אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אאודי הציגה פלטפורמה חשמלית, אבל נערכת להמשיך לייצר מנועי בנזין גם לתוך העשור הבא
ראשי » חדשות » אאודי הציגה פלטפורמה חשמלית, אבל נערכת להמשיך לייצר מנועי בנזין גם לתוך העשור הבא
אאודי

אאודי הציגה פלטפורמה חשמלית, אבל נערכת להמשיך לייצר מנועי בנזין גם לתוך העשור הבא

זמן קצר לאחר הצגת משפחת ה-A6 איטרון החשמלית, יו"ר אאודי אומר בראיון כי לאור ההצלחה המוגבלת של המכוניות החשמליות הם נערכים להמשיך לייצר מנועי בעירה פנימית גם לתוך העשור הבא

אופיר דואק 06/08/2024 צלם: יצרן

בשבוע שעבר חשפה אאודי את משפחת דגמי ה-A6 איטרון שהיא עוד משמעותי בתהליך ההתחשמלות של אאודי. A6 איטרון לא החליפה רק את מכונית הסאלון של אאודי אלא חונכת עבורה פלטפורמה חשמלית חדשה ומתקדמת שפותחה בשיתוף פורשה ועתידה לשמש מגוון דגמים שיוצגו עד סוף העשור.

אלא שיתכן מאד שלמרות ההשקעה הגדולה, באאודי יצטרכו להכריז על שינוי כיוון בהיערכות החשמלית שלה. בדומה ליצרניות רכב אחרות, גם אאודי הכריזה לפני מספר שנים על מעבר מלא להנעה חשמלית, כאשר במקרה שלה תאריך היעד הנקוב עמד על שנת 2033. אלא שבנתיים, בדומה למה שגילו יצרניות אירופאיות נוספות, המציאות בפעול לא מסתדרת עם היעדים השאפתניים. במקרה של אודי האטה משמעותית במכירות של ה-Q8 איטרון הובילה בשבועות האחרונים לצמצום פס הייצור ושקילה אפילו על סגירתו לתקופה מסוימת.

בראיון שנתן למגזין “טופ גיר” מודה יו”ר אאודי גרנוט דולנר כי יש האטה במכירות של מכוניות חשמליות, אך לטענתו המגמה עדין חיובית כשהוא תולה את חוסר הצלחה של ה-Q8 איטרון בכך שהיא כבר צפופה ומיושנת מבחינה טכנולוגית, נקודות תורפה שאמורות להיפתר בקרוב על ידיד הצגת ה-Q6 איטרון המעט קטן יותר על בסיס אותה פלטפורמת PPE חדשה שהוצגה ב-A6 איטרון.
עם זאת, בתגובה לקולות הראשונים בפרלמנט האירופאי הנשמעים לדחיית מועד איסור מכירת רכבים מזהמים באירופה משנת 2035 הגיב דולנר כי בזהירות “הם יצטרכו להתאים את עצמם למציאות החדשה. אאודי אמנם דבקה בתכוניות הפיתוח שלה לשנים הקרובות אבל היא יכולה להפגין גמישות”.

אודי Q8 איטרון. המכירות לא מתרוממות

במילים אחרות, באאודי בדומה ליצרניות נוספות נערכים לכך שייצור מכוניות בעלות מנועי בעירה פנימית ימשך עמוק לתוך העשור הבא ומעבר לך, בין אם בתצורה רגילה או היברידית, כך שהיעד להשלמת תהליך החשמול עתיד להידחות. אמריה זו של יו”ר אאודי כבר מצטרפת להכרזה של מרצדס כי תדחה את תהליך תאריך היעד בחשמול היצע הדגמים ולכך שפולקסווגן הכריזה על הסטת תקציבי פיתוח בחזרה עבור דגמים בעלי מנועי בעיה פנימית.


בנוסף אמר דולנר בראיון כי אמנם לא יוצגו מחליפות ל-A1 וה-Q2, אך החברה רואים חשיבות להמשיך עם סדרת ה-A3 המצליחה שחייה צפויים להיות מוארכים עד סוף העשור בדומה לגולף המקבילה, וכנראה אף מעבר לכך. עם זאת דגמים נוספים עם מנועי בעירה פנימית ובגרסאות היברידיות נטענות צפויים להיות מוצגים בהתאם לביקוש על בסיס פלטפורמת PPC המשמשת את ה-A5 החדשה שנחשפה לאחרונה.

ICE אאודי אאודי A6 איטרון מכונית חשמלית מנועי בעירה פנימית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד