אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בעקבות קיה: איוניק 9 נחשף והוא החשמלי הגדול והיקר ביותר של יונדאי
ראשי » חדשות » בעקבות קיה: איוניק 9 נחשף והוא החשמלי הגדול והיקר ביותר של יונדאי
יונדאי איוניק 9

בעקבות קיה: איוניק 9 נחשף והוא החשמלי הגדול והיקר ביותר של יונדאי

יונדאי איוניק 9 נחשף בלוס אנג'לס ומכוון לקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים עם טכנולוגיה חשמלית עדכנית, עיצוב לא שגרתי והמון תשומת לב לנוסעים

אופיר דואק 22/11/2024 צלם: יצרן

יונדאי ממשיכה להרחיב את משפחת דגמי האיוניק החשמליים שלה עם דגם שלישי, הגדול והיקר ביותר בסדרה שנקרא איוניק 9. ניתן לראות באיוניק 9 מאין אח לקיה EV9 שהוצג בשנה שעברה, כשבשניה המקרים מדובר בדגם שהוא הצהרת כוונות בה הקוראנים מתכוונים להניח את עצמם עם הנעה חדמלית בפלח שוק רכבי הפנאי המשפחתיים הגדולים – קטגוריה פופולארית במיוחד בארה”ב. לאור זאת לא תתפלאו לשמוע שאת החשיפה הרשמית ביצעה יונדאי איוניק 9 בלוס אנג’לס, כאשר הייצור ייעשה גם בארה”ב.

הניסיון להביא רכב פנאי חשמלי גדול לשוק האמריקאי הוא הימור לא קטן בהתחשב בעובדה שהמכירות של דגמים חשמלים בארה”ב לא מתרוממות, בפרט עבור יצרניות שהן אינן טסלה. כבל כמו שראינו גם בדגמים אחרים בשנים האחרונות, ביונדאי מכוונים גבוה. איוניק 9 יהיה רכב הפנאי הגדול ביותר של החברה, אפילו יותר מהפלאסייד בעל מנועי הבעירה הפנימית, וגם היקר ביותר שלה עם מחיר התחלתי של 62 אלף דולר בארה”ב. כלומר אם וכאשר יגיע איוניק 9 לישראל מחירו יהיה יותר מחצי מיליון שקלים.

יונדאי איוניק 9 מתבסס על אותה פלטפורמת E-GMP עליה בנויים כל דגמי האיוניק של החברה ודגמי ה-EV של קיה האחות. איוניק 9 מותח את הפלטפורמה לקצה, תרתי שמע, עם בסיס גלגלים של 313 ס”מ (3 ס”מ יותר מאשר בקיה EV9), אורך כולל של 506 ס”מ (5 ס”מ יותר) ורוחב של 198 ס”מ. למרות הצללית הגבוהה של רכב פנאי הצליחו ביונדאי להשיג מקדם גרר נמוך של 0.259 כאשר האיוניק 9 מצויד במצלמות במקום מראות צד.


 

העיצוב לא שגרתי, כדרכה של משפחת דגמי האיוניק. אמנם לא חייזרי כמו ה-6 או עתידני כמו ה-5 אבל עדין מצליח להעניק פרשנות חדשה ומעניינת לצללית הגבוהה של רכב פנאי גדול עם פינות גג ותפיחות כנפיים מעוגלות בעדינות ומשטחי צד מוחלקים. כמובן שמוטיב הפיקסלים מככב גם באיוניק 9, עם פס אורה קדמי ומפוקסל לרוחב החזית, יחידות תאורת לד ראשיות מוסוות בפאנל השכוח שמהווה שבכה תחתונה אטומה, כשמאחור ישנו מופע פיקסלים העולה מצידי הכנפיים ומקיף את כל מתאר הדלת האחורית.

תא הנוסעים נאמן לקו העדכני של יונדאי עם צמד מסכים קעור הצמוד זה לזה בחלקו העליון של לוח המכשירים ופאנל פיקוד נפרד המשלב גם מתגים פיזיים לתפעול בקרת האקלים. הקונסולה בין המושבים הקדמיים נפרדת ומאפשרת לייצר רצפה שטוחה, כשהיא נעה גם לאחור שם ניתן לקבל סידור המושבים עם מושבי קפטן נפרדים מתכווננים חשמלית ומסתובבים עם הדום נשלף בשורת המושבים השניה. שלושת שורות המושבים מתקפלות כדי לייצר רצפה שטוחה, וגם כאשר שלושת השורות בשימוש ישנו נפח של 620 ליטר בתא המטען לא כולל 52 או 88 ליטרים נוספים בתא המטען הקדמי. תא הנוסעים כולל שפע תאי אכסון גלויים ונסתרים, שקעי טעינה, פתחי מיזוג לשלושת שורות המושבים, כאשר גם כאן ניתן למצוא שימשו נרחב בחומרים ממוחזרים בחומרי הדיפון.

