אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
היברידית עם מורשת: מקלארן W1 רוצה להמשיך את דרכה של ה-F1
ראשי » חדשות » היברידית עם מורשת: מקלארן W1 רוצה להמשיך את דרכה של ה-F1
מקלארן W1

היברידית עם מורשת: מקלארן W1 רוצה להמשיך את דרכה של ה-F1

מקלארן חושפת מכונית על חדשה שרוצה להמשיך את המורשת של ה-F1 האגדית בכל הקשור למשקל נמוך וטכנולוגיה מעולם הפורמולה 1

אופיר דואק 07/10/2024 צלם: יצרן

חלפו קצת יותר משלושה עשורים מאז מקלארן הציגה את מכונית העל הסנסציונית שלה שכתבה מחדש את ספר החוקים של מכוניות העל. מדובר כמובן ב-F1 שיוצרה בכמויות מצומצמות אבל סללה את דרכה של מקלארן עשור מאוחר יותר להציג ליין שלם של מכוניות על ספורטיביות שרק הולכות ומשביחות עם הזמן ומאמצות את הטכנולוגיה של מקלארן מעולם הפורמולה 1.

מקלארן F1 אמנם לא זכתה למחליפה ישירה בזמן אמת, אבל בראשית העשור הקודם הוצגה לה יורשת רוחנית בדמות ה-P1 שאמנם לא אימצה את תצורת “הנהג במרכז” של ה-F1 אבל הביאה עימה בשורה בדמות יחידת הנעה היברידית ועזרים אווירודינמיים אקטיביים היישר ממסלולי הפורמולה 1. גם ה-P1 יוצרה בכמות מצומצמת לזמן קצר ולא זכתה למחליפה ישירה, לפחות עד השבוע כאשר חשפה מקלארן את ה-W1.

מקלארן W1 אמורה להיות פסגת היצע הדגמים של מקלארן כשהיא עדין הגיונית (במידה מסוימת) לשימוש בכביש הציבורי. העיצוב האו אבולוציה לקווים המוכרים של מקלארן, אך בניגוד לרוב דגמי העל של מקלארן שאימצו מראה הרמוני וזורם, יש שיגידו אפילו סולידי יחסית לז’אנר, במקרה של W1 העצימו מעצבי מקלארן את החזות האגרסיבית עם שלל כונסי אוויר, מסיטי רוח ותוספות אווירודינמיות שהם מבטיחים שיש להן השפעה חיונית על יכולות המכונית. הספויילר האחורי שהוא למעשה חלק מהזנב הוא בעל ההשפעה המשמעותית ביותר כיוון שהוא גם מסוגל להאריך ולקצר את הזנב כדי לשפר את זרימת האוויר במהירויות גבוהות בנוסף לייצור כוח הצמדה חיוני בפניות.


בדומה ל-P1 גם מקלארן W1 עושה שימוש ביחידת הנעה היברידית שהיא מעשית היברידית-נטענת, אך בפועל בחרו במקלארן להשתמש בסוללה קטנטנה בקיבולת של 1.4 קוט”ש, שליש מהקיבולת של הסוללה ב-P1, שתספק טווח נסיעה חשמלי מרבי של 2 ק”מ במקרה הטוב. לא שזה מפריע לנו כי הסוללה נועדה לשמש בעיקר ספקית כוח למנוע חשמלי המורכב בצמוד לתיבת ההילוכים כפולת מצמדים בעלת שמונה יחסי עברה. והמטרה של מקלארן נשארה לשמור על משקל נמוך ככל הניתן.

המנוע החשמלי מייצר 342 כ”ס וכמעט 45 קג”מ הזמינים כמעט בכל עת לעזרת מנוע הבנזין שהוא החזק ביותר שהותקן במקלארן סדרתית. מדובר במנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר המספק 916 כ”ס ומומנט של 91.8 קג”מ שהיו יכולים להספיק לכל מכונית על באשר היא. השילוב של שני המנועים מייצר הספק משולב של 1,258 כ”ס ומומנט של 136.6 קג”מ שאולי כבר לא נשמעים כאלו קיצונים למשל בהשוואה לבוגאטי טורביו, אלא שההבדל הוא שמקלארן W1 היא בעלת משקל יבש של 1,399 ק”ג בדיוק, בין היתר בזכות שימוש נרחב בסיבי פחמן ממנו בנויה שלדת המונוקוק של המכונית ורוב חלקי המרכב, לצד הסתפקות בהנעה אחורית בלבד.

על הכביש יחס משקל הספק של 911 כ”ס לטון מתורגמים ל-2.7 שניות בתאוצה ל-100 קמ”ש ו-5.8 שניות ל-200 קמ”ש בדרך למהירות מרבית של למעלה מ-350 קמ”ש. בהתאם ליכולות ההלו מצוידת מקלארן W1 במיטב במכלולים בהם מתלים אקטיביים, בלמים קרבון-קרמיים וצמידי פירלי P ZERO R  במידות 265/35 מלפנים ו-335/30 מאחור עם חישוקי 19 ו-20 אינץ’ בהתאמה.
מקלארן תייצר רק 399 יחידות מה-W1 החדשה ואם אתם לקוחות מקלארן מועדפים שתהיה להם האפשרות לרכוש את המכונית תאלצו להיפרד מ-2.1 מיליון דולר לפני תוספות והתאמות אישיות.

מקלארן W1מקלארן W1Preview
MClaren W1 2025 01MClaren W1 2025 01Preview
MClaren W1 2025 02MClaren W1 2025 02Preview
MClaren W1 2025 03MClaren W1 2025 03Preview
MClaren W1 2025 04MClaren W1 2025 04Preview
MClaren W1 2025 05MClaren W1 2025 05Preview
MClaren W1 2025 06MClaren W1 2025 06Preview
MClaren W1 2025 07MClaren W1 2025 07Preview
MClaren W1 2025 08MClaren W1 2025 08Preview
MClaren W1 2025 09MClaren W1 2025 09Preview
MClaren W1 2025 10MClaren W1 2025 10Preview
MClaren W1 2025 11MClaren W1 2025 11Preview
MClaren W1 2025 12MClaren W1 2025 12Preview
MClaren W1 2025 13MClaren W1 2025 13Preview
MClaren W1 2025 14MClaren W1 2025 14Preview
MClaren W1 2025 15MClaren W1 2025 15Preview
MClaren W1 2025 16MClaren W1 2025 16Preview
MClaren W1 2025 18MClaren W1 2025 18Preview
MClaren W1 2025 19MClaren W1 2025 19Preview
MClaren W1 2025 20MClaren W1 2025 20Preview

W1 מכונית על מקלארן מקלארן F1 מקלארן W1
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד