אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ולוצ’ה 12: היצירה החדשה של טורינג
ראשי » חדשות » ולוצ’ה 12: היצירה החדשה של טורינג
ולוצ'ה 12

ולוצ’ה 12: היצירה החדשה של טורינג

סדנת טורינג סופרלג'רה לקחה את פרארי 550 מראנלו והעניקה לה טיפול מקיף שהופך אותה ליפה ונחשקת עוד יותר מהמקור

אופיר דואק 21/08/2024 צלם: יצרן

פרארי 550 מראנלו המשיכה מאמצע שנות ה-90 את המסורת הארוכה של פרארי בייצור מכוניות GT ספורטיביות עם מנוע V12. גם היום, כמעט 3 עשורים לאחר שהוצגה לראשונה מדובר באחת מהמכוניות היפות שיצרה לטעמנו פרארי בכל הזמנים, עם איזון בין קווים קלאסיים וליטוש מודרני (בזמנו), כזה שכבר קשה למצוא בעיצובים של פרארי כיום.

העיצוב של פינינפארינה הוא בדיוק מסוג העיצובים בהם כל המוסיף גורע, אלא אם מדובר בסדנת טורינג סופרלג’רה. וסדנה ממילאנו שנוסדה בשנת 1926 ישנה מסורת ארוכת שנים בניית מרכבים ועיצובים של מכוניות ספורט על בסיס מיטב האקזוטיקה האיטלקית, אבל לא רק. הייחוד של טורינג הוא לא רק באיכות העיצוב אלא גם באקסקלוסיביות של המכוניות אותה היא בונה שמיוצרות בכמויות זעומות. כמו למשל האלפא רומיאו דיסקו ואלנטה הזכורה לטוב מלפני עשור.

בשבוע הרכב של מונטרי הציגה טורינג לראשונה מזה זמן רב דגם חדש מתוצרתה הנושא את השם ולוצ’ה 12, שכמו בדיאבלו של סדנת אצ’נטריקה וה-F355 של סדנת אבולוטו, מדובר באבולוציה מודרנית על בסיס אקזוטיקה משנות ה-90 רגע לפני שהיא הופכת לקלאסיקה. אלא שבהתאם למסורת ארוכת השנים של הסדנה, בטורינג עשו זאת בדרך שלהם עם ירידה מרשימה לפרטים ותא נוסעים שנבנה בעבודת יד על ידי אמני עיבוד ותפירת עור.


 

טורינג עיצבה מרכב חדש לחלוטין העשוי מסיבי פחמן, כשהיא מעניקה פרשנות מודרנית יותר לקווים המוצלחים של ה-550 מראנלו. הדבר בא לידי ביטוי בחזית שכוללת יחידות תאורת לד שקועות בתוך מסגרת הפנס המקורית, מכסה מנוע עם כונס אוויר מרכזי מובלט ופגוש קדמי עם שבכה גדולה יותר בעלת מראה מעוגל. השינויים ממשיכים דרך כנפיים מעוגלות ומובלטות יותר מאשר במקור ועד לדלת תא מטען שונה עם ספוילר Tail Duck עדין ומובנה. מראה כל כך מוכר, אך עם ירידה נפלאה לפרטים.

אותה גישה ממשיכה ביתר שאת לתוך תא הנוסעים. הכיצוב הכללי נשמר אך ישנו לוח מחוונים וגלגל הגה בעיצוב חדש. הקונסולה המרכזית מאלומיניום משלבת פתחי איוורור מעוצבים וחוגות תפעול מאסיביות לבקרת האקלים שנראות כאילו נלקחו ממערכת שמע קלאסית, כולם מאלומיניום כמו יתר מתגי התפעול. הדיפונים של לוח המכשירים וריפוד המושבים עוצבו מחדש ונתפרו ידנית בשילוב מוקפד ומעודן להפליא. ולא, אל תחפשו כאן מסכים, כי אם כן זו לא המכונית בשבילכם.

מעבר לעיצוב המרהיב, המנוע של ולוצ’ה 12 הוא אותו מנוע V12 בנפח 5.5 ליטר של המראנלו, אך הוא נבנה מחדש ועבר שורת עדכונים קלה שכוללת בין היתר מערכת קירור חדשה ומשופרת ומערכת פליטה ומשוחררת יותר מהמקור. אלו העלו את הספקו המרבי של המנוע מ-485 ל-503 כ”ס המתקבלים ב-7,000 סל”ד ומשודכים לתיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה. הביצועים השתפרו קלות, והולוצ’ה 12 מסוגלת להאיץ ל-100 קמ”ש ב-4.4 שניות ולטפס למהירות מרבית של 320 קמ”ש. המתלים נבנו מחדש תוך התאמה לבולמי זעזועים אדפטיביים מודרניים של חברת TracTive הבריטית. גם מערכת הבלימה שודרגה למיטה התוצרת של ברמבו עם דיסקים מחוררים בקוטר 380 מ”מ השוכנים מאחורי חישוקי 19 אינץ’ חדשים, עם קאליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים ו-4 בוכנות מאחור.

טורינג הודיעה כי תבנה רק 30 יחידות מהולוצ’ה 12, כאשר המחיר ההתחלתי של חבילת השדרוג הזו עומד על 690 אלף אירו, זאת בתנאי שאתם מגיעים עם הפרארי 550 שברשותכם. אם תצטרכו לרכוש אחת קחו בחשבון שעם מחירי השוק של ה-550 כיום תידרשו להשקיע כ-800 אלף אירו לפחות כדי להתהדר בחניה ביצירה האחרונה של סדנת טורינג.

Turing Superlagera Veluce 12 05Turing Superlagera Veluce 12 05Preview
Turing Superlagera Veluce 12 06Turing Superlagera Veluce 12 06Preview
Turing Superlagera Veluce 12 02Turing Superlagera Veluce 12 02Preview
Turing Superlagera Veluce 12 04Turing Superlagera Veluce 12 04Preview
Turing Superlagera Veluce 12 08Turing Superlagera Veluce 12 08Preview
Turing Superlagera Veluce 12 10Turing Superlagera Veluce 12 10Preview
Turing Superlagera Veluce 12 01Turing Superlagera Veluce 12 01Preview
Turing Superlagera Veluce 12 09Turing Superlagera Veluce 12 09Preview
Turing Superlagera Veluce 12 03Turing Superlagera Veluce 12 03Preview
ולוצ'ה 12ולוצ'ה 12Preview

ולוצ'ה 12 טורינג טורינג סופרלג'רה טורינג סופרלג'רה ולוצ'ה 12 פרארי פרארי 550 שבוע הרכב של מונטריי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד