כבר ביכינו לא מעט לאחרונה את גסיסתה של קטגוריית הקטנות החמות, קטגוריית של מכוניות ספורטיביות עממיות יחסית שגידלה דורות של חובבי רכב וכיום כוללת מנציגות ספורות בלבד שגם הן הולכות ונעלמות, ולא רק מהשוק הישראלי.
פיג’ו הייתה אחת מהמייסדות של הקטגוריה בשנות ה-80 עם ה-205GTI האייקונית שבעקבותיה הגיעו שלל גרסאות ספורטיביות לדגמי ההאצ’בק של החברה במשך השנים. אלא שגם פיג’ו נטשה את הקטגוריה, וה-208 הנוכחית לא זכתה לגרסת GTI או גרסה ספורטיבית כלשהי לקהל הרחב. ולא, גרסת GT Line עם סממנים ספורטיביים ותיבת הילוכים אוטומטית היא לא תחליף ראוי אלא יותר לעג לרש.
אותה פיג’ו ייצרה במהלך השנים גם גרסאות “ראלי” בסיסיות, קלות ותזזיתיות לדגמי ההאצ’בק שלה (בארץ זכורים לנו ה-205 וה-106) ששימשו כפלטפורמה מוזלת עבור נהגים שרצו להתחרות המרוצי ראלי, ענף ספורט מוטורי פופולארי במיוחד בצרפת, ונמכור לציבור הרכב כגרסאות הומולוגציה חוקיות לכביש שהפכו לאייקוניות בקרב חובבי רכב. פיג’ו לא נטשה את מרוצי הראלי העממיים והמשיכה לייצר לאורך השנים גרסאות מרוצים עממיות על בסיס דגמי הסופרמיני שלה, אבל כאמור נטשה את ייצור הדגמים הספורטיביים למינהם בעלי רישוי לכביש.
בימים אלו חושפת חטיבת הספורט המוטורי של פיג’ו גרסת ראלי חדשה על בסיס ה-208, שרק ממחישה כמה חובבי הרכב צמאים למכונית ספורטיבית קטנה, בסיסית ונגישה שיכולה לתפקד גם כמכונית יום-יומית. הגרסה החדשה המכונה 208 Racing מיועדת להתחרות בקטגוריית FR6 החדשה, קטגוריית מרוצים שהקימה פדרציית המרוצים הצרפתית שנועדה להנגיש את הכניסה למרוצי הראלי עבור חובבים ונהגים צעירים בעלי תקציב מוגבל, כאשר מלבד הוספת כלוב התהפכות ואביזרי בטיחות חיוניים ישתמשו המכוניות במכלולים סדרתיים ויורשו לקבל שיפורים מינימליים.
בהתאם לכך נלקחה פיג’ו 208 הסטנדרטית והופשטה מדיפונים ואביזרי הנוחות, הותקן בה כלוב בטיחות, מושבי מרוצים עם חגורות בטיחות מרובות עיגונים ומערכת כיבוי אש. חיצונית הוסרה תאורת ה-LED בפגושים, הותקנו חישוקי ברזל לבנים שהפכו להיות מזוהים עם דגמי הראלי של פיג’ו והוסרו קישוטים מיותרים. התוצאה הסופית של הדיאטה היא שה-208 רייסינג שוקלת 1,050 ק”ג בלבד לאחר שנוספו לה גם חיזוקי מרכב ושלדה נדרשים.
בניסיון לשמור על מחיר זול ככל הניתן עושה גרסת הראלי שימוש במנוע ה-1.2 ליטר טורבו המוכר של סטלנטיס, כשבזכות מספר שדרוגים מספק 143 כ”ס ומשודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה מקוצרים, ולא תיבה סינקוונסיאלית יקרה יותר, אותה תוכלו לקבל בגרסת הראלי 4 החזקה יותר של ה-208 המיועדת לקטגוריות מרוצים בכירות. מחירה של פיג’ו 208 גרסת הראלי החדשה עומד על 39 אלף יורו, כ-20%, נגיש יחסית למכונית מרוץ תקנית מה שגורם לנו רק להצטער על כך שבפיג’ו לא טורחים להציע גרסה חוקית לכביש של ה-208 ראלי, בלי כלוב בטיחות ועם אבזור מינימלי. בדיוק מסוג המכוניות שכל כך חסרות כיום. זה לא כל כך קשה אם רוצים פיג’ו.