אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ככה עושים את זה נכון: הקאמבק של פורד אסקורט RS
ראשי » חדשות » ככה עושים את זה נכון: הקאמבק של פורד אסקורט RS
פורד אסקורט RS

ככה עושים את זה נכון: הקאמבק של פורד אסקורט RS

סדנת בורהאם בשיתוף פורד תבנה 150 יחידות חדשות של פורד אסקורט RS MK1 במראה קלאסי, עם מכלולים מודרניים אבל בלי הגה כוח ו-ABS

אופיר דואק 15/12/2024 צלם: יצרן

בתקופה האחרונה נפוצו לא מעט שמועות על כך שפורד אסקורט, אחת המכוניות הפופולאריות בהיסטוריה של הפורד, צפויה לעשות קאמבק. אלא שבעוד ברוח ימים אלו הקאמבק הצפוי ,אם יקרה, אמור להיות בתור דגם חשמלי שמנסה לרכב על הילת העבר (ראו למשל את פורד קאפרי), מגיעה סדנת בורהאם (Boreham) הבריטית ומראה איך עושים את זה נכון.

בורהאם היא סדנה המתמחה בשחזור דגמים קלאסיים של פורד בריטניה, ובפרט דגמים ספורטיביים, כשיש לה שיתוף פעולה רשמי עם חטיבת פורט האירופאית וגישה מלאה לידע ולפמרפטים המקורים כדי להגיע לרמות השחזור הגבוהות ביותר. שיתוף הפעולה הזו מחזיר אתה לחיים את פורד אסקורט MK1 בגרסת ה-RS הספורטיבית שהייתה אחת ממכוניות הספורט העממיות הבולטות של ראשית שנות ה-70 בבריטניה ובאירופה, הודות להצלחה במרוצי ראלי ומנוע גל זיזים עילי כפול שפותח בשיתוף לוטוס.

רק כדי לסבר את האוזן, לא מדובר כאן בעוד פרויקט שיקום ושחזור. האסקורט RS של בורהאם תיבנה מאפס כמכונית חדשה לחלוטין עם מספרי שלדה תואמים של פורד. מדובר כאן ביצור חדש ומוגבל של 150 יחידות של פורד אסקורט RS מהדור הראשון, שעברה כמתבקש שדרוג מקיף עם מכלולים מודרניים כאשר מה שנותר בעיקר מהמקור הוא העיצוב והשם.


בעיצוב השתדלו בסדנה לגעת כמה שפחות. יש כמובן טאץ’ מודרני עם טכנולוגיית לד ביחידות התאורה מלפנים ומאחור. הכנפיים הורחבו ונופחו כדי להתאים למפשק הסרנים המורחב ולצמיגים הרחבים משמעותית מאשר במקור, אם כי בסדנה לא התפתו להוסיף ספוילרים מיותרים ואפילו שמרו על חישוקים בקוטר שפוי וצנוע למדי של 15 אינץ’. בסך הכל צמח רוחב המכונית ב-14 ס”מ ל-170, אך האורך הכללי אפילו קצר יותר ועומד על 378 ס”מ בלבד הודות לויתור על הפגושים.

המרכב עצמו קיבל חיזוקים רוחביים וקשת התהפכות תקנית בתא הנוסעים, כאשר יחד עם חלקי גוף כמו מכסה תא מנוע ודלת תא מטען העשויים מסיבי פחמן רושמת האסקורט החדשה משקל עצמי קליל של 800 ק”ג בלבד עם חלוקת משקל של 45:55 לטובת הסרן הקדמי. המשקל הקל מאפשר להסתפק בבלמים קטנים למדי עם דיסקים בקוטר של 260 מ”מ מלפנים ו-262 מאחור, אך עם קאליפרים  בעלי 4 ו-2 בוכנות שמספרים יכולת בלימה גבוהה פי כמה מאשר במקור. המתלים תוכננו ונבנו מחדש עם תמוכות מקפרסון מאלומיניום מלפנים, כשמאחור את מקום הסרן החי וקפיצי העלים מחליף סרן צף העשוי שילוב של אלומיניום וטיטניום עם קפיצי סליל.

את פורד אסקורט RS של בורהאם יהיה ניתן לקבל בשתי תצורות הנעה. בתצורה הסולידית ישנה ואריציה משופרת למנוע ה-TwinCam האייקוני של ה-RS 1600 המקורית, עם נפח שהוגדל ל-1,845 סמ”ק (עם קדח של 87 מ”מ ומהלך של 77.6 מ”מ) והזרקת דלק מודרנית. התוצאה היא הספק מרבי של 185 כ”ס ומנתק הצתה ב-9,000 סל”ד . מנוע זה משודך לתיבת הילוכים ידנית מחוזקת בעלת ארבע יחסי העברה. בתצורה השניה הלכו בסדנה “עד הסוף” והתקינו מנוע 2,100 סמ”ק מפיתוח עצמי, עם מצערות אלקטרוניות, הספק שעומד על 300 כ”ס ומנתק הצתה ב-10,000 סל”ד. יחידת הנעה זו מצוידת גם בתיבת הילוכים ידנית שונה ומשופרת עם חמישה יחסי העברה בסידור Dog Leg שבה ההילוך הראשון נמצא למטה משמאל וההילוכים 2 ו-3 מסודרים זה מול זה.

פורד אסקורט RS המחודשת מגיעה עם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, אך מצד שני אין לה הגה כוח, אין לה ABS ובטח שאין לה בקרות משיכה ואחיזה כדי לשמור על חווית נהיגה טהורה ככל הניתן. תא הנוסעים המינימליסטי שכולל בעיקר מושבים ספורטיביים, שעונים אנלוגיים ושלוב של סיבי פחמן ואלקנטרה, אך עדין ניתן למצוא בו מערכת בקרת אקלים מודרנית ואפילו מסך מגע קטן ומוצנע כדי לשלוט על מערכת שמע ודיבורית מובנית. ציוד בסיסי מתבקש במכונית שתג המחיר ההתחלתי שלה עומד על 295 אלף פאונד.

פורד אסקורט RSפורד אסקורט RSPreview
Ford Escort Boreham RS 07Ford Escort Boreham RS 07Preview
Ford Escort Boreham RS 05Ford Escort Boreham RS 05Preview
Ford Escort Boreham RS 06Ford Escort Boreham RS 06Preview
Ford Escort Boreham RS 03Ford Escort Boreham RS 03Preview
Ford Escort Boreham RS 04Ford Escort Boreham RS 04Preview
Ford Escort Boreham RS 02Ford Escort Boreham RS 02Preview
Ford Escort Boreham RS 01Ford Escort Boreham RS 01Preview

בורהאם פורד פורד אסקורט פורד אסקורט MK1 פורד אסקורט RS 1600 פורד אסקורט RS MK1 פורד אסקורט RS בורהאם
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד