פורשה מציגה את ה-911R ושמה קץ לגל השמועות שאפף את הדגם הזה. השם, בעל משמעות היסטורית עבור החברה, מוצמד לגרסה שאמורה להיות הטהורה והנחשקת ביותר בליין-אפ העדכני של החברה.
למרות המעבר הגורף של המכוניות משטוטגארט למנועי טורבו, ה-R המוצגת נושמת בכוחות עצמה. באחוריה מצוי הבוקסר 4.0 ליטרים שהכרנו ב- GT3RS 4.0. ששת הבוכנות הללו מסוגלות להגיע עד ל-8,600 סל”ד (קו אדום) ולהפיק 500 כוחות סוס (ב-8,250 סל”ד). המשקל נמוך יותר מכל 911 שנמכרת היום בזכות שימוש בחלקי קרבון (כנפיים קדמיות לדוגמא), ויתור על אבזור מסוים (כיסאות אחוריים, מזגן, רדיו) ובעיקר בזכות שימוש בתיבה ידנית עם 6 יחסי העברה. התיבה הידנית גוררת חיסכון משקל של כ-20 ק”ג לבדה ובזכותה בין השאר ה-R שוקלת 1250 ק”ג (1370 ק”ג רטוב).

ה-R פותחה במחלקת המירוצים של פורשה ובניגוד לדגמים אחרים שיצאו משם אין כאן יותר תוספות אווירודינמיות על הגוף והתוצאה משדרת משהו מאוד מינימליסטי וטהור. הגוף מעט רחב יותר והיציבה שונה מסתם 911, אבל היא לא רועשת וגועשת בעין כמו RS נניח. גם מבפנים אפשר למצוא את אותה הגישה, עם רצועות בד שמחליפות את ידיות הדלתות וניחוח ישיר ותכליתי. תיבת ההילוכים אגב, זהה למה שתמצא ב-911 ידנית מהשורה מבחוץ, אך כל החלקים הנעים שונו ומהלך הידית אמור להיות קצר וברור אפילו ביחס לפורשה.

פורשה מצהירים בצורה חד משמעית, שהמכונית הזו אמורה לגרום לאלו שקונים מכוניות ישנות בגלל תחושות של רגש וחיבור, לרצות לעזוב את הכול ולקנות את ה-R. מכונית מודרנית שמשדרת תחושות של פעם, גורמת גם לנו לרצות לקחת סיבוב ולראות על מה המהומה. אפילו הביצועים המצוינים (0 ל-100 קמ”ש ב-3.8 שניות ומהירות מירבית של 323 קמ”ש) מעניינים אותנו פחות נוכח ההצהרות האמורות של פורשה. גרסת ה-R של ה-911 תיוצר רק ב-991 יחידות במחיר של כ-150,000 יורו. לא מעט, אולי. אבל לא הרבה ל-911 כשנראה תהיה הידנית והאטמוספרית האחרונה.