אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
למכונית העל של רד בול יש כנפיים, וגם מנוע V10 שמסתובב ב-15 אלף סל”ד
ראשי » חדשות » למכונית העל של רד בול יש כנפיים, וגם מנוע V10 שמסתובב ב-15 אלף סל”ד
RB17

למכונית העל של רד בול יש כנפיים, וגם מנוע V10 שמסתובב ב-15 אלף סל”ד

רד בול מציגה מכונית על קיצונית עם מנוע V10 היברידי וטכנולוגיית מסלול שאמורה להציג זמני הקפה וחוויית נהיגה הקרובה ביותר למכונית פורמולה 1

אופיר דואק 15/07/2024 צלם: יצרן

בנחישות ובעקביות הפכה חברת רד בול מיצרנית משקאות המספקת חסות דומיננטית לספורט המוטורי לקבוצת מרוצים בפני עצמה, ואחת הבולטות בפורמולה 1 בעשור האחרון. לצד ההצלחה על המסלול נפוצו לא פעם שמועות כי האוסטרים מתכננים להשתמש בטכנולןודיה ובידע שצברו כדי להציג מכונית על אקזוטית שאולי לא תיתן לכם כנפיים, אבל תיתן תחושה של טיסה בגובה נמוך.

השמועות קיבלו איור לפני מספר חודשים כאשר החלו ברד בול לפרסם טיזרים על מכונית על בשם RB17 (ראשי תיבות של רד בול כמובן) אותה חשפו רשמית בסוף השבוע בפסטיבל גודווד. RB17 נועדה להיות מכונית על הקרובה ככל הניתן למכונית פורמולה 1, עם מקום לנוסע ליד הנהג אך ללא אפשרות לעלות לכביש הציבורי.

בהתאם לכך  RB1 נראית כמו מכונית פורמולה 1 שהולבשו עליה חיפויי גלגלים וחופת תא נוסעים. זרועות המתלים חשופות מבעד לפתחים בגוף המרכב העשוי כולו סיבי פחמן כשיחידות הלד הקדמיות משולבות במרכב עצמו שעטוף בכנפיים ועזרים אווירודינמיים מכל עבר, בהם מדפים אקטיביים בכנפיים הקדמיות והאחוריות, שנועדו למקסם את כוח ההצמדה היכול להגיע לפי רד בול עד ל-1.7 טון.


בעוד במרוצי הפורמולה 1 עבור מזמן למנועי V6 מוגדשים בנפח 1.6 ליטר עם סיוע היבירידי, המנוע של ה-RB17 הוא משהו שונה לחלוטין. מנוע V10 אטמוספרי, תצורה שהייתה מקובלת בפורמולה 1 לפני רבע מאה, רק שהפעם הנפח הוא 4.5 ולא 3.0 ליטרים. לא שאנחנו מתלוננים חלילה, כי מדובר במנוע המסוגל לטפס עד ל-15 אלף סל”ד – לא רחוק מסיבובי המנוע בהם מסתובבי מנועי הפורמולה 1 וגבוה מרוב אופנועי הספורט הקיצוניים.

המנוע של רדבול מספק 1000 כ”ס ואליו מצטרף מנוע חשמלי בעל 200 כ”ס לתגבור המשמש גם הילוך אחורי בעת הצורך בהיעדר הילוך כזה בתיבת ההילוכים שהיא מסוג העברה רציפה עם שישי יחסי העברה, בדיוק כמו שתמצאו במכוניות הפורמולה 1. הספק מרבי של 1,200 כ”ס הוא מרשים מאד, אם כי לא סנסציוני כמו מנוע ה-V16 ההיברידי של בוגאטי טורביו, אלא שהמכונית של רד בול שוקלת פחות מ-900 ק”ג שהם אפילו לא מחצית ממשקלה של הבוגאטי המדושנת והמהודרת, מה שמאפשר לה להציג יחס משקל/הספק נדיר של 0.75 ק”ג לכל כ”ס.

 

ברד בול מצהירים על מהירות מרבית של למעלה מ-350 קמ”ש אבל זה לא העיקר כאן, כי המטרה של רד בול היא שה-RB17 תוכל לרשום עם הנהג הנכון מאחורי ההגה זמני הקפה דומים לאלו של מכונית פורמולה 1. המכלולים ההיקפיים דומים באפיונם לאלו המותקנים במכונית פורמולה 1, למשל מערכת מתלים בתצורת מוטות דחיף אופקיים עם בקרת גובה וגלגול אקטיבית, מערכת הבלימה המבוססת על דוושה אלקטרונית שאינה מקושרת באופן מכאני לבלמים האחוריים, כאשר כנדרש ממכונית המפגינה ביצועי מסלול הבלמים הם בלמים קרמיים המיועדים לעומס גבוה. מערכת תגבור ההגה לעומת זו היא הידראולית כדי לאפשר תחושה ודיוק מרבים לנהג, וגם כי לא נדרשות מערכות בטיחות אקטיביות כלשהן עבור מכונית שלא מיועדת לכביש הציבורי.

רד בול תייצר רק 50 יחידות מה-RB17 במחיר לא ידוע של 7 ספרות. הרוכשים יזכו לאחריות יצרן מלאה לשנתיים או עד 4,000 ק”מ (בכל זאת, מכונית מסלול) כאשר לדברי רד בול אין בעיה לקחת את המכונית למרוץ סיבולת של 24 שעות ללא צורך בטיפול. טיפול למנוע נדרש רק אחת ל-8,000 ק”מ וחייב להתבצע במטה החברה, אבל אנחנו משערים שלא יהיה עומס במוסך המרכזי של רד בול של RB17 שמגיעות לטיפול שנתי.

RB17 פורמולה 1 רד בול RB17 רד-בול
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
בחזרה למסלול: ק.ט.מ 990 RC R נחשף

בחזרה למסלול: ק.ט.מ 990 RC R נחשף

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד