אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הסופרבייק החדש של בימוטה מגיע לכביש הציבורי
ראשי » דו-גלגלי » הסופרבייק החדש של בימוטה מגיע לכביש הציבורי
בימוטה KB998

הסופרבייק החדש של בימוטה מגיע לכביש הציבורי

חודשים ספורים לאחר שהודיעה על כניסתה לאליפות הסופרבייק העולמית, מציגה בימוטה את גרסת ההומולוגציה לאופנוע הסופרבייק החדש שלה. עדין ללא הרכיב הכי אופייני לבימוטה

אופיר דואק 13/11/2024 צלם: יצרן, Lolup

מאז נרכשה בימוטה על ידי קאוואסאקי בונה החברה האיטלקית מחדש בעקביות את היצע הדגמים שהל, כשהיא לא מהססת להיכנס גם לקטגוריות בהן לא הייתה מעולם. כפי שעשתה למשל עם הטרה שהוצג בשנה שעברה במילאנו ומכניס את בימוטה לעולמות האדוונצ’ר, או עם אופנוע האנדורו האקזוטי BX450.

השנה הייתה הבשורה העיקרית של בימוטה הייתה חזרתה לאליפות הסופרבייק העולמית, כאשר בניגוד לכישלונות העבר, הפעם היא יכולה להסתמך על הידע והטכנלוגיה העצומים שצברה חטיבת המרוצים של קאוואסאקי (KRT) שעד לפני מספר שנים שלטה בדומיננטיות באליפות הסופרבייק העולמית עם ה-ZX10-RR.

אופנוע הסופרבייק של בימוטה כבר נחשף השנה, אך כדי לעמוד בתקנות המרוצים נדרשת גם גרסת הומולוגציה חוקית לכביש הציבורי. גרסה שכזו כיכבה במרכז הבמה של בימוטה בתערוכת מילאנו האחרונה. האופנוע נקרא KB998 Rimini, על שמה של העיירה בה הוקמה ופועלת בימוטה מאז 1973 ( עם לא מעט הפסקות, פשיטות רגל והחלפות בעלות )עד היום.


בימוטה KB998 מתבסס בראש ובראשונה על מנוע הארבעה צילינדרים הרוחבי בנפח 998 סמ”ק של קאוואסאקי ZX10-RR המספק 197 כ”ס -13,600 סל”ד. המנוע מורכב בשלדה ייחודית המשלבת בין צינורות אלומיניום בפרופיל צינורי המחברים בין ראש ההיגוי לקורה מרכזית מאלומיניום, כאש מאחור ישנה גם תת שלדה וזרוע אחורית מאלומיניום. באופן מעניין, המתלה הקדמי האופקי המפורסם של בימוטה לא הגיע ל-KB998 במקומו העדיפו האיטלקים פתרון מקובל של מזלג קדמי הפוך מתוצרת Showa בשילוב משכך היגוי מתוצרת אוהלינס. גם העיצוב שהוא אמנם נאה למדי, נראה אפילו מעודן, בטח לא אוונגרדי כפי שמקובל בבימוטה. כשאפשר אפילו להגיד שזהו האופנוע הכי יפני למראה שיצרה החברה האיטלקית.

בבימוטה לא פרסמו פירוט מלא של כל התופינים שבאופנוע, אך ניתן לזהות מערכת בלימה בעלת קאליפרים רדיאלים עם מנגנון הסתת רוח לקירור הדיסקים, מערכת פליטה מלאה מתוצרת אקרפוביק. כמו כן ניתן לזהות שימוש בנרחב בסיבי פחמן עבור כנפונים האווירודינמיים, הכנפיים שממעל לגלגלים, חיפוי  המזלג התחתון ועוד. למרות זאת משקלות העצמי היבש של בימוטה KB998 עומד על 195 ק”ג.
בימוטה מתכוונת לייצר 500 יחידות בלבד של ה-KB998 Rimini, מתוכם 250 בשנת 2025 בשתי סדרות ייצור והייתר ב-2026. מחיר האופנוע לא פורסם, אך תהיו בטוחים שכיוון שמדובר בבימוטה הוא צפוי להיות גבוה בהתאם למעמד.

KB998 KB998 Rimini בימוטה בימוטה KB998 Rimini
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד