לפני קצת יותר משנה חשפה למבורגיני את לנזאדור, אב טיפוס למכונית החשמלית הראשונה מתוצרתה עם הבטחה להגיע לאולמות התצוגה ב-2028. עם חשיפת הלאנזדור התפלאו בתעשיה מדוע למבורגיני נקבה בתאריך יעד רחוק יחסית לייצור, מה שלכאורה מציב אותה בפיגור של כמה שנים מול פרארי שצפויה לחשוף את המכונית החשמלית שלה כבר בשנה הבאה. את הסיבה לכך תירצו בחברה בכך שהם לא מאמינים ששוק צרכני מכוניות העל והיוקרה יהיה בשל למעבר להנעה חשמלית לפני 2026.
אלא שמסתבר שבלמבורגיני לא היו זהירים מידי בתאריך היעד ובהשערות שלהם. להפך. בינתיים לא מעט יצרניות רכב גדולות, מפולקסווגן ועד מרצדס, הודיעו על דחיה והאטה בתהליך חישמול היצע הדגמים שלהם עקב ירידה בביקושים. גם יצרניות בסגמנט העל נקטו בצעדים דומים. בנטלי שתכננה להציג את הדגם החשמלי הראשון שלה כבר בשנה הבאה, דחתה את מועד החשיפה ל-2026. גם אסטון מרטין מצידה גם הבטיחה שתציג דגם חשמלי ראשון לקראת סוף 2025 אבל עדכנה את תוכניותיה והצהירה כי ההשקה תידחה ל-2027.
כעת גם למבורגיני מצטרפת אליהם. בראיונות לכתבים הכריז השבוע יו”ר למבורגיני סטפן וינקלמן כי בחברה מתכננים לדחות את הצגתה של למבורגיני לנזאדור הסדרתית לשנת 2029. לדבריו הצעד מגיע לאחר שבחברה החליטו להיערך ולבחון את ההתפתחויות והשינויים הצפויים ביעדים של האיחוד האירופאי על איסור מכירת מנועי בעירה פנימית באירופה ב-2035. בנוסף ציין וינקלמן, כי בחברה בודקים גם התפתחות בתחום הדלקים הסינטטיים, כאשר לטעמו זהו הכיוון הנכון עבור מכוניות ביצועים כמו אלו שמייצרת למבורגיני.
עבור חובבי הנהיגה ומעריצי למבורגיני מדובר באנחת רווחה זמנית. בינתיים למבורגיני תסתפק בשילוב של הנעה היברידית במכוניותיה כפי שראינו בריבולטו שהחליפה את האוונטדור ובטמראריו שהוצגה השנה כמחליפתה של ההורקאן. למבורגיני לנזאדור הייתה אמורה להצטרף אליהם כדגם משלים, שהוא מעין קרוסאובר קופה עם שתי דלתות ובתצורת 2+2 מושבים. בינתיים הנישה הזו בהיעצ הדגמים של למבורגיני תישאר ריקה, ומי שחולם משום מה על למבורגיני חשמלית יצטרך לחכות, וטוב שכך.