בשלב ראשון תוצע יונדאי איוניק 9 בשלוש תצורת הנעה. לבסיסית שבהן מנוע והנעה אחוריים עם הספק של 214 כ”ס ומומנט של 35.6 קג”מ, המאפשרים לה להאיץ ל-100 ב-9.4 שניות מנומנמות. גרסת ההנעה הכפולה מוסיפה מנוע חשמלי בהספק של 93 כ”ס מלפנים, מה שמקצר את התאוצה ל-100 ל-6.7 שניות. גרסת ה’פרפורמנס’ הבכירה מצוידת במנוע חשמלי קדמי בהספק של 214 כ”ס היוצרים הספק משולב של קצת יותר מה-400 כ”ס. בגרסה הבכירה מסוגל יונדאי איוניק 9 להאיץ ל-100 קמ”ש ב-52 שניות ולהגיע למהירות מרבית מוגבלת של 200 קמ”ש מספקים בהחלט.

בכל שלושת הגרסאות מותקנת סוללת ענק בקיבולת של 110.3 קוט”ש, מה שמאפשר להצהיר על טטוח נסיעה של 620 ק”מ בגרסת ההנעה האחורית והקלה מכולן עם חישוקי 19 אינץ’. בגרסאות החזקות יותר עם חישוקים בקוטר של עד 21 אינץ’ טווח הנסיעה אמור להיות באזור ה-500 ק”מ שהם סבירים למדי ביחס לתפלץ שכזה. כמו כל דגמיה איוניק גם איוניק 9 תומך בטעינה מהירה בקצב של עד 350 קילוואט ומאפשר לשמש גם ספק אנרגיה חיצוני בטכנולוגיית V2L.
השיווק של יונדאי איוניק 9 לפחות בארה”ב יחל כבר בתחילת 2025.

Hyundai IONIQ 9 23Hyundai IONIQ 9 23Preview
Hyundai IONIQ 9 22Hyundai IONIQ 9 22Preview
Hyundai IONIQ 9 24Hyundai IONIQ 9 24Preview
Hyundai IONIQ 9 15Hyundai IONIQ 9 15Preview
Hyundai IONIQ 9 25Hyundai IONIQ 9 25Preview
Hyundai IONIQ 9 16Hyundai IONIQ 9 16Preview
Hyundai IONIQ 9 17Hyundai IONIQ 9 17Preview
Hyundai IONIQ 9 05Hyundai IONIQ 9 05Preview
Hyundai IONIQ 9 27Hyundai IONIQ 9 27Preview
יונדאי איוניק 9יונדאי איוניק 9Preview
Hyundai IONIQ 9 02Hyundai IONIQ 9 02Preview
Hyundai IONIQ 9 03Hyundai IONIQ 9 03Preview
Hyundai IONIQ 9 04Hyundai IONIQ 9 04Preview
Hyundai IONIQ 9 06Hyundai IONIQ 9 06Preview
Hyundai IONIQ 9 07Hyundai IONIQ 9 07Preview
Hyundai IONIQ 9 08Hyundai IONIQ 9 08Preview
Hyundai IONIQ 9 09Hyundai IONIQ 9 09Preview
Hyundai IONIQ 9 10Hyundai IONIQ 9 10Preview
Hyundai IONIQ 9 11Hyundai IONIQ 9 11Preview
Hyundai IONIQ 9 12Hyundai IONIQ 9 12Preview
Hyundai IONIQ 9 13Hyundai IONIQ 9 13Preview
Hyundai IONIQ 9 14Hyundai IONIQ 9 14Preview
Hyundai IONIQ 9 18Hyundai IONIQ 9 18Preview
Hyundai IONIQ 9 19Hyundai IONIQ 9 19Preview
Hyundai IONIQ 9 20Hyundai IONIQ 9 20Preview
Hyundai IONIQ 9 21Hyundai IONIQ 9 21Preview
Hyundai IONIQ 9 26Hyundai IONIQ 9 26Preview

IONIQ 9 איוניק 9 יונדאי יונדאי איוניק יונדאי איוניק 9 קרוסאובר חשמלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד