אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מתגעגעים לפיג’ו ספורטיביות? פיג’ו 208 מוצגת בגרסת ראלי חדשה למרוצים
ראשי » חדשות » מתגעגעים לפיג’ו ספורטיביות? פיג’ו 208 מוצגת בגרסת ראלי חדשה למרוצים
פיג'ו 208

מתגעגעים לפיג’ו ספורטיביות? פיג’ו 208 מוצגת בגרסת ראלי חדשה למרוצים

פיג'ו חושפת גרסת ראלי בסיסית ומוזלת על בסיס ה-208 המיועדת למרוצים שמעוררת נוסטלגיה בקרב חובבי ההגה, אבל למרבה הצער בפיג'ו לא חושבים שהיא צריכה להימכר לקהל הרחב

אופיר דואק 21/10/2024 צלם: יצרן

כבר ביכינו לא מעט לאחרונה את גסיסתה של קטגוריית הקטנות החמות, קטגוריית של מכוניות ספורטיביות עממיות יחסית שגידלה דורות של חובבי רכב וכיום כוללת מנציגות ספורות בלבד שגם הן הולכות ונעלמות, ולא רק מהשוק הישראלי.

פיג’ו הייתה אחת מהמייסדות של הקטגוריה בשנות ה-80 עם ה-205GTI האייקונית שבעקבותיה הגיעו שלל גרסאות ספורטיביות לדגמי ההאצ’בק של החברה במשך השנים. אלא שגם פיג’ו נטשה את הקטגוריה, וה-208 הנוכחית לא זכתה לגרסת GTI או גרסה ספורטיבית כלשהי לקהל הרחב. ולא, גרסת GT Line עם סממנים ספורטיביים ותיבת הילוכים אוטומטית היא לא תחליף ראוי אלא יותר לעג לרש.

אותה פיג’ו ייצרה במהלך השנים גם גרסאות “ראלי” בסיסיות, קלות ותזזיתיות לדגמי ההאצ’בק שלה (בארץ זכורים לנו ה-205 וה-106) ששימשו כפלטפורמה מוזלת עבור נהגים שרצו להתחרות המרוצי ראלי, ענף ספורט מוטורי פופולארי במיוחד בצרפת, ונמכור לציבור הרכב כגרסאות הומולוגציה חוקיות לכביש שהפכו לאייקוניות בקרב חובבי רכב. פיג’ו לא נטשה את מרוצי הראלי העממיים והמשיכה לייצר לאורך השנים גרסאות מרוצים עממיות על בסיס דגמי הסופרמיני שלה, אבל כאמור נטשה את ייצור הדגמים הספורטיביים למינהם בעלי רישוי לכביש.


בימים אלו חושפת חטיבת הספורט המוטורי של פיג’ו גרסת ראלי חדשה על בסיס ה-208, שרק ממחישה כמה חובבי הרכב צמאים למכונית ספורטיבית קטנה, בסיסית ונגישה שיכולה לתפקד גם כמכונית יום-יומית. הגרסה החדשה המכונה 208 Racing מיועדת להתחרות בקטגוריית FR6 החדשה, קטגוריית מרוצים שהקימה פדרציית המרוצים הצרפתית שנועדה להנגיש את הכניסה למרוצי הראלי עבור חובבים ונהגים צעירים בעלי תקציב מוגבל, כאשר מלבד הוספת כלוב התהפכות ואביזרי בטיחות חיוניים ישתמשו המכוניות במכלולים סדרתיים ויורשו לקבל שיפורים מינימליים.

בהתאם לכך נלקחה פיג’ו 208 הסטנדרטית והופשטה מדיפונים ואביזרי הנוחות, הותקן בה כלוב בטיחות,  מושבי מרוצים עם חגורות בטיחות מרובות עיגונים ומערכת כיבוי אש. חיצונית הוסרה תאורת ה-LED בפגושים, הותקנו חישוקי ברזל לבנים שהפכו להיות מזוהים עם דגמי הראלי של פיג’ו והוסרו קישוטים מיותרים. התוצאה הסופית של הדיאטה היא שה-208 רייסינג שוקלת 1,050 ק”ג בלבד לאחר שנוספו לה גם חיזוקי מרכב ושלדה נדרשים.

בניסיון לשמור על מחיר זול ככל הניתן עושה גרסת הראלי שימוש במנוע ה-1.2 ליטר טורבו המוכר של סטלנטיס, כשבזכות מספר שדרוגים מספק 143 כ”ס ומשודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה מקוצרים, ולא תיבה סינקוונסיאלית יקרה יותר, אותה תוכלו לקבל בגרסת הראלי 4 החזקה יותר של ה-208 המיועדת לקטגוריות מרוצים בכירות. מחירה של פיג’ו 208 גרסת הראלי החדשה עומד על 39 אלף יורו, כ-20%, נגיש יחסית למכונית מרוץ תקנית מה שגורם לנו רק להצטער על כך שבפיג’ו לא טורחים להציע גרסה חוקית לכביש של ה-208 ראלי, בלי כלוב בטיחות ועם אבזור מינימלי. בדיוק מסוג המכוניות שכל כך חסרות כיום. זה לא כל כך קשה אם רוצים פיג’ו.

מרוצי ראלי פיג'ו פיג'ו 208 פיג'ו 208 Racing קטנות חמות ראלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד