אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
למכונית העל של רד בול יש כנפיים, וגם מנוע V10 שמסתובב ב-15 אלף סל”ד
ראשי » חדשות » למכונית העל של רד בול יש כנפיים, וגם מנוע V10 שמסתובב ב-15 אלף סל”ד
RB17

למכונית העל של רד בול יש כנפיים, וגם מנוע V10 שמסתובב ב-15 אלף סל”ד

רד בול מציגה מכונית על קיצונית עם מנוע V10 היברידי וטכנולוגיית מסלול שאמורה להציג זמני הקפה וחוויית נהיגה הקרובה ביותר למכונית פורמולה 1

אופיר דואק 15/07/2024 צלם: יצרן

בנחישות ובעקביות הפכה חברת רד בול מיצרנית משקאות המספקת חסות דומיננטית לספורט המוטורי לקבוצת מרוצים בפני עצמה, ואחת הבולטות בפורמולה 1 בעשור האחרון. לצד ההצלחה על המסלול נפוצו לא פעם שמועות כי האוסטרים מתכננים להשתמש בטכנולןודיה ובידע שצברו כדי להציג מכונית על אקזוטית שאולי לא תיתן לכם כנפיים, אבל תיתן תחושה של טיסה בגובה נמוך.

השמועות קיבלו איור לפני מספר חודשים כאשר החלו ברד בול לפרסם טיזרים על מכונית על בשם RB17 (ראשי תיבות של רד בול כמובן) אותה חשפו רשמית בסוף השבוע בפסטיבל גודווד. RB17 נועדה להיות מכונית על הקרובה ככל הניתן למכונית פורמולה 1, עם מקום לנוסע ליד הנהג אך ללא אפשרות לעלות לכביש הציבורי.

בהתאם לכך  RB1 נראית כמו מכונית פורמולה 1 שהולבשו עליה חיפויי גלגלים וחופת תא נוסעים. זרועות המתלים חשופות מבעד לפתחים בגוף המרכב העשוי כולו סיבי פחמן כשיחידות הלד הקדמיות משולבות במרכב עצמו שעטוף בכנפיים ועזרים אווירודינמיים מכל עבר, בהם מדפים אקטיביים בכנפיים הקדמיות והאחוריות, שנועדו למקסם את כוח ההצמדה היכול להגיע לפי רד בול עד ל-1.7 טון.


בעוד במרוצי הפורמולה 1 עבור מזמן למנועי V6 מוגדשים בנפח 1.6 ליטר עם סיוע היבירידי, המנוע של ה-RB17 הוא משהו שונה לחלוטין. מנוע V10 אטמוספרי, תצורה שהייתה מקובלת בפורמולה 1 לפני רבע מאה, רק שהפעם הנפח הוא 4.5 ולא 3.0 ליטרים. לא שאנחנו מתלוננים חלילה, כי מדובר במנוע המסוגל לטפס עד ל-15 אלף סל”ד – לא רחוק מסיבובי המנוע בהם מסתובבי מנועי הפורמולה 1 וגבוה מרוב אופנועי הספורט הקיצוניים.

המנוע של רדבול מספק 1000 כ”ס ואליו מצטרף מנוע חשמלי בעל 200 כ”ס לתגבור המשמש גם הילוך אחורי בעת הצורך בהיעדר הילוך כזה בתיבת ההילוכים שהיא מסוג העברה רציפה עם שישי יחסי העברה, בדיוק כמו שתמצאו במכוניות הפורמולה 1. הספק מרבי של 1,200 כ”ס הוא מרשים מאד, אם כי לא סנסציוני כמו מנוע ה-V16 ההיברידי של בוגאטי טורביו, אלא שהמכונית של רד בול שוקלת פחות מ-900 ק”ג שהם אפילו לא מחצית ממשקלה של הבוגאטי המדושנת והמהודרת, מה שמאפשר לה להציג יחס משקל/הספק נדיר של 0.75 ק”ג לכל כ”ס.

 

ברד בול מצהירים על מהירות מרבית של למעלה מ-350 קמ”ש אבל זה לא העיקר כאן, כי המטרה של רד בול היא שה-RB17 תוכל לרשום עם הנהג הנכון מאחורי ההגה זמני הקפה דומים לאלו של מכונית פורמולה 1. המכלולים ההיקפיים דומים באפיונם לאלו המותקנים במכונית פורמולה 1, למשל מערכת מתלים בתצורת מוטות דחיף אופקיים עם בקרת גובה וגלגול אקטיבית, מערכת הבלימה המבוססת על דוושה אלקטרונית שאינה מקושרת באופן מכאני לבלמים האחוריים, כאשר כנדרש ממכונית המפגינה ביצועי מסלול הבלמים הם בלמים קרמיים המיועדים לעומס גבוה. מערכת תגבור ההגה לעומת זו היא הידראולית כדי לאפשר תחושה ודיוק מרבים לנהג, וגם כי לא נדרשות מערכות בטיחות אקטיביות כלשהן עבור מכונית שלא מיועדת לכביש הציבורי.

רד בול תייצר רק 50 יחידות מה-RB17 במחיר לא ידוע של 7 ספרות. הרוכשים יזכו לאחריות יצרן מלאה לשנתיים או עד 4,000 ק”מ (בכל זאת, מכונית מסלול) כאשר לדברי רד בול אין בעיה לקחת את המכונית למרוץ סיבולת של 24 שעות ללא צורך בטיפול. טיפול למנוע נדרש רק אחת ל-8,000 ק”מ וחייב להתבצע במטה החברה, אבל אנחנו משערים שלא יהיה עומס במוסך המרכזי של רד בול של RB17 שמגיעות לטיפול שנתי.

RB17 פורמולה 1 רד בול RB17 רד-בול
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד