אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פיג’ו 3008 MHEV (נהיגה ראשונה): תפסה כיוון
ראשי » דו-גלגלי » פיג’ו 3008 MHEV (נהיגה ראשונה): תפסה כיוון
פיג'ו 3008

פיג’ו 3008 MHEV (נהיגה ראשונה): תפסה כיוון

הדור החדש של פיג'ו 3008 מספק דוגמה מצוינת למה שקורה בתעשיית הרכב העולמית, וגם למה שעתיד לבוא

אריאל אלסיבוני 29/12/2024 צלם: אוברדרייב, רונן טופלברג

כמה רגעים לפני שנכנסתי לפיג’ו 3008 החדש, בשורה רצינית הרעידה את עולם הרכב. קרלוס טאווארס, הבוס הכל יכול של סטלנטיס הלך הביתה. כחודש לפני כן יצאה הודעה לעיתונות כי הוא עתיד לסיים את תפקידו בקונצרן בשנה הבאה, אבל אז, הגיעה הודעה על עזיבה מיידית. זה לא מסוג הדברים שמגיעים במחוזותינו לחדשות, לנו יש בעיות אמיתיות להידרש אליהן. בעולם הגדול, חדשות כאלו על קונצרן הרכב הענק הזה, הן משמעותיות יותר. בטח כשמדובר על מפלצת שנוצרה מהלחם של שתי חברות אדירות ולא פחות מ-15 מותגים באירופה, ארה”ב וסין. כל זה מתרחש ממש במקביל למפגש הזה.

המצב של הקונצרן המוזכר מעלה מורכב מאוד. להצעיד 15 מותגי רכב בתוך זמנים גועשים מאוד בתעשייה זה לא עניין של מה בכך. כל מי שעוסק ועוקב אחר העולם המרתק הזה, יודע שלכל אחת מ-15 חברות הרכב האלו אין הרבה זמן להוכיח את עצמן. במילים אחרות – מי שלא תוכיח כדאיות כלכלית עד לסוף העשור הזה, כנראה שלא תישאר בסביבה. האם העזיבה המהירה של טאווארס מקדמת את שעת הדין לזמן קרוב יותר? עדיין לא ידוע. מה שבטוח, תפקודו של טאווארס הקדים את סוף הסיפור האישי שלו בסטלנטיס.

פיג’ו, היא אחת מתוך 15 חברות הרכב שתחת סטלנטיס. וכמו שזה נראה, היא מאלו שמקומן נראה בטוח יחסית. יש לה פורפוליו דגמים עדכני, היא המותג הנמכר ביותר של הקבוצה ויש לה תוכנית סדורה לגבי עתידה. אפשר להגיד שהתוכנית עבורה כבר הוכתבה ונרמזה עם הצגת ה-408 האחרונה. הכיוון הזה מקבל משנה תוקף עם ה-3008 הזו. יש בתוכה כל כך הרבה סיפורים ומשמעויות מעבר לאיך זה נוסע או מרגיש, כך שהיא יכולה ומהווה חלון למה שמתרחש מאחורי הקלעים של עולם הרכב.


לכוון מעלה
פיג’ו החליטה לצעוד לכיוון ברור מאוד עם דגמיה, לקחת אותם לכיוון ייחודי יותר, עם ניחוח איכותי ויוקרתי יותר. באמת שאין לי כוח לכתוב את המילה פרימיום יותר. כך היא עומדת לבדל את עצמה. לא מדובר במעשה קסמים שכולל דגם אחד או שניים, זו תוכנית עבודה ארוכת טווח שאת הכיוון שלה אפשר לראות ב-SUV הזה. אני מדלג, ברשותך, על המראה.כן,  הוא מרהיב. פוגע בכל התיבות עם גוף מורם, צללית דמויית קופה, ומשטחים שונים שגורמים לו להיראות דינאמי וסוער. בתוך תא הנוסעים נמצאת הדוגמה האמיתית לכיוון החדש. החומרים באיכות גבוהה מאוד, רמת הרכבה מצוינת והטכנולוגיה מסביב מטפסת לאותם המחוזות. אפשר לציין רק את הפאנל המגע בעל הפונקציות המתחלפות, או את היישום המוצלח של תורת ה-iCockpit המפורסמת של החברה – לראשונה לטעמי. התוצאה מקורית, איכותית, נעימה. זהו תא נוסעים מרשים. נקודה.

פיג’ו 3008 החדש מאפשר לראות גם את הכיוון בו תתקדם התעשייה בשנים הקרובות בעיני סטלנטיס. שילוב של מערכות הנעה חשמליות נטו לצד מנועי בנזין משולבי חשמל. אם נרד עמוק יותר נגלה שהקונצרן עומל על מפעל סוללות חדש באירופה, אות לתכנון ייצור חשמלי מלא וארוך טווח. מצד שני, יש כאן מנוע 1.2 ליטר חדש משולב מערכת מיקרו-היברידית, במטרה לשפר את צריכת הדלק, יחד עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים חדשה. זו גם הגרסה שהגיע אלינו למבחן. מערכת ההנעה הזו, מייצרת ביצועים יעילים ולא הרבה יותר מזה. כוח המנוע מספק גם אם לא מרגש. המנוע החשמלי תורם את שלו בכל הקשור לצריכת דלק והנסיעה חלקה ונעימה רוב הזמן. גם התיבה החדשה תורמת כאן לתחושה עם העברות חלקות, גם אם קצת איטיות.

 

מה שחשוב
לטעמי גולת הכותרת האמיתית כאן היא הנסיעה עצמה. השילוב בין נסיעה מוצקה ומשרת ביטחון, לבין התמודדות יעילה עם פני הכביש, הוא חמקמק למדי. היו שנים בהן אנשי פיג’ו, נחשבו למומחים בתחום. ידעו לצקת את התמהיל הזה, ולשלב בתוכו גם יכולת דינאמית מעוררת אפילו במכוניות פשוטות וזולות. פיג’ו 3008 מתחבר למקורות מהבחינה הזו. הוא מצד אחד מציג נוחות נסיעה טובה מאוד. מצד שני, הוא לא מאבד עשתונות כשהנהג מאבד את הרסן. בכל הקשור להתנהגות, ולמרות המתלה הלא מתוחכם מאחור (זה שמור לגרסה החשמלית היקרה יותר) פיג’ו 3008 שש לשנות כיוון, מראה נכונות גבוהה לשמור על יציבות, ומגיב היטב לדוושות. לדעתי, זה עומד להיות משהו שפיג’ו יחזרו לטפח ולקדם בתוך המיצוב החדש אליו הם מכוונים.

מכונית חכמה מאוד פיג’ו 3008. הכוונה היא לא לאותו תחכום צרפתי אלגנטי או כל קלישאה שחוקה אחרת. בעודי מסיים את ימי המבחן, בעוד פקק גוש-דני סופני, יש מספיק זמן להרהר בכך. פיג’ו משקיעה את המרץ שלה במה שהופך להיות חשוב באמת בעולם המשתנה. בזמן ש-3008 נוהג את עצמו בפקק, אני מביט שוב על תא הנוסעים  וההרגשה מיוחדת מאוד. כאן ניתן הדגש. זוהי גם מכונית נוחה מאוד – עוד נקודה שתהיה חשובה לנו תמיד, גם בעתיד. יחידת ההנעה כמעט נסתרת כאן. מזיזה את המכונה ולא דורשת או מעודדת שום תשומת לב. לתוך עולם של אכיפת מהירות מתקדמת, צפיפות קיצונית ועוד תענוגות, היא מנגנת כאן כינור שני.

כמובן, היא משאירה פתח לעולם הכל-חשמלי. קובעת שני מסלולים ברורים לעתיד. כאלו שנשמעים הגיוניים יותר, נוכח דהירת החשמל שמאבדת גובה בשנה האחרונה באירופה. השווקים יתייצבו על שילוב בין אפשרויות הנעה שונות. ומהבחירה של פיג’ו כאן – בנזין מתוגבר מחד וחשמל מלא מאידך – אפשר לקבל אישור לכיוון הזה.

עתידות
פיג’ו 3008 מראה לנו גם את התוכניות של פיג’ו אל עבר העתיד, ואת הכיוון שהיא מבקשת לתפוס. זה עוד צעד, בתוצאה סופית שתיחשף אלינו בעוד מספר שנים. בינתיים היא משקפת לנו את מה שקורה בעולם. קשיים גדולים, השקעות עתק, אופנות משתנות ועולם שהולך וסוגר על תושביו. מעבר לכל אלו, מדובר במכונית מרשימה באיכות הנסיעה ובתא הנוסעים, עם סייג לגבי מערכת ההנעה שמבצעת באופן יעיל ותו לא. היא גם מאשרת, על הדרך, את הכיוון העדכני והייחודי של פיג’ו.

פיג’ו 3008 1.2 MHEV GT – תעודת זהות
מנוע: 1,199 סמ”ק, טורבו-בנזין. תגבור היברידי, הספק: 136 כ”ס ב-5,500 סל”ד, מומנט: 23.4 קג”מ ב-1,750 סל”ד, תמסורת: כפולת מצמדים, 6 הילוכים. הנעה קדמית, בסיס גלגלים: 273 ס”מ, משקל: 1,573 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 10.2 שניות, מהירות מרבית: 201 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 17.8 ק”מ לליטר, מחיר: 206,990 שקלים

Peugeot 3008 2024 14Peugeot 3008 2024 14Preview
Peugeot 3008 2024 13Peugeot 3008 2024 13Preview
Peugeot 3008 2024 12Peugeot 3008 2024 12Preview
Peugeot 3008 2024 21Peugeot 3008 2024 21Preview
Peugeot 3008 2024 22Peugeot 3008 2024 22Preview
Peugeot 3008 2024 23Peugeot 3008 2024 23Preview
Peugeot 3008 2024 25Peugeot 3008 2024 25Preview
Peugeot 3008 2024 26Peugeot 3008 2024 26Preview
Peugeot 3008 2024 27Peugeot 3008 2024 27Preview
Peugeot 3008 2024 11Peugeot 3008 2024 11Preview
Peugeot 3008 2024 15Peugeot 3008 2024 15Preview
Peugeot 3008 2024 16Peugeot 3008 2024 16Preview
Peugeot 3008 2024 17Peugeot 3008 2024 17Preview
Peugeot 3008 2024 18Peugeot 3008 2024 18Preview
Peugeot 3008 2024 19Peugeot 3008 2024 19Preview
Peugeot 3008 2024 20Peugeot 3008 2024 20Preview
Peugeot 3008 2024 01Peugeot 3008 2024 01Preview
Peugeot 3008 2024 02Peugeot 3008 2024 02Preview
Peugeot 3008 2024 03Peugeot 3008 2024 03Preview
Peugeot 3008 2024 04Peugeot 3008 2024 04Preview
Peugeot 3008 2024 05Peugeot 3008 2024 05Preview
Peugeot 3008 2024 06Peugeot 3008 2024 06Preview
Peugeot 3008 2024 07Peugeot 3008 2024 07Preview
Peugeot 3008 2024 08Peugeot 3008 2024 08Preview
Peugeot 3008 2024 09Peugeot 3008 2024 09Preview
Peugeot 3008 2024 10Peugeot 3008 2024 10Preview

3008 3008 MHEV 3008 היברידי פיג'ו פיג'ו 3008 פיג'ו 3008 החדש קרוסאובר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד