אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הנאה חשמלית? תכירו את הסדנה שתחשמל לכם את המיאטה
ראשי » מגזין » הנאה חשמלית? תכירו את הסדנה שתחשמל לכם את המיאטה
מאזדה מיאטה

הנאה חשמלית? תכירו את הסדנה שתחשמל לכם את המיאטה

סדנת אלקטרוגניק מציגה קיט חדש להסבת הדור הראשון של מאזדה MX5 להנעה חשמלית, כשהיא מצליחה לשמור על משקל הנמוך של המכונית אבל לא על מחיר נמוך

אופיר דואק 05/12/2024 צלם: Elctrogenic

בין חובבי הרכב, ובעיקר חובבי רכבי האספנות, ישנו ויכוח עקרוני נוקב האם ראוי ונכון לבצע הסבה של מכוניות קלאסיות להנעה חשמלית. יש לא מעט סיבות בעד ונגד, אבל הויכוח הזה לא ממש מפריע לכמה סדנאות לבצע הסבות שכאלו ולהציע קיטים להסבה. אחת הסדנאות הבולטות התחום היא Electrogenic שביצעה הסבות לכמה מכוניות קלאסיות אייקוניות כמו יגואר E טייפ ,לנד רובר דיפנדר, פורשה 911, סיטרואן DS ואפילו דלוריאן.

בימים אלו מציגה הסדנה הסבה חדשה שביצעה ואותה תציע בקרוב ללקוחות, כשהפעם העניקה את הטיפול לאחת ממכוניות הספורט הנפוצות ביותר: מאזדה MX5 מהדור הראשון. חתיכת אתגר בהתחשב שמדובר ברודסטר טהורה, קלילה ובעלת חלוקת משקל מאוזנת שבה כל המוסיף גורע.

באלקטרוגניק היו מודעים לכך ויצרו קיט ייחודי שמנסה לשמר עד כמה שניתן את היסודות הבסיסיים והמוצלחים של המכונית. בהתאם לכך מכלול הסוללות ממוקם רובו מתחת למכסה וחלקו במקום מיכל הדלק מאחור והרכיבים החשמליים ממוקמים לאורך תעלת ההינע כדי להגיע לחלוקת משקל אופטימלית ככל הניתן. היתרון הגדול של הקיט לטענת הסדנה הוא שהיא לא מצריך קידוחים או שינויים מבניים, כך שניתן לבצע את ההסבה בקלות והיא גם הפיכה, כך שניתן לחזור להתקין את מערכת ההנעה המקורית בכל עת.


המנוע החשמלי מניע את הגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים בעלת הילוך יחיד מספק 160 כ”ס, תוספת של כ-30 כ”ס לעומת מנוע ה-1.8 המקורי של המיאטה NA, כשנתון המומנט הוכפל ועומד על 31.6 קג”מ המקבלים באופן מידי. המעבר להנעה חשמלית אילץ לוותר על תיבת הילוכים הידנית, שהיא חלק חשוב במכלול ההנאה אותו מספקת המיאטה. כפיצוי מה יכול הנהג לשלוט על מספר מצבי נהיגה המשפיעים על אופי תגובת המנוע ועוצמת הבלימה הרגנטיבית. אגב, ידית ההילוכים המקורית נותרה במקומה, כשכל הנראה היא הוסבה כדי לשלב להילוך נסיעה ותשמש לרוב כמשחק למי שמתגעגע לתפעול של התיבה הידנית.

תוספת כוח בגרסה החשמלית  זו מפצה בקלות על תוספת משקל של 100 ק”ג לעומת המיאטה המקורית, כאשר משקלה של זו המוסבת עומד על כ-1,100 ק”ג, כמשקלה של מאזדה מיאטה RF עם גג קשיח. עדין נתון משקל נמוך ביחס למקובל בימנו, בטח במכוניות חשמליות. המיאטה החשמלית מזנקת ל-100 קמ”ש בקצת יותר מ-6 שניות, לא עוצר נשימה ביחס למקובל במכוניות חשמליות, אך עדין נתון מרשים בהתחשב במנוע הצנוע. המהירות המרבית עומד על 185 קמ”ש. מצד שני, שיקולי המשקל, וגם היעדר המקום אילצו את הסדנה להסתפק בסוללה בקיבולת צנועה של 42 קוט”ש, האמורים לטענתה לספק טווח נסיעה מרבי של 240 ק”מ, וזה עוד לפני שהתחלתם ללחוץ על הדוושה.

אם השתכנעתם, אז כדי שתדעו שמחיר הקיט אמור לנוע בין 15 ל-20 אלף דולר, כלומר כמחירה של מאזדה מיאטה מהדור הראשון במצב טוב הנדרשת כדי לבצע את הפרוייקט. כך שעלות פרויקט ההסבה יחד עם עלות המכונית אמור הסתכם כמחירה של מאזדה מיאטה חדשה. עוד סיבה למה לדעתנו מדובר בהסבה מיותרת להפליא.

Electrogenic אלקטרוגניק מאזדה MX5 מאזדה מיאטה מיאטה חשמלית רודסטר חשמלית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד