אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יוצאת דופן: סדנת אצ’נטריקה מביאה את למבורגיני דיאבלו למאה ה-21
ראשי » חדשות » יוצאת דופן: סדנת אצ’נטריקה מביאה את למבורגיני דיאבלו למאה ה-21
למבורגיני דיאבלו

יוצאת דופן: סדנת אצ’נטריקה מביאה את למבורגיני דיאבלו למאה ה-21

סדנת אצ'נטריקה הצעירה מסן מרינו מעניקה חיים חדשים ללמבורגיני דיאבלו עם מראה עדכני, מכלולים מודרניים וירידה נפלאה לפרטים שהופכים אותה ליצירה יוצאת דופן

אופיר דואק 07/08/2024 צלם: יצרן

מכוניות העל של שנות ה-90 הופכות מול עיננו לקלאסיקות, ובהתאם לכך מחירן נוסק ככל שהן נאמנות יותר למקור. עם זאת, לא כל האספנים מעוניינים לאפסן את מכונית העל הצעירה יחסית שלהם במוזיאון בשלב כל כך מוקדם. בעלים רבים מעוניינים להמשיך ולנהוג בכוכבות הניינטיז, ואם אפשר לשדרג את היכולות שלהן באמצעות טכנולוגיה מודרנית.

גישת השדרוג הזו הופכת לאחרונה לנפוצה במכוניות שנות ה-90. רק לאחרונה דיווחנו לכם על המהפך שביצעה סדנת אבולוטו לפרארי F355, וכעת מגיע תורה של כוכבת פוסטרים אחרת מאותה התקופה: למבורגיני דיאבלו. את הטיפול בדיאבלו ביצעה סדנת אצ’נטריקה (Eccentrica) מסן מרינו, סדנה צעירה שהוקמה על ידי עמנואל קולומביני שהוא יו”ר חברה תעשייתית משפחתית בתחום הריהוט, וגם אספן למבורגיני שהתחרה במכוניות החברה שהחליט שהוא רוצה לבנות ולשפר חלומות מוטוריים.

כשהופיעה למבורגיני דיאבלו היא בהחלט נחשבה למכונית אקצנטרית ויוצאת דופן, והמטרה של קולומביני היא לשמר אותה ככזאת. הדיאבלו של הסדנה הוצגה לראשונה כאבטיפוס בשנה שעברה בתערוכת טורינו, וכעת לקראת הצגה לראשונה בארה”ב במפגש הרכב היוקרתי במונטריי היא מבשילה לתוצר סופי, כשבעלי דיאבלו בעלי ממון יכולים לפנות לסדנה כדי לבצע במכוניתם את המהפך.

Eccentrica Diablo 14Eccentrica Diablo 14Preview
Eccentrica Diablo 15Eccentrica Diablo 15Preview
Eccentrica Diablo 13Eccentrica Diablo 13Preview
Eccentrica Diablo 16Eccentrica Diablo 16Preview
Eccentrica Diablo 17Eccentrica Diablo 17Preview
Eccentrica Diablo 01Eccentrica Diablo 01Preview
Eccentrica Diablo 26Eccentrica Diablo 26Preview
Eccentrica Diablo 24Eccentrica Diablo 24Preview
Eccentrica Diablo 11Eccentrica Diablo 11Preview
Eccentrica Diablo 12Eccentrica Diablo 12Preview
Eccentrica Diablo 08Eccentrica Diablo 08Preview
Eccentrica Diablo 22Eccentrica Diablo 22Preview
Eccentrica Diablo 23Eccentrica Diablo 23Preview
Eccentrica Diablo 25Eccentrica Diablo 25Preview
Eccentrica Diablo 10Eccentrica Diablo 10Preview
Eccentrica Diablo 09Eccentrica Diablo 09Preview
Eccentrica Diablo 18Eccentrica Diablo 18Preview
Eccentrica Diablo 20Eccentrica Diablo 20Preview
Eccentrica Diablo 21Eccentrica Diablo 21Preview
Eccentrica Diablo 19Eccentrica Diablo 19Preview
Eccentrica Diablo 03Eccentrica Diablo 03Preview
Eccentrica Diablo 02Eccentrica Diablo 02Preview
Eccentrica Diablo 04Eccentrica Diablo 04Preview
למבורגיני דיאבלולמבורגיני דיאבלוPreview
Eccentrica Diablo 06Eccentrica Diablo 06Preview
Eccentrica Diablo 07Eccentrica Diablo 07Preview

למרות שכלפי חוץ היא נראית כמעט זהה לדיאבלו המקורית מסדרת היצור הראשונה (1990-1994), אצ’נטריקה ביצעה בדיאבלו מהפך מלא. אחרי שהמכונית פורקה לרמת הבורג, עברה השלדה בניה מחדש עם הוספת חיזוקים להגדלת הקשיחות ושילוב של חומרים מרוכבים להפחתת משקל. חלקי המרכב כולם עשויים מעתה מסיבי פחמן, אליהם מצטרפים גם מסיט רוח קדמי, חצאיות, מראות צד ופגוש אחורי מהחומר הקל שלא נצבעו בצבע המרכב.


מבט מדוקדק יותר חושף שינויים מהותיים שנעשו במרכב. הכנפיים הקדמיות והאחוריות הורחבו כדי לאפשר מפשק סרנים רחב יותר ושימוש בחישוקי 19 אינץ’ מאלומיניום מחושל במקום 17 אינץ’ במקור. כונסי האוויר הצידיים עוצבו מחד ונוספו עוד שני כונסי אוויר מזדקרים מסיבי פחמן מאחורי הגג. הטיפול המעניין ביותר בוצע לפנסים הקדמיים. הפנסים הקופצים המזוהים עם מכוניות העל של התוקפה הוחלפו בכיסוי דו-שלבי שבמצב סגור נראה נאמן למראה המקורי, המצב ביניים חושף פסי תאורת יום דקים ובקיפול מלא כלפי מטה מציג את יחידות התאורה המובנות מאחוריו.

תא הנוסעים עבר מהפך ונבנה מחדש עם שילוב של מחוונים דיגיטליים מפוקסלים בסגנון משחקי וידאו של התקופה המשולבים בתוך מסגרת אלומיניום. כל הקונסולה המרכזית נבנתה מחדש ותא הנוסעים כולו, כולל דיפוני הדלתות והמושבים החדשים, מדופן באלקנטרה. המתגים השונים וידית ההילוכים עשויים מאלומיניום או מגנזיום בכרסום CNC ומשלימים את המראה המינימליסטי-תעשייתי.

הסדנה טיפלה גם במנוע ה-V12 האטמוספרי בנפח 5.7 ליטר של הדיאבלו, כשכמו במקרה של העיצוב החיצוני מדובר ברצף שדרוגים שנועד לשמר את הקיים אך לשדרג אותו באמצעות טכנולוגיה עדכנית. המנוע זכה לגלי זיזים חדשים וחמים יותר, מערכת הצתה חדשה, מזרקים חדשים בלחץ גבוה יותר ומחשב ניהול מנוע מודרני. התוצאה היא הספק מרבי שעלה מ-492 כ”ס בדיאבלו המקורית ל-550 כ”ס לאחר הטיפול של אצ’טנריקה עם מומנט מרבי שהתעבה מ-58.1 ל-61.2 קג”מ. זה לא נשמע כמו שדרוג משמעותי כל כך, אבל הדיאבלו של אצ’נטריקה חזקה יותר מכל דיאבלו סדרתית שנבנתה (למעת גרסת ה-Jota הנדירה). בשילוב עם תיבת הילוכים חדשה בעלת שישה הילוכים במקום חמישה במקור והמשקל העצמי המופחת מאיצה כעת הדיאבלו ל-100 קמ”ש ב-3.8 שניות, שיפור של 0.3 שניה לעומת המקור, כאשר המהירות המרבית טיפסה מ-325 ל-335 קמ”ש.

המכלולים והיכולות הדינאמיות של למבורגיני דיאבלו הזו שודרגו גם הן. השדרוג המשמעותי הראשון הוא הוספת תגבור כוח הידראולי להגה (כן, לדיאבלו המקורית לא היה הגה כוח). עצמות העצה ורכיבי המתלים נבנו מחדש בשילוב אלומיניום מכורסם והותקנו בולמי זעזועים חצי אקטיביים ומוטות מייצבים מעובים. מערכת הבלימה שודרגה לכזו מתוצרת ברמבו עם דיסקים קדמים שצמחו מקוטר של 330 ל-380 מ”מ וקאליפרים רדיאליים בלי 6 בוכנות במקום 4 במקור. גם הבלמים האחוריים צמחו בקוטרם ל-345 מ”מ עם קאליפרים בעלי 4 בוכנות במקום 2.
התוצאה הסופית מרהיבה, מעוררת ולפחות לטעמנו סקסית אפילו יותר מלמבורגיני ריבולטו שנחשפה בשנה שעברה כממשיכת השושלת.


אצ'נטריקה דיאבלו למבורגיני למבורגיני דיאבלו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד