אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
נוסטלגיה צינית: פורד קאפרי חוזרת כקרוסאובר חשמלי
ראשי » חדשות » נוסטלגיה צינית: פורד קאפרי חוזרת כקרוסאובר חשמלי
פורד קאפרי

נוסטלגיה צינית: פורד קאפרי חוזרת כקרוסאובר חשמלי

פורד מחזירה לחיים את השם הנוסטלגי קאפרי, אך ברוח הזמן הצינית מדובר בקרוסאובר חשמלי ללא קשר למכונית הקופה הקלאסית מלבד כמה קריצות עיצוביות

אופיר דואק 10/07/2024 צלם: יצרן

בשנים האחרונות הציניות של יצרניות הרכב שוברת שיאים של יצירתיות, כאשר שמות נוסטלגיים מהעבר מקבלים חיים חדשים על גבי מכוניות ללא קשר מהותי לדגם המקורי. סטלנטיס קבעה לאחרונה רף בתחום עם הצמדת המותג הספורטיבי HF לאפסילון החשמלית והענקת השם ג’וניור לקרוסאובר חשמלי של אלפא רומיאו על בסיס פיג’ו שמיוצר בכלל בפולין.

גם לפורד לא חסרה ציניות בתא המטען. אחרי שהחזירה את השם פומה לפני מספר שנים כקרוסאובר קטן והצמידה את השם מוסטאנג לקרוסאובר חשמלי, מגיע השלב הבא בו היא מחזירה לחיים את השם קאפרי. הקאפרי, על שם עיירת הנופש האיטלקית, הייתה מכונית קופה מסוגננת ופופולארית על בסיס הקורטינה המשפחתית שיוצרה עד אמצע שנות ה-80. בגלגול הנוכחי מצמידה פורד את השם קאפרי, תיראו מופתעים, לקרוסאובר חשמלי.

בפורד ניסו לייצר קשר עיצובי מסוים לקאפרי הקלאסית מעבר לצללית “קופה” עם דלת חמישית בסגנון האצ’בקי, שהיום היא לא יותר ממס שפתיים יח”צני. עם קצת מאמץ ניתן לזהות דמיון בשבכה הצרה המתחברת  ליחידות התאורה הבולטות יותר עם קפלים הנמתחים לאורך מכסה המנוע, כשהעיצוב המעוגל של החלון השלישי מאחורי הדלת האחורית הוא אזכור לקו החלונות המזוהה עם הקאפרי ההיא, אבל לא תמצאו משהו מהותי מעבר לכך. לא שזה כזה משנה כי קרוב לוודאי שמי שהיה הבעלים של פורד קאפרי בתקופת הזוהר שלה כבר בדרך להשתמש בחשמליות מסוג אחר.


למען האמת, פורד קאפרי החדשה היא גם לא ממש פורד. למעשה היא יושבת על פלטפורמת MEB של קבוצת פולקסווגן החולקת אותה עם פורד כחלק משיתוף הפעולה המעמיק בין השתיים, שיצר כבר בחטיבה המסחרית את הטנדרים אמארוק/ריינג’ר ואת הטרנספורטר/טרנזיט החדשים. פולקסווגן נידבה את הפלטפורמה כדי לחסוך עבור פורד את עלויות הפיתוח הכבדות כדי שתוכל להציע קו דגמים חשמלים מודרני באירופה שכולל עד כה בגזרת רכבי הנוסעים רק את המוסטאנג EV.

במידה רבה אפשר להתייחס לפורד קאפרי כפולקסווגן ID.5 בעיצוב של פורד, עם פרופיל שדומה באופן מחשיד לזה של פולסטאר 2. המידות דומות. אורך של 464 ס”מ ובסיס גלגלים זהה של 277 ס”מ. תא הנוסעים עוצב לפי הגישה של פורד, עם מסך קטן המשמש כלוח מחוונים ומסך מרכזי אנכי השולט כמעט על רוב תפעול מערכות הרכב, כשחיפוי העליון הבולט מעל הדשבורד ניתן לשלב רמקול היקפי מתוצרת בנג אנד אולפסן. כמובן שתמצאו כאן את כל מערכות הבטיחות האקטיבית המקובלות כיום, ובפורד מתגאים ברמת אבזור גבוהה הכוללת כסטנדרט מושבים מחוממים מתכווננים חשמלית עם עיסוי למושב הנהג, מפתח חכם וחימום לגלגל ההגה.

פורד קאפרי תוצע בשתי תצורת הנעה. הראשונה היא גרסת הנעה אחורית עם מנוע אחורי בהספק של 286 כ”ס  ו-55.5 קג”מ המאיצה ל-100 קמ”ש ב-6.4 שניות.גרסה זו מצוידת בסוללה בקיבולת של 79 קוט”ש האמורה לאפשר טווח מרבי מרשים של עד 627 ק”מ ותומכת בטעינת DC מהירה בקצב של 135 קילוואט. הגרסה השניה היא בעלת הנעה כפולה ומנוע נוסף מלפנים, עם הספק משולב של 340 כ”ס ומומנט משולב של קרוב ל-70 קג”מ המאיצה ל-100 קמ”ש ב-5.3 שניות. לגרסה זו סוללה מעט גדולה יותר בקיבולת של 79 קוט”ש וטווח מרבי מוצהר של 592 ק”מ עם אפשרות לטעינה מהירה בקצב של 185 קילוואט.
מחברת דלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל, נמסר כי הקאפרי מתוכננת להגיע ארצה בתחילת שנת 2025.

2024 Ford Electric Capri2024 Ford Electric CapriPreview
2024 Ford Electric Capri2024 Ford Electric CapriPreview
2024 Ford Electric Capri2024 Ford Electric CapriPreview
Ford Capri 2024 14Ford Capri 2024 14Preview
2024 Ford Electric Capri2024 Ford Electric CapriPreview
פורד קאפריפורד קאפריPreview
2024 Ford Electric Capri2024 Ford Electric CapriPreview
Ford Capri 2024 06Ford Capri 2024 06Preview
Ford Capri 2024 12Ford Capri 2024 12Preview
2024 Ford Electric Capri2024 Ford Electric CapriPreview
2024 Ford Electric Capri2024 Ford Electric CapriPreview
Ford Capri 2024 03Ford Capri 2024 03Preview
2024 Ford Electric Capri2024 Ford Electric CapriPreview
פורד קאפריפורד קאפריPreview
2024 Ford Electric Capri2024 Ford Electric CapriPreview
2024 Ford Electric Capri2024 Ford Electric CapriPreview

פורד פורד קאפרי פורד קאפרי חשמלית קאפרי קאפרי EV קרוסאובר חשמלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד