אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סקודה אלרוק (חשיפה ראשונה): המשפחה מתרחבת
ראשי » מבחני דרכים » סקודה אלרוק (חשיפה ראשונה): המשפחה מתרחבת
סקודה אלרוק

סקודה אלרוק (חשיפה ראשונה): המשפחה מתרחבת

נכחנו בחשיפה הראשונית של סקודה אלרוק החדש. על הפלטפורמה החשמלית המוכרת של האניאק, עם ממדים קצת יותר קטנים ובעיקר מחיר שאמור לשים את סקודה בפינה חשמלית אטרקטיבית יותר

אריאל אלסיבוני 07/07/2024 צלם: יצרן

עושה רושם שמה שמטריד בעיקר את היצרניות האירופאיות היום הוא להציג רכב חשמלי ברמות מחיר נמוכות ונגישות יותר. לשם בדיוק נכנס סקודה אלרוק החדש, אבל רק בערך. קודם כל הוא לא מכוון להיות סופר-זול כמו הקטנות החשמליות המוצגות בימים אלו דוגמת סיטרואן e-C3 החדשה. הוא רק אמור להיות זול יותר מהאניאק, להתמקם מתחתיו להרחיב את ההיצע החשמלי של סקודה, מקביל חשמלי לקארוק אם תרצו. ההיצע החשמלי יקבל חיזוק נוסף כשיוצג האפיק (המכוון לקטגורית המוזכרת בתחילה) ב-2026.

כפי שאפשר לראות בתמונות זו חשיפה ראשונה ולא מלאה. הרכב עוטה מדבקות הסוואה, אסור לצלם אותו באופן עצמאי (אין תמונות פנים בכלל), הנהיגה היא עירונית מובהקת ומצומצמת. טעימה. לעיתונאים המוזמנים נחשפה גם גרסה נטולת הסוואה במרתף מבודד. אם כי את המראה הסופי אפשר להבין גם מהתמונות עם מדבקות ההסוואה. החלק המשמעותי ביותר כאן הוא הפנים החדשות של סקודה ועם סמל שמוחלף בכיתוב הפשוט – SKODA. אפשר להתחיל להתרגל.

טוב ניגש ישר לעניין. סקודה אלרוק הוא רכב פנאי במידות דומות מאוד לאלו של האניאק. הם יושבים על אותה הפלטפורמה כך שיש כאן את אותו בסיס הגלגלים (277 ס”מ), קצת יותר גובה ומרכב קצת רחב יותר. ההבדל המשמעותי במידות מצוי בנתון האורך. סקודה אלרוק קצר ב-16 ס”מ מהאניאק, רובם על חשבון סרח העודף האחורי. בתוך תא הנוסעים הוא מרגיש מרווח מאוד ולתא המטען יש נפח של 470 ליטר. יש גם רשת מטען פשוטה בתחתית המדף האחורי לאחסון של אביזרי הטעינה. פשוט כל-כך, יעיל כל-כך ולא ברור איך לא יושם כבר בשום מקום אחר. העיצוב הסולידי בפנים – גרסת טרום ייצור – כולל מסך מרכזי גדול, לוח מחוונים קטן ואת התצוגה עילית במציאות רבודה המוצלחת של הקונצרן.

סקודה אלרוק מתרגל הסוואה בנוף הולנדי טיפוסי

 


בנסיעות המבחן הקצרה, אפשר היה לזהות די בקלות את המכלולים המוכרים והיעילים של הפלטפורמה המוכרת. לטעימה הראשונית הזו הביא סקודה את גרסת ה-286 כ”ס המאובזרת עד הקצה. אם סקודה אלרוק הזכיר את האניאק מבחוץ ומבפנים, כאן הוא מזכיר לנו, שכמות כזו של תוספות, תקפיץ אותו ככל הנראה מעבר ל-200,000 שקלים. מה שאמור להיות מחיר היעד ההגיוני של הדגם, לפני הפתעות מיסוי כמובן.

הנהיגה בהולנד לא הייתה מבחן, בטח לא בסביבות אמסטרדם שהיא בדיוק כמו כל המדינה הזו, שטוחה כמו פנקייק ומוגבלת למהירות מגוחכת. אם זה לא מספיק אז הסיבוב הקצר עבד “בנוהל ברווזים מוקפד” זה אומר אוקטביות שסוגרות על השיירה הקטנה מכל הכיוונים. כדי שמישהו לא ישלוף טלפון ויצלם משהו בעצמו חלילה. למרות זאת, ולמרות הצמיגים נמוכי החתך, ולמרות שרכבי המבחן לא צוידו במתלים אדפטיביים – הסקודה החדשה הרגישה נוחה למדי. לפחות בכמה הבורות וכשלי הסלילה המועטים שהיו בדרך. יחידת ההנעה הזו מרגישה חזקה למדי, גם אם לא מטיחה את הראש לאחור כמו החזקות שבחשמליות. בכלל, זו מרגישה כמו סקודה חשמלית. נוחה, נעימה, שקטה ויעילה. עד כמו שאפשר לקבוע בנסיעה דלה שכזו.

קומפקטי וזול יותר מהאניאק, אך עם יחידות הנעה דומות

 

אפשר לצפות שלארץ יגיעו (תחילת 2025) גרסאות הבכירות עם הסוללות הגדולות והמנועים החזקים שבהיצע. אלו שמוצעות מעבר לגרסת ההנעה הבסיסית (55 קוט”ש, 170 כ”ס). מדובר גרסאות עם סוללות 63 ו-82 קוט”ש, מנועים בהספק של 204 ו-286 כ”ס בהתאמה ועם טווח שנע בין 390 ל-550 ק”מ. עם הסוללה הגדולה מוצעת גם גרסה כפולה מנועים והנעה בעלת 300 כ”ס וטווח של 550 ק”מ. אני לא יודע כמה זו תעניין את הקהל המקומי, אולי באפשרות הטעינה המהירה מ-10 אחוז ל-80 אחוז תוך 25 דקות תעניין אותו יותר.

כך או כך, החשיפה הרשמית והמלאה, בלי מדבקות כאילו, צפויה מאוחר יותר השנה. ברבעון הראשון של 2025 יגיע לכאן סקודה אלרוק. עם יכולת דמוית אניאק, מראה עדכני יותר ובמחיר נמוך יותר. עושה רושם שהוא יכול להוות תשובה טובה, לסיניות החשמליות הזולות יותר השולטות בפלח השוק של החשמליות מתחת ל-200 אלף שקלים.  וזו כבר בשורה טובה.

Skoda Elroq EV 04Skoda Elroq EV 04Preview
Skoda Elroq EV 09Skoda Elroq EV 09Preview
Skoda Elroq EV 10Skoda Elroq EV 10Preview
Skoda Elroq EV 01Skoda Elroq EV 01Preview
Skoda Elroq EV 02Skoda Elroq EV 02Preview
Skoda Elroq EV 03Skoda Elroq EV 03Preview
Skoda Elroq EV 05Skoda Elroq EV 05Preview
Skoda Elroq EV 06Skoda Elroq EV 06Preview
Skoda Elroq EV 07Skoda Elroq EV 07Preview
Skoda Elroq EV 08Skoda Elroq EV 08Preview
Skoda Elroq EV 11Skoda Elroq EV 11Preview
סקודה אלרוקסקודה אלרוקPreview
Skoda Elroq EV 13Skoda Elroq EV 13Preview

אלרוק מכונית חשמלית סקודה סקודה אלרוק סקודה חשמלית קרוסאובר חשמלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד