אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סיכום מרוץ טיפוס גבעה ערד 2024
ראשי » חדשות » סיכום מרוץ טיפוס גבעה ערד 2024

סיכום מרוץ טיפוס גבעה ערד 2024

מעל 60 נהגים זכו להתחרות באופן חוקי באחד מכבישי הנהיגה המאתגרים בישראל שנסגר במיוחד לטובת האירוע. היינו שם וחזרנו עם סיכום המרוץ, תמונות ולא פחות חשוב: תוצאות

יובל לוי 18/11/2024 צלם: רונן טופלברג

במהלך ימי חמישי ושישי האחרונים (14-15 בנובמבר 2024) התקיים המרוץ השלישי בסדרת מרוצי טיפוס הגבעה, טיפוס גבעה ערד, כאשר הפעם הוא נערך בכביש שמוביל מערד למצדה, בהשתתפות למעלה מ-60 נהגים שהתחרו במגוון קטגוריות. המרוץ, שהופק בשיתוף התאחדות לנהיגה ספורטיבית מכוניות וקארטינג בישראל, ספארקו ישראל ומיכאל חן, התקיים לאורך מקטע של כ-3 ק”מ בכביש מספר 3199 ואפשר לנהגים לנהוג במכוניות שלהם על הקצה לכל רוחב הכביש.

למי מהקוראים שטרם נחשף לכביש הזה, מדובר בקטע כביש מפותל ומלא אתגרים, הכוללים שינויי גובה פתאומיים ופניות עיוורות, שמעמידים את הנהגים במבחן אמיתי של יכולות, דיוק וריכוז. מומלץ בחום.

מרוצי טיפוס גבעה הם מהענפים הוותיקים בעולם הספורט המוטורי, עם שורשים המגיעים עד שנת 1897, באופן מוסדר לפחות, בצרפת. בניגוד למרוצי מסלול רגילים, מרוצים אלו נערכים כאמור על כבישים ציבוריים הנסגרים במיוחד לצורך האירוע. הנהגים מוזנקים אחד אחרי השני במטרה לקבוע את הזמן המהיר ביותר עד לנקודת הסיום, שגבוהה מנקודת ההתחלה, מה שמאפשר לכל נהג להציג את היכולות שלו ושל הרכב שלו באופן חוקי על הכביש הציבורי.

עשרות משתתפים. טיפוס גבעה ערד 2024

 


השנה התחרות כללה רכבים עם רישוי אפור (ללא רישוי לכביש) לצד רכבים בעלי רישוי צהוב, שהורשו להשתתף לראשונה, מה שהוסיף עניין רב והנגיש את הענף למתחרים נוספים. בעוד שהנהגים ברכבי הרישוי האפור נהגו במכוניות משופרות שהוסבו במיוחד לנהיגה תחרותית עם דגש על שיפורי מנוע, מתלים, ומערכות בלימה, קטגוריית הרישוי הצהוב אפשרה לנהגים להתחרות עם רכבים חוקיים לכביש שלא הצריכו הסבות לטובת ההשתתפות במרוץ. המסלול עבור אלו עם הרישוי הצהוב היה באורך של כ- 2.5 ק”מ ושל הרישוי האפור באורך של כ-3.8 ק”מ.

אמיתי, חוקי, ישראלי. עדיין קשה להאמין

 

היום הראשון של טיפוס גבעה ערד, כלל בעיקר את רכבי הרישוי הצהוב, עבר ללא אירועים מיוחדים, בזמן שקטגוריית הדריפט סיפקה מופע ויזואלי וווקאלי יוצא דופן עם נהגים שהמומחיות שלהם היא להפוך גומי לעשן ולחיוכים במעלה הכביש. אחת ההפתעות במרוץ הייתה ה-Mg4 X Power שננהגה בידי ירין שטרן מטעם היבואנית המקומית. ירין הצליח לקטוף עם המכונית החשמלית את המקום השני, כ-20 מאיות השנייה אחרי אדיר סרור שנהג בקורבט C8. ביום השני, בו נהגו רכבים בעלי רישוי אפור, נרשמו מספר מפגשים עם גדרות הבטיחות, אך הודות לתקנות הבטיחות הקפדניות, כל הנהגים שבו לביתם בשלום.

hcarad24 (24 of 24)hcarad24 (24 of 24)Preview
hcarad24 (21 of 24)hcarad24 (21 of 24)Preview
hcarad24 (22 of 24)hcarad24 (22 of 24)Preview
hcarad24 (23 of 24)hcarad24 (23 of 24)Preview
hcarad24 (18 of 24)hcarad24 (18 of 24)Preview
hcarad24 (19 of 24)hcarad24 (19 of 24)Preview
hcarad24 (20 of 24)hcarad24 (20 of 24)Preview
hcarad24 (16 of 24)hcarad24 (16 of 24)
עשרות משתתפים. טיפוס גבעה ערד 2024
Preview
hcarad24 (17 of 24)hcarad24 (17 of 24)Preview
hcarad24 (13 of 24)hcarad24 (13 of 24)Preview
hcarad24 (14 of 24)hcarad24 (14 of 24)Preview
hcarad24 (15 of 24)hcarad24 (15 of 24)Preview
hcarad24 (10 of 24)hcarad24 (10 of 24)Preview
hcarad24 (11 of 24)hcarad24 (11 of 24)Preview
hcarad24 (12 of 24)hcarad24 (12 of 24)Preview
hcarad24 (9 of 24)hcarad24 (9 of 24)Preview
hcarad24 (7 of 24)hcarad24 (7 of 24)Preview
hcarad24 (8 of 24)hcarad24 (8 of 24)Preview
hcarad24 (5 of 24)hcarad24 (5 of 24)Preview
hcarad24 (6 of 24)hcarad24 (6 of 24)Preview
hcarad24 (4 of 24)hcarad24 (4 of 24)Preview
hcarad24 (1 of 24)hcarad24 (1 of 24)Preview
hcarad24 (2 of 24)hcarad24 (2 of 24)Preview
hcarad24 (3 of 24)hcarad24 (3 of 24)Preview
241115-mhr-605241115-mhr-605Preview
241115-mhr-611241115-mhr-611
לפודיום הסתנן נהג "לא מוכר" עם מכונית חשמלית כלשהי....
Preview
241115-mhr-615241115-mhr-615Preview
241115-mhr-437241115-mhr-437Preview
241115-mhr-453241115-mhr-453Preview
241115-mhr-464241115-mhr-464Preview
241115-mhr-486241115-mhr-486Preview
241115-mhr-499241115-mhr-499Preview
241115-mhr-591241115-mhr-591Preview
241115-mhr-601241115-mhr-601Preview
241115-mhr-602241115-mhr-602Preview
241115-mhr-604241115-mhr-604Preview
241115-mhr-049241115-mhr-049Preview
241115-mhr-164241115-mhr-164Preview
241115-mhr-172241115-mhr-172Preview
241115-mhr-186241115-mhr-186Preview
hcarad241 (2 of 2)hcarad241 (2 of 2)Preview
241115-mhr-194241115-mhr-194Preview
241115-mhr-226241115-mhr-226Preview
241115-mhr-282241115-mhr-282Preview
241115-mhr-309241115-mhr-309
אמיתי, חוקי, ישראלי. עדיין קשה להאמין
Preview
241115-mhr-324241115-mhr-324Preview
241115-mhr-366241115-mhr-366Preview
241115-mhr-377241115-mhr-377Preview
241115-mhr-415241115-mhr-415Preview
hcarad241 (1 of 2) - Copyhcarad241 (1 of 2) - CopyPreview

 

מפיק האירוע, מיכאל חן, התייחס לקשיים שניצבו בפני המארגנים, כולל מאבקים מול רשות הטבע והגנים וגורמים נוספים. למרות האתגרים, האירוע יצא לפועל בהצלחה הודות לשיתוף פעולה של עיריית ערד, משטרת ישראל, עמותת ידידים ועוד לא מעט אנשים טובים שסייעו להצלחה.

לדברי חן: “התמורה שלנו מהעבודה הקשה היא החיבוקים והחיוכים מצד הנהגים, הצוותים והציבור שזכה לראות את האירוע הססגוני והצבעוני הזה.”

קטגוריית רישוי צהוב 100-200 כ”ס:

מקום ראשון: שלומי בקיש – 1:31.27 דקות

מקום שני: זאן קוסטריקין – 1:38.07 דקות

מקום שלישי: אופק דרבינסקי – 1:38.56 דקות

קטגוריית רישוי צהוב 200-250 כ”ס:

מקום ראשון: פיליפ רוזין – 1:26.56 דקות

מקום שני: אנדרי דומיטרו – 1:28.22 דקות

מקום שלישי: אנטולי קרמניק – 1:33.28 דקות

קטגוריית רישוי צהוב 250-300 כ”ס:

מקום ראשון: ניר אלבורו – 1:24.13 דקות

מקום שני: בר שושן – 1:24.22 דקות

מקום שלישי: סימון אלישקוב – 1:25.02 דקות

 קטגוריית רישוי צהוב מעל 300 כ”ס:

מקום ראשון: אדיר סרור – 1:26.06 דקות

מקום שני: ירין שטרן – 1:26.29 דקות

מקום שלישי: בר פרץ – 1:29.45 דקות

קטגוריית קרוס קארט:

מקום ראשון: יוסי דנן – 1:27.35 דקות

מקום שני: אסף ירון – 1:27.40 דקות

מקום שלישי: בן בן דוד – 1.32.77 דקות

קטגוריית דריפט:

מקום ראשון: ניר שוקרון – 1:41.24 דקות

מקום שני: ארתיון לוזקין – 1:41.90 דקות

מקום שלישי: לביא אוחיון – 1:42.27 דקות

 קטגוריית רישוי אפור (פתוחה):

מקום ראשון: מוטי נתן – 1:54.53 דקות (בתמונה הראשית)

מקום שני: ראם סמואל – 2:00.29 דקות

מקום שלישי: קובי כהן – 2:03.25 דקות

קטגוריית רישוי אפור (Group N):

מקום ראשון: נדב ירון – 1:58.01 דקות

מקום שני: סיאד ביאדסה – 2:03.45 דקות

מקום שלישי: חוסני נטור – 2:15.80 דקות

קטגוריית רישוי אפור (Group A):

מקום ראשון: צ’יקו משה מוטולה – 2:05.76 דקות

מקום שני: ניצן לוי – 2:08.69 דקות

מקום שלישי: אייל דוראון – 2:12.55 דקות

קטגוריית רישוי אפור (206 Cup Pro):

מקום ראשון: אדר מלמד – 2:00.60 דקות

מקום שני: בר שושן – 2:08.66 דקות

מקום שלישי: ירום אשד – 2:08.93 דקות

קטגוריית רישוי אפור (206 Cup Silver):

מקום ראשון: אילן אהרון – 2:11.47 דקות

מקום שני: עידו אדרי – 2:12.50 דקות

מקום שלישי: ויקטור קוחניצקי – 2:15.50 דקות

Hill climb טיפוס גבעה טיפוס גבעה ערד 2024
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד