכוניות קטנות, יעילות ובעלות מחיר נוח. משהו שהיא קצת שכחה בעשור האחרון אחרי שהתמקדה בעיקר ב-500  אופנתית. בימים אלו מתחילה פיאט לשווק באירופה את הגרנדה פנדה, מכונית סופרמיני בעיצוב שהוא קריצה לפנדה המקורית החולקת בסיס משותף עם סיטרואן C3 החדשה. שתיהן מכוונות לאותה תת קטגוריה של קטנות עממיות.

במקרה של פיאט החזרה למקורות היא לא רק במחווה העיצובית. הפנדה המקורית הייתה מכונית דלה למדי שתא הנוסעים שלה לא הציע הרבה אבזור מעבר למאפרה ניידת (כי פעם העישון היה באופנה) ואופציה למפשיר אדים וחימום פנימי. בגרנדה פנדה החדשה מציעה פיאט לצד שתי רמות גימור אופנתיות ומאובזרות למדי (“אייקון” ו”לה פרימה”) גם רמת גימור בסיסית בשם “פופ”. לא דלה כמו הפנדה ההיסטורית אבל בסיסית לא רק מילולית, שכן בגרסה זו הפשיטה פיאט לא מעט פריטי אבזור כדי להציע מחיר תחרותי (שאליו עוד נגיע).

אין מסך, יש תושבת לטלפון הסלולרי

חיצונית נבדלת רמת הגימור הבסיסית ביחידות תאורת הלוגן פשוטות במקום תאורת הלד המעוצבת בסגנון הפיקסלים שהם חלק מהקטע העיצובי של הגרנדה פנדה. בנוסף, מצוידת לרמת הגימור הבסיסית שבכה פשוטה ושחורה וחישוקי ברזל בסיסיים בצבע שחור בסגנון גלגל חלופי. זאת בעוד שברמת הגימור אמצעית ישנם גם חשיוקי ברזל, אבל הם נצבעו בלבן מהודר לשם האופנתיות.


החיסכון ממשיך לתא הנוסעים. אמנם ישנו לוח מחוונים דיגיטלי, אבל הדיפונים פשוטים יותר ומה שבולט במיוחד הוא שאין מסך נוסף למערכת מולטימדיה. במקום זאת ישנה תושבת לטלפון הסלולרי שמצמוד לה שקע טעינה, כך שאם אתם רוצים לנווט ליעד או לשמוע מוזיקה תצטרכו לעשות זאת ישירות ממשק הטלפון הרגיל. כמו כן לגרסה זו מזגן מכאני והחלונות מאחור מתופעלים באופן ידני. ממש שנות ה-80.

בתחום הבטיחות ציידה פיאט את הגרנדה פנדה במערכות הבטיחות המתבקשות מהתקינה האירופאית, כך שניתן למצוא בה בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב ומערכת לזיהוי תמרורים אבל לא תמצאו בה בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על תנועה בשטחים מתים ומערכות סיוע אקטיביות מתקדמות. לפחות בתחום יחידת ההנעה לא נעשו פשרות מהותיות, והגרנדה פנדה בגרסה זו מגיעה עם מנוע 1.2 ליטר מוגדש המספק 100 כ”ס, עם בעל מערכת תגבור היברידי המוסיפה 28 כ”ס ומותקנת בצמוד לתיבת ההילוכים כפולת המצמדים.

מה שמעניין הוא באמת הוא השורה התחתונה והיא המחיר. מחירה של פיאט גרנדה פנדה ברמת הגימור הבסיסית ביותר עומד באירופה על 18,900 אלף יורו – חיסכון של 3,000 יורו לעומת רמתה גימור האמצעית של המכונית בה מקבלים את כל פריטי האבזור שהוסרו. זה עדין מחיר גבוה בכמה אלפי יורו מדאצ’יה סנדרו סטפווי הבסיסית, אבל לפחות הגרנדה פנדה מצליחה עם עיצובה המדליק להסוות את היותה מכונית תקציב.
בארץ מכוניות סופרמיני היברידיות נמכרות באזור 130 אלף שקלים וצפונה, אך לפי התמחור האירופאי הגרנדה פנדה הבסיסית יכולה להציע אלטרנטיבה לסופרמיני אוטומטית והיברידית בפחות ב-120 אלף שקלים. השאלה היא אם מה שטוב לאירופה טוב גם ללקוח הישראלי שמחפש דילים אבל אוהב מאד אבזור.

גרנדה פנדה גרנדה פנדה הייבריד גרנדה פנדה פופ סופרמיני פיאט פיאט גרנדה פנדה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד