אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
צפו: הסדאן החשמלית של שיאומי מנפצת את השיא של פורשה טייקן בנורבורגרינג
ראשי » חדשות » צפו: הסדאן החשמלית של שיאומי מנפצת את השיא של פורשה טייקן בנורבורגרינג
שיאומי SU7 אולטרה

צפו: הסדאן החשמלית של שיאומי מנפצת את השיא של פורשה טייקן בנורבורגרינג

במקביל לחשיפה הרשמית בסין, אב הטיפוס של שיאומי SU7 אולטרה היומרנית מצליח לרשום זמן הקפה מהיר יותר משל פורשה טייקן בנורבורגרינג

אופיר דואק 30/10/2024 צלם: יצרן

לפני קצת פחות משנה חשפה שיאומי את המכונית הראשונה מתוצרתה המכונה SU7, כשהיא מציגה מפרט מרשימים, תג מחיר נמוך מזה של טסלה מודל 3 (לפחות בסין) ועיצוב שרבים רואים בו כחיקוי חסר בושה לפורשה טייקן. בשיאומי לא הספקו בכך ולפני מספר חודשים חשפו כי הם עובדים על גרסה ספורטיבית של ה-SU7 המכונה “אולטרה” עם למעלה מ-1,500 כ”ס.

השאפתנות וקצב הפיתוח המסחרר של שיאומי הובילו לכך שה-SU7 אולטרה כבר עברה ממצב של מכונית תצוגה לאבטיפוס שנמצא בשלבי פיתוח מתקדמים לקראת הכוונה להביאו לייצור כבר במהלך 2025. לא תופתעו שעם היומרות הספורטיביות חלק מתהליך הפיתוח כולל גם ניסויים במסלול הנורבורגרינג, שזו גם שליחת איתות ליצרניות האירופאיות ובראשן פורשה.

כעת שיאומי SU7 אולטרה מוצגת בגרסתה הסדרתית בסין בימים אלו, ולצד זאת מספקת הצהרת כוונות נוספת לכך שלא מדובר בעוד מכונית חשמלית סינית שהאביסו אותה במנועים בעלי הספק דמיוני. שיואמי מפרסמת תיעוד לזמן הקפה מסחרר סביב הנורבורגרינג שקבעה האולטרה לאחרונה, העומד על 6 דקות ו-46.874 שניות. נתון טוב יותר משל כמה וכמה מכוניות על אבל בראש ובראשונה, מדובר בזמן הקפה שמנפץ את שיא ההקפה של פורשה טייקן טורבו GT אותו קבעה בחודש מרץ האחרון ועומד על 7 דקות ו-7.55 שניות.


אלא שלפחות נכון לעתה למרות זמן ההקפה המרשים אותו ביצע אב הטיפוס של שיאומי SU7 אולטרה, ממשיכה פורשה טייקן להחזיק בשיא ההקפה הרשמי עבור מכוניות סדאן חשמליות סדרתיות. הסיבה לכך היא שהזמן אותו קבעה שיאומי לא בוצע במדידה רשמית ותקנית, כמו גם שנכון לעתה מדובר באב טיפוס ולא במכונית הסדרתית, כפי שמעידים כמה רכיבים שמאפיינים אבות טיפוס ולא אמורים להופיע בגרסאות סדרתיות, וגם לא ידוע עם אילו צמיגים בוצעה ההקפה המהירה.

עם זאת בשיאומי כבר הצהירו כי ינסו לשבור את שיא ההקפה של נורבורגרינג למכוניות 4 דלתות סדרתיות, חתיכת אתגר עבור חברה שעם כל הכבוד ליכולות הטכנולוגיות שלה החלה ליצר מכוניות כאמור רק השנה. בטח בהתחשב בעובדה שגם יצרניות וותיקות ומנוסות לא הצליחו לשבור את השיא של הטייקן.  זה המקום להזכיר שהגרסה הסדרתית של שיאומי SU7 אולטרה אמורה להיות מצוידת בשלושה מנועים חשמליים בהספק משולב של 1,548 כ”ס שיאפשרו לה להאיץ ל-100 בפחות משתי שניות, ל-200 קמ”ש ב-5.9 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 350 קמ”ש. כך שמדובר במכונית חזקה משמעותית גם מגרסת העל של הטייקן, ועדין צריך גם לדעת כיצד להוריד את הכוח הזה לכביש מה שאומר ששיאומי הצליחה לסגור פער ניסיון של עשרות שנים של החברה משוטוטגארט. נשמע הזוי, אבל לפחות על פי זמן ההקפה נראה שזה קרה.

נורבורגרינג פורשה טייקן שיא הקפה שיאומי שיאומי SU7 שיאומי SU7 אולטרה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד