אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יותר כוח ויותר כנפים: אפריליה מרעננת את טואנו V4 ו-RSV4
ראשי » דו-גלגלי » יותר כוח ויותר כנפים: אפריליה מרעננת את טואנו V4 ו-RSV4
אפריליה RSV4

יותר כוח ויותר כנפים: אפריליה מרעננת את טואנו V4 ו-RSV4

אפריליה מעדכנת את צמד דגמיה קצה שלה עם מנוע V4 שמקבלים תוספת כוח, אלקטרוניקה ושלל כנפונים בהשראת אופנועי ה-MotoGP

אופיר דואק 07/11/2024 צלם: יצרן

לצד טואנו 457 החדש המיועד לדור הצעיר וגרסת הראלי לטוארג 660, חשפה אפריליה בתערוכת מילאנו את דגמי טואנו V4 ו-המחודשים שזכו לשרות עדכונים לכבוד שנת 2025. צמד הדגמים הספורטיביים הבכירים של אפריליה מתגלגלים בדור הנוכחי שלהם על הכבישים והמסלולים כבר מתחילת העשור, ומתיחת הפנים הקלה לה זכו היא אבולוציה עקבית מהסוג שבאפריליה נוהגים לבצע לאורך השנים.

עיצובית, אי אפשר לפספס את תוספת הכנפונים האווירודינמיים בחזית בהשראת אופנועי ה-MotoGP. הכנפונים הרוביים בחזית יוצרים למעשה מפלס נוסף מתחת לקו מסיכת החזית והם נועדו לספק כוח הצמדה נוסף על הגלגל הקדמי. אפריליה RSV4 קיבל גם עיצוב פרינג חדש המפחית את ההתנגדות לאוויר ב-6% ואת כוח ההצמדה ב-8% בזכות עיצוב מחודש לכנפונים התחתונים המובנים בפרינג.

כדי לעמוד בתקינת יורו 5+ עושים שני הדגמים שימוש במהדורה העדכנית של מנוע ה-V4 בנפח של 1,099 סמ”ק אשר קיבל מספר שינויים קלים בהם גופי מצערת חדשים בקוטר 52 מ”מ, מערכת ניהול עדכנית ומערכת פליטה חדשה. במקרה של טואנו V4 המנוע המעודכן הוא למעשה חדש בדגם עם נפח גדול ב-22 סמ”ק לעומת המנוע של הטואנו V4 היוצא.


שדרוג המנוע הביא גם לעליה בהספק. במקרה של אפריליה RSV4 מדובר בתוספת צנועה של 3 כ”ס המעלים את ההספק המרבי ל-220 כ”ס ב-13,100 סל”ד עם מומנט של 12.7 קג”מ ב-10,800 סל”ד. בטואנו שבו המנוע מכויל באופן מסורתי לאופי בשרני יותר ורייסרי פחות מספק המנוע 180 כ”ס ב-11,800סל”ד, תוספת של 5 כ”ס, ומומנט של 12.3 קג”מ ב-9,600 סל”ד.

כמו בעבר תציע אפריליה כל אופנוע בגרסה רגילה או בגרסת Factory בעלת שורת מכלולים עדכניים, בעיקר בסעיף המתלים. החידוש במסגרת מתיחת הפנים לגרסאות ה-Factory בשני הדגמים הוא מתלי אוהלינס חצי אקטיביים  Smart EC 2.0 עם אפשרות שינוי כיול באופן חשמלי, כשכעת ניתן לבצע שינוי כיול מבוססי GPS מראש לפניות ספציפיות במסלול הרכיבה, ולמעשה להתאים את עבודת המתלים לדרישות שונות של כל פניה.

כמיטב המסורת של אפריליה שני הדגמים צוידו בחבילה מקיפה של מערכות עזר אלקטרונית, כאשר כעת היא ארוכה אפילו עוד יותר. שני הדגמים מקבלים שתי מערכות עזר חדשות: האחת היא בקרת וילי (AWC) עם שלושה מצבים לשליטה ברמת הנפת הגלגל הקדמי, ואילו השניה היא מערכת בקרת החלקה צידית (ASC) המאפשרת בחירה בין שלוש רמות של החלקת זנב. שתי המערכות הללו מצטרפות אל בורר מצבי רכיבה, בקרת משיכה, קוויקדיפטר ובקרת בלימת מנוע שמצטרפות אל חבילת מסלול שהפכה כעת לציוד סטנדרטי מצרפת מגביל המרות לרחבת הטיפולים, בקרת זינוק ומצב תצוגה ייעודי למסלול בלוח המחוונים.

RSV4 אפריליה אפריליה RSV4 אפריליה טואנו V4 טואנו V4
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד