אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
דוקאטי חושפת מנוע V טווין חדש והקל ביותר בתולדותיה
ראשי » דו-גלגלי » דוקאטי חושפת מנוע V טווין חדש והקל ביותר בתולדותיה
דוקאטי V2

דוקאטי חושפת מנוע V טווין חדש והקל ביותר בתולדותיה

דוקאטי חושפת מנוע V טווין חדש בנפח 890 סמ"ק עם אופי רייסרי ומשקל קל במיוחד שאמור לשרת דור דגמים חדש בקטגוריית הביניים

אופיר דואק 03/11/2024 צלם: יצרן

לא בכל יום מציגה דוקאטי מנוע חדש שהוא באמת מנוע חדש ולא שדרוג או הגדלת נפח של מנוע קיים. כשזה קורה מדובר באירוע משמעותי לא רק כי מדובר במפגן טכנולוגי מרשים , אלא גם כי מנוע חדש הוא לרוב בסיס למספר דגמים עתידיים ולפעמים חדשים לחלוטין בהיצע של החברה האיטלקית.

השנה הציגה דוקאטי כבר מנוע סינגל חדש בנפח 658 סמ”ק המשמש את ההיפרמוטארד 698 מונו ומנוע סינגל נוסף וקטן יותר שכבר ערך בכורה באופנוע המוטוקרוס החדש של החברה. כעת לקראת תערוכת מילאנו חושפת דוקאטי מנוע חדש נוסף, הפעם בתצורת V טווין המזוהה עם אופנועי החברה מזה עשרות שנים. מדובר במנוע חדש לחלוטין עם זווית של 90 מעלות בין הצילינדרים ובנפח של 890 סמ”ק.

למנוע יחס הדחיסה הוא 13.1:1. קדח הבוכנה הוא 96 מ”מ עם מהלך קצרצר של 61.5 מ”מ, זאת בהשוואה לקדח של 94 מ”מ ו-67.5 מ”מ במנוע ה-937 סמ”ק המשמש כיום את המונסטר, ואת דגמי ה-950 ובראשם הסופרספורט. המשמעות היא מנוע תאב סל”ד כפי שמאשר גם מנתק הצתה הממוקם ב-11,350 סל”ד. עם זאת, בזכות מערכת תזמון משתנה לשסתומי יניקה יחד עם גופי מצערת גדולים בקוטר דל 52 מ”מ בדוקאטי מצהירים כי 80% מהמומנט מושג כבר ב-3,500 סל”ד.

 


בשלב ראשון תציע דוקאטי את המנוע החדש בשתי רמות הספק, 115 ו-120 כ”ס המתקבלים ב-10,750 סל”ד. נתון המומנט עומד על 9.4 או 9.5 קג”מ בהתאמה המתקבלים ב-8,750 סל”ד. גרסת ההספק הגבוה תוצע כאופציה עם מערכת פליטה מותאמת למרוצים התורמת 6 כ”ס נוספים להספק המרבי וחצי קג”מ נוסף עם קיזוז של 4.5 ק”ג ממשקלו של האופנוע. בנוסף תוצע גם גרסה מוגבלת הספק עם 47 כ”ס עבור בעלי רשיון A1. לשם השוואה, מנוע ה-937 סמ”ק של ה-950 סופרספורט מספק 110 כ”ס בסל”ד נמוך משמעותית של 9,000 סל”ד, עם מומט דומה של 9.4 קג”מ ב-8,000 סל”ד, כך שמדובר במנוע חזק יותר ורייסרי יותר באופיו.

הודות לשימוש נרחב באלומיניום בדוקאטי מתגאים שהמנוע שוקל 54.4 ק”ג, מה שהופך אותו למנוע ה-V טווין הסדרתי הקל ביותר שייצרה  – 9.4 ק”ג פחות ממנוע הסופרקוודרו (שיוצר בנפחים שבין 898 ל-1,285 סמ”ק) ו-5.9 ק”ג פחות ממנוע הטסטהסטרטה איבו (1,099 עד 1,198 סמ”ק).

המנוע החדש אמור לשמש סדרת דגמים חדשה המיועדת להתחרות ברף העליון של קטגוריית הנפח הבינונית, כשיתכן מאד והוא צפוי להחליף את מקומו של מנוע ה-937 סמ”ק הוותיק המשמש בין היתר את משפחת המונסטר. עם זאת לא מן הנמנע שנראה את המנוע החדש מגיע כדי לשמש בגרסאות כניסה של המולטיסטרדה, מחליפו של הסופרספורט 950 ואולי אפילו אופנוע אדוונצ’ר חדש. הדגם הראשון שיעשה שימוש במנוע החדש יחשף בעוד מספר ימים במסיבת העיתונאים של דוקאטי לקראת פתיחת תערוכת מילאנו.

V טווין דוקאטי דוקאטי 890 סמ"ק דוקאטי V2
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד