אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סרס M5 (מתיחת פנים) במבחן: מכוון גבוה
ראשי » מבחני דרכים » סרס M5 (מתיחת פנים) במבחן: מכוון גבוה

סרס M5 (מתיחת פנים) במבחן: מכוון גבוה

רכב הפנאי החשמלי הסיני נוחת כאן לאחר מתיחת פנים קלה למדי. האם זה מספיק בשביל להמשיך את ההצלחה לה זכה בסגמנט? יצאנו לבדוק

אריאל אלסיבוני 15/10/2024 צלם: ניר עמוס

עברה כשנה מאז שהגיע לכאן הסרס 5 וכבר מתייצבת כאן גרסה מתוחת פנים שלו. היא גם מצוידת בשם חדש – סרס M5. אין להתבלבל עם מכונית הסאלון החזקה ביותר של ב.מ.וו, עניין השם קשור יותר למותג תחתיו נמכר הסרס בסין, אייטו, וגם תחת שם זה הוא זוכה להצלחה. סרס M5 מגיע לכאן עם מספר עדכונים קלים כאמור. את חלקם קל מאוד לראות, ואת חלקם האחר קשה מאוד להרגיש.

מה שברור מהשנייה הראשונה זה המראה. סרס M5 זונח את ההתחכמויות המיותרות והולך על עיצוב נקי מאוד מלפנים ומאחור. התוצאה מרשימה מאוד, ומי שמביט מרחוק יכול להתבלבל ולחשוב שמדובר בדגם כזה או אחר של פורשה. בכל מקרה התוצאה הומוגנית ומגובשת מבעבר ומצליחה לתת לו זהות ברורה יותר מבעבר.

בתוך תא הנוסעים קיימים שינויים קלים מאוד. קודם כל שמחנו מאוד לגלות את אותו תא הנוסעים המרווח והעשוי בקפידה בכל הקשור לתוצרת סינית ואף יותר. הדברים אמורים בעיקר לגבי איכות החומרים, אופן ההרכבה שלהם ובחירת הגוונים. כן, תא הנוסעים הזה מרגיש טוב, טוב מאוד אפילו. עיקר השינויים נמצאים בקונסולה המרכזית, שם יש כעת משטח טעינה בודד (כפול בעבר) שהרוויח קירור אקטיבי. לוח המחוונים קטן מעט מבעבר – על מנת שההגה לא יסתיר את המוצג עליו. המסך הענק במרכז הקונסולה כולל מערכת הפעלה אינטואיטיבית, בהירה ומהירה מאוד. חבל שאין איזה כפתור פיזי בכדי להפעיל פונקציות מרכזיות, אבל יאמר לזכות סרס שהתפעול של הפונקציות הרבות כאן, קל למדי.


 

אחד השינויים הבולטים בדף הנתונים הוא ירידה בהספק המנוע. לפי דף הנתונים ההספק ירד מ-295 כ”ס ל-268 כ”ס. מוזר. לעומתו ירד נתון התאוצה ל-100 קמ”ש מ-6.8 שנ’ ל-7.1 שנ’. עוד נחזור לעניין הזה. עוד קופץ מדף הנתונים הוא הטווח, שירד מ-480 מוצהרים ל-450 ק”מ. מוזר מאוד. עוד ברמת המפרט אפשר לגלות שהאבזור הרב שהיה נגרעה אפשרות העיסוי במושבים והתצוגה העלית – אלו נשמרו עבור הגרסה כפולת המנועים. נוספו במתיחת הפנים מצלמה לניתור הנהג וגם מבשם תא נוסעים בשלושה ניחוחות עם שלוש עוצמות בישום. גם עם כל האמור זהו רכב מצויד לעייפה מגג פנורמי (עם כיסוי להתקנה ידנית) ועד חישוקי 20 אינץ’. ממצלמות היקפיות ועד למושבים חשמלים (מאווררים ומקוררים) ועור נאפה שמרגיש כזה. כן יש גם אפל קארפליי ולא אין עדיין אנדרואיד אוטו. מה שמותקן כאן במקום זו חבילת אפליקציות ישראליות.

הדבר הראשון שבולט על הכביש היא תחושה מוצקה וסולידית. המכונית מרגישה מקשה אחת. גם המתלים משדרים את אותה תחושה ברורה. הם מצליחים לייצר נוחות נסיעה טובה ברוב המשימות. אפילו על שברים קשים במהירות עירונית, עם חישוקי ה-20 אינץ’ היא מצליחה לקבל ציון טוב. המחיר של כל אלו מגיע על כבישים מהירים וגליים שם מתגלה חוסר ריסון. ד”א המהירות המרבית עלתה כאן מ-180 קמ”ש ל-200 קמ”ש.

הנתון המוזכר מעלה לא לרלוונטי בדיוק כמו השינויים המוצהרים בהספק והתאוצה. אלו ככל הנראה נובעים מתקן שונה או דירוג אחר של המנוע החדש. כמו שאפשר להבין מנתון התאוצה (הבדל של 0.3 שנ’) סרס M5 מרגישה חזקה ומהירה בדיוק כמו קודמתה. התגובות מיידיות והתאוצה המתקבלת הן מהמקום והן בתאוצות ביניים מרשימה. הבלמים מנגד מרגישים טוב גם הם למעט חוסר לינאריות בתחילת המהלך הם חזקים ויעילים בלעצור את המאסה הזאת.

סרס M5
איזה אומנותיים אנחנו. זה משהו…

 

עם פירלי פי-זרו במידות ענק על חישוקים כאלו, רמת האחיזה המוצעת כאן גבוהה מאוד. זוויות הגלגול מועטות בקצב סביר ובולטות יותר בעומס גבוה. ההגה מרגיש קל מאוד במצב ‘קומפורט’ ומקבל משקל יותר טבעי במצב ‘ספורט’ מבלי להרגיש מלאכותי מדי. מה שמפיע הן התגובות הטובות להעברות משקל וגם פעולת מערכות הבטיחות על המגבלות מקבלות ציון טוב ובטוח. סרס M5 מציג גם מפרט עמוס במערכות בטיחות אקטיביות ופעולתן של אלו יעילה מאוד. המפרט כזכור מציין ירידה בטווח המוצהר. גם כאן מדובר ככל הנראה בבדיקה שונה או אחת כזו שנותנת תוצאות ריאליות יותר. עם טווח של 397 ק”מ בימי המבחן אנו לא רואים שינוי משמעותי לעומת הדגם הקודם גם כאן.

בסופו של דבר יותר מהכל מתיחת הפנים של סרס M5 מרגישה מינורית מאוד בכל הקשור לאיך הוא נוסע או מבצע. השינוי המשמעותי כאן הוא במראה, וזהו שינוי ברור ומבורך לעומת הגרסה הקודמת. מכל שאר הבחינות מדובר ברכב שמצליח להרשים מאוד גם בעמידה וגם על הכביש. השינויים המינוריים במפרט או באבזור לא שינו זאת. מרשים מספיק בכדי ליצוק תוכן ברור לתוך המינוח ‘פרימיום-טק’ האהוב כל-כך על המשווקים היום. המחיר עקב מתיחת הפנים הזו קפץ ב-5,000 שקלים. לא משהו שמיקוח ישראלי קצר לא יכול להתגבר עליו, ולא משהו שמשנה את התמורה שמציע סרס M5.

מנוע: מנוע חשמלי אחורי, הספק: 268 כ”ס, מומנט: 36.7 קג”מ, תמסורת: ישירה. הנעה אחורית, בסיס גלגלים: 288 ס”מ, משקל: 2,235 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 7.1 שניות, מהירות מרבית: 200 קמ”ש, טווח חשמלי (מבחן) : 397 ק”מ, מחיר: 225,000 שקלים

 

סרס סרס 5 סרס M5 סרס החדשה סרס יד ראשונה סרס יד2 סרס מבחן דרכים סרס מחיר סרס מחירון סרס משומשת
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד