אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
CF מוטו עובדת על מוטוקרוס חשמלי
ראשי » דו-גלגלי » CF מוטו עובדת על מוטוקרוס חשמלי
CF-X

CF מוטו עובדת על מוטוקרוס חשמלי

יצרנית האופנועים הסינית רוצה להקדים את היפניות ועובדת על אופנוע מוטוקרוס חשמלי שצפוי להיכנס לייצור סדרתי כבר ב-2026

אופיר דואק 29/12/2024 צלם: יצרן

הנעה חשמלית עדין תופסת נתח מצומצם יחסית בעולם הדו-גלגלי והצליחה להתבסס בתחום הכלים העירוניים. עם זאת, יצרניות הדו”ג הגדולות, לצד שלל חברות חדשות וחדשניות, משקיעות לא מעט משאבים כדי להביא את בשורת החשמל גם לרוכבים. אחת הקטגוריות בעלות הפוטנציאל, אך גם הקשות לפיצוח היא בתחום אופנועי השטח, ובפרט בנישת המוטוקרוס.

אמנם בעולם כבר מסתובבים אי אילו אופנועי שטח חשמליים, מדגמי סורון שנמכרים גם בישראל ועד ל-Freeride E של ק.ט.מ, אך הם עדין נמצאים תחת ההגדרה של אופנועי פאן ורחוקים מהיכולות והביצועים של אופנועי שטח תחרותיים. לאור זאת לא מפתיע שדווקא היצרניות היפניות שהן המובילות באופן מסורתי בתחום אופנועי המוטוקרוס משקיעות גם בפיתוח כלים חשמליים תחרותיים. הונדה כבר הציגה לפני מספר שנים אבטיפוס ל-CRF חשמלי וגם ימאהה מפתחת כבר אופנועי שטח חשמליים, אך הן צריכות להביט מאחורי הגב כיוון שגם CF מוטו מכוונת אל עבר אופנוע מוטוקרוס חשמלי.

בתערוכת מילאנו האחרונה חשפה CF מוטו קונספט לאופנוע מוטוקרוס חשמלי תחת השם CF-X. כמקובל אצל רוב דגמי הקונספט של CF מוטו מהשנים האחרונות, גם ה-CF-X נראה כאבטיפוס ברמה מתקדמת ובשלה ולא כמו שעשוע עיצובי. מניסיון העבר, קונספטים כמו ה-450MT, ה-800NK וה-500SR הבשילו לדגם סדרתי תוך כשנה, כך שצריך לקחת ברצינות גם את הקונספט הזה.


CF מוטו CF-X מציג עיצוב נקי למדי עם מאפיינים מקובלים לאופנוע מסוגו עם פלסטיקה מינימליסטית, מושב שטוח בגובה של 96 ס”מ וכנף קדמית גבוהה. לאופנוע שלדה מושחרת בתצורת קורה כפולה מאלומיניום הנושאת מארז סוללה אטום, עם יחידת מנוע חשמלי וממיר מתח המותקנת קרוב לציר הזרוע האחורית כאשר ההינע הסופי נעשה על ידי שרשרת. מה שבולט הוא מיגון גחון מסיבי אפילו יותר מהמקובל באופנועי שטח, כי בכל זאת יש כאן מכלולים עדינים שצריך להגן עליהם.

ב-CF מוטו מצהירים ש-CF-X אמור להיות מקביל בביצועיו לאופנועי מוטוקרוס בנפח 450 סמ”ק, אך לא מספקים פרטים טכניים על המנוע או על קיבולת הסוללה למעט העובדה שהם יעבדו במתח של 400V מה שיאפשר טעינת DC מהירה במיוחד. נתון המשקל דווקא כן פורסם והוא עומד על כ-126 ק”ג. לא הרבה עבור אופנוע חשמלי אבל עדין 20 ק”ג יותר ממשקלם היבש של דגמי המוטוקרוס המקבילים בעלי מנועי 450 סמ”ק.

לפחות בדגם הקונפסט מכלולי המתלים, שהם בעלי מהלך של 310 מ”מ מלפנים ומאחור, הם מתוצרת WP. לא מפתיע לאור הקשר של CF מוטו עם ק.ט.מ מה שגורם לתהות האם האוסטרים יתרמו מכלולים וטכנולוגיות נוספות לאור מצבם הכלכלי.
ב-CF מוטו לא מתכוונים להשאיר את CF-X בגדר קונספט ומדברים על ייצור סדרתי בשנת 2026. עכשיו נותר לראות אם הם יצליחו להקדים את היצרניות היפניות, מה במה שתהיה עוד קריאת תיגר רצינית מהכיוון הסיני.

CF MOTO CF מוטו CF-C CF-X CF-X קונספט CF-מוטו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד