אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מהעבודה למסלול: ניסאן מציגה סופר טנדר מוכן למרוצים
ראשי » חדשות » מהעבודה למסלול: ניסאן מציגה סופר טנדר מוכן למרוצים
ניסאן פרונטיר

מהעבודה למסלול: ניסאן מציגה סופר טנדר מוכן למרוצים

ניסאן פרונטיר מגיע לתערוכת SEMA אחרי שעבר טיפול של חטיבת ניסמו שהפכה אותו מטנדר עממי לכלי ספורטיבי המוכן למסלול עם מרכב מונמך, מגדש על ויותר מ-400 כ"ס

אופיר דואק 06/11/2024 צלם: יצרן

בשנים האחרונות הולכת וגדלה קטגוריית ה”סופר טנדרים” בה רכבי העבודה המגודלים הופכים למפלצות כוחניות המיועדות לנסיעת שטח אקסטרימית. אלא שסופר טנדרים לא חייבים להיות דווקא חיות שטח. בשוק הטנדרים העצום בארה”ב ישנם גם מי שמעוניינים בטנדרים חזקים שיתפקדו כתחליף למכונית ספורט, ואפילו ישנן סדרות מרוצים בהן הוסבו טנדרים למכוניות מסלול.

זה נשמע קצת סותר, אבל בעבר היה מדובר באופנה שהצמיחה כמה טנדרים מרשימים החל מ-GMC הוריקאן שנחשב מייסד הז’אנר, דרך פורד F150 לייטינינג המקורי (לפני שהשם הוצמד לטנדר חשמלי כושל) ועד לדודג’ ראם SRT10 שהתהדר במנוע שהגיע מהוויפר.

לכבוד תערוכת SEMA החליטו בניסאן להפגין שרירים, תרתי משמע, והחליטו להפוך את הפרונטיר למפלצת כביש כוחנית, מה שמוגדר על ידי המכורים לדבר כ- street track. הפרונטיר הוא הטנדר הקומפקטי של ניסאן המיועד לשווקי צפון אמריקה, שעד הדור הנוכחי שלו שהחל להתגלגל ב-2022 חלק בסיס משותף עם ניסאן נאוורה שכבר אינו מיובא מזה מספר שנים לישראל.


התוצאה היא ניסאן פרונטיר TARMAC שנבנה בשיתוף פעולה של חטיבת הספורט המוטורי של ניסאן, סדנת העיצוב של ניסאן בצפון אמריקה וסדנת  Forsberg Racing המתמחה בשיפור דגמי ניסאן שגם משתתפת איתם בסדרות מרוצים שונים. ניסאן פרונטיר TARMAC אמנם בעל צורה של טנדר כפול קבינה, אך הוא זכה לבודי קיט מלא עם ניפוח מרכב מאסיביים, שלל ספויילרים עשויים מסיבי פחמן. בין היתר ניתן למנות את מכסה המנוע, בתי הגלגלים המורחבים, הדיפיוזרים והספויילרים מלפנים ומאחור, כולם עשויים מסיבי פחמן.

את הלוק הקרבי של הניסאן פרונטיר משלימה הנמכת מרכב משמעותית שבין 10 ל-15 ס”מ, זאת בהתאם לכיול הנבחר של ערכת הקויילאוברים המתכווננים מתוצרת ניסמו. את בתי הגלגלים הנפוחים ממלאים חישוקי 20 אינץ’ קלים הנועלים צמיגי יוקוהמה ספורטיביים במידות 275/40 מלפנים ו-315/35 מאחור.

מתחת למכסה המנוע התפוח בעל כונס אוויר העצום שוכן מנוע ה-V6 בנפח 3.8 ליטר של הפרונטיר הסטנדרטי, אשר עבר טיפול מקיף שעיקרו הוספת מגדש על. בנוסף ישנה מערכת יניקת אוויר רק העשויה מסיבי פחמן ומערכת פליטה פתוח וספורטיבית בבניה ייעודית שהגיעו מחטיבת ניסמו. בניסאן לא נוקבים במספרים מדוייקים אבל מצהירים על הספק של מעבר ל-400 כ”ס. את השדרוגים המכאניים משלימה מערכת בלימה משופרת שנלקחה מגרסת הניסמו של ניסאן Z, עם דיסקים צפים קדמים בקוטר 380 מ”מ וקאליפרים משודרגים.

למרבה הצער, ניסאן פרונטיר TARMAC הוא יצירה חד-פעמית. לפחות כרגע אין בכוונת ניסאן להציג גם גרסת ביצועים משודרגת על בסיס הפרונטיר הסדרתי וחבל, שכן ניסאן הייתה יכולה להיות חלוצה עם הפרונטיר בהחזרת טנדרי השרירים לכביש.

Nissan Frontier TARMAC 09Nissan Frontier TARMAC 09Preview
ניסאן פרונטירניסאן פרונטירPreview
Nissan Frontier TARMAC 02Nissan Frontier TARMAC 02Preview
Nissan Frontier TARMAC 03Nissan Frontier TARMAC 03Preview
Nissan Frontier TARMAC 04Nissan Frontier TARMAC 04Preview
Nissan Frontier TARMAC 05Nissan Frontier TARMAC 05Preview
Nissan Frontier TARMAC 06Nissan Frontier TARMAC 06Preview
Nissan Frontier TARMAC 07Nissan Frontier TARMAC 07Preview
Nissan Frontier TARMAC 08Nissan Frontier TARMAC 08Preview
Nissan Frontier TARMAC 10Nissan Frontier TARMAC 10Preview
Nissan Frontier TARMAC 11Nissan Frontier TARMAC 11Preview

ניסאו ניסאן פרונטיר ניסמו תערוכת SEMA
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד