אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
שלושה צילינדרים? קוניגסג ג’מרה תיוצר רק עם מנוע V8
ראשי » חדשות » שלושה צילינדרים? קוניגסג ג’מרה תיוצר רק עם מנוע V8
קוניגסג ג'מרה

שלושה צילינדרים? קוניגסג ג’מרה תיוצר רק עם מנוע V8

מכונית העל ההיברידית של קוניגסג חוזרת למקורות ותיוצר מעתה רק בגרסת ה-V8. הסיבה: כמעט אף אחד לא קנה את גרסת ההנעה הבסיסית עם 1,400 כ"ס

אופיר דואק 29/07/2024 צלם: יצרן

קוניגסג השבדית ידועה כיצרנית שעושה את הדברים “קצת” שונה מאשר יצרניות אחרות של מכוניות אקזוטיות. הכיוונים הטכנולוגיים והעיצובים הלא שיגרתים של קוניגסג מיצבו את מכוניותיה לבחירה ליודעי דבר שלא מסתפקים באקזוטיקה הרגילה מאיטליה, אבל לא תמיד הרעיונות הנועזים נוחלים הצלחה גם בקרב הלקוחות הלא שגרתיים של החברה, כמו במקרה של קוניגסג ג’מרה (Gemera).

קוניגסג חשפה לראשונה את הגמרה לקראת סוף 2020 כשהיא יועדה להיות מכונית על שימושית בתצורת 2+2 ועם מערכת הנעה היברידית. כמו רוב דגמי החברה, גם לג’מרה ישנו מנוע V8 מוגדש, אשר בשידוך למנוע חשמלי מניב הספק משולב בדיוני של 2,300 כ”ס. לצד זאת החליטו בקוניגסג להציע גם גרסת כניסה מעט שפויה יותר. עדין עם יחידת הנעה היברידית, עם 1,400 כ”ס מתקבלים בהחלט על הדעת, אבל עם מנוע קטן בעל שלושה צילינדרים בלבד.

מנוע השלושה צילינדרים של קוניגסג הוא בנפח 2.0 ליטר ונעזר בצמד מגדשי טורבו כדי להניב הספק מרבי של 600 כ”ס מרשימים בפני עצמם ונעזר בשלושה מנועים חשמליים נוספים, כך ששלא אמורה להיות בעיית ביצועים, אבל מסתבר שלא מספיק עבור הלקוחות של קוניגסג. עד כמה מכרה קוניגסג יחידות ספורות בלבד מגרסת ה-3 צילינדרים, מה שהוביל אותה להחלטה להפסיק את יצורה ולהתמקד בגרסת ה-V8 הכוחנית.

הלקוחות מצביעים בארנק ורוצים את הג’מרה עם מנוע V8

בימים אלו מתחילה קוניגסג לייצר את הג’מרה ובראיון למגזין Top Gear אמר המנכ”ל הססגוני כריסטיאן פון קוניגסג כי הם מבטלים את יצור גרסת ה-3 צילינדרים, אך טען שהם לא מזניחים לחלוטין את הטכנולוגיה שמאחוריו. סביר להניח שקוניגסג עוד תעשה שימוש בטכנולוגיה המורכבת של יחידת ההנעה הזו בדגמים עתידיים, בטח כאשר תקנות הזיהום האוויר ילכו ויחמירו, אך נכון לעתה המציאות מראה שכל עוד ללקוחות יש אופציית בחירה הם מעדיפים את מנוע ה-V8. די הגיוני אם אתם כבר מוציאים סכום של 1.7 מיליון דולר על מכונית על כמו הג’מרה.


קוניגסג צפויה לייצר רק 300 יחידות מהג’מרה, אך כרגע לא ברור אם וכמה מהן יהיו מגרסת ה-3 שצילינדרים. מה שבטוח שמי שיחזיק בבעלותו גרסה שכזו צפוי שביום מן הימים תהפוך לפריט אספנות נחשק עוד יותר מגרסת ה-V8 בגלל נדירותה היחסית.

ג'מרה ג'מרה V8 קוניגסג קוניגסג ג'מרה קוניגסג ג'מרה V8
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד