אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
זו לא המהירות: מה באמת עומד מאחורי מספר ההרוגים הגבוה על כבישי ישראל
ראשי » חדשות » זו לא המהירות: מה באמת עומד מאחורי מספר ההרוגים הגבוה על כבישי ישראל

זו לא המהירות: מה באמת עומד מאחורי מספר ההרוגים הגבוה על כבישי ישראל

מנתונים שהוצגו בפני וועדת הכלכלה של הכנסת עולים נתונים עגומים למדי לגבי כמות ההרוגים במגזר הערבי, התנהגות הולכי רגל במגזר החרדי וכמות ההרוגים מרכב כבד. יו"ר הועדה, ח"כ כבל: "כל שלבי החינוך התעבורתי חייבים לעבור טלטלה"

אריאל אלסיבוני 15/03/2016

זול לא המהירות – זה החינוך.

בשימוע בנושא הקטל בדרכים שערכה ועדת הכלכלה של הכנסת, הציג ח”כ אוסאמה סעידי דו”ח שהוזמן על ידו ובו נתונים מדאיגים למדי לגבי מעורבות בתאונות דרכים של אזרחי המגזר הערבי. עוד נתונים הראו התנהגות מדאיגה של הולכי רגל חרדים ואת הסכנה האדירה שגלומה בתוך עולם הרכב הכבד.

בין שלושת הנושאים הללו – מחבר עניין אחד. חינוכי. מגזרים הערבי וגם החרדי התודעה לנושא הזהירות בדרכים נמוכה. גם נושא הרכב הכבד הוא חינוכי – למרות הקפיצה האדירה שחווה עולם הרכב נושא לימוד הנהיגה אצלנו עדיין ארכאי ומנותק וזה משפיע גם על רכב פרטי וגם על רכב כבד. התוצאות של חוסר ידע אצל נהג מקצועי של רכב כבד מסוכנות הרבה יותר מכאלו של נהג רכב פרטי.

בין השאר הדו”ח שהציג ח”כ סעידי קובע שכ-30 אחוזים מההרוגים בתאונות דרכים במדינת ישראל, מגיעים מהמגזר הערבי למרות שהוא מהווה רק 20 אחוזים מסך האוכלוסיה בישראל. חלקם של ערביי ישראל מאוכלוסית הנהגים עומד על 16 אחוזים בלבד.


accidents-2

עוד נתון שמציין את הבעיה במגזר הוא נתון ההרוגים בין הגילאים 0-4 שנים. מסתבר שכמות ההרוגים של אלו במגזר גבוה פי עשרה משיעורם היחסי באוכלוסיה. ח”כ סעידי ציין שבשנת 2008 בוצע מהלך הסברתי מקיף בקרב האוכלוסיות הרלוונטית – מהלך שהוריד את מספר הנפגעים בתאונות חצר כאלו לאפס. ההסברה הפסיקה, ההרוגים חזרו.

עוד סימן לכך שחינוך הוא המפתח להורדת מספרי ההרוגים בתאונות הדרכים הוא כמות הולכי הרגל ההרוגים במגזר החרדי. מסתבר שאצל החרדים אין שיעורי זהירות בדרכים כלל כי אלו חלק מלימודי ליב”ה שאינם נלמדים במוסדות החרדים.

ונתון מעניין אחרון מהוועדה – למרות שכלי רכב כבדים מהווים רק 5 אחוזים מכלי הרכב בישראל, 96 הרוגים בשנה החולפת נפגעו בתאונה בה היה מעורב רכב כבד. והנה אוכלוסיה קלה יחסית לטיפול בה המדינה יכולה להתמקד ולהוריד בכ-30 אחוז את כמות ההרוגים השנתית. במקום לרדוף אחרי ואחריך עם אקדחי לייזר.

accidents-3

הרוגים ועדת הכלכלה תאונות
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד