אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פורשה 911R – הטהורה האחרונה?
ראשי » חדשות » פורשה 911R – הטהורה האחרונה?

פורשה 911R – הטהורה האחרונה?

קלה, חזקה, ידנית ואטמוספרית. ה-911R היא הפורשה שכולנו חולמים עליה

אריאל אלסיבוני 01/03/2016

פורשה מציגה את ה-911R ושמה קץ לגל השמועות שאפף את הדגם הזה. השם, בעל משמעות היסטורית עבור החברה, מוצמד לגרסה שאמורה להיות הטהורה והנחשקת ביותר בליין-אפ העדכני של החברה.

למרות המעבר הגורף של המכוניות משטוטגארט למנועי טורבו, ה-R המוצגת נושמת בכוחות עצמה. באחוריה מצוי הבוקסר 4.0 ליטרים שהכרנו ב- GT3RS 4.0. ששת הבוכנות הללו מסוגלות להגיע עד ל-8,600 סל”ד (קו אדום) ולהפיק 500 כוחות סוס (ב-8,250 סל”ד). המשקל נמוך יותר מכל 911 שנמכרת היום בזכות שימוש בחלקי קרבון (כנפיים קדמיות לדוגמא), ויתור על אבזור מסוים (כיסאות אחוריים, מזגן, רדיו) ובעיקר בזכות שימוש בתיבה ידנית עם 6 יחסי העברה. התיבה הידנית גוררת חיסכון משקל של כ-20 ק”ג לבדה ובזכותה בין השאר ה-R שוקלת 1250 ק”ג (1370 ק”ג רטוב).

מינימליזם יחסי
מינימליזם יחסי

 

ה-R פותחה במחלקת המירוצים של פורשה ובניגוד לדגמים אחרים שיצאו משם אין כאן יותר תוספות אווירודינמיות על הגוף והתוצאה משדרת משהו מאוד מינימליסטי וטהור. הגוף מעט רחב יותר והיציבה שונה מסתם 911, אבל היא לא רועשת וגועשת בעין כמו RS נניח. גם מבפנים אפשר למצוא את אותה הגישה, עם רצועות בד שמחליפות את ידיות הדלתות וניחוח ישיר ותכליתי. תיבת ההילוכים אגב, זהה למה שתמצא ב-911 ידנית מהשורה מבחוץ, אך כל החלקים הנעים שונו ומהלך הידית אמור להיות קצר וברור אפילו ביחס לפורשה.


נדירה ונחשקת מהשניה הראשונה
500 כ”ס על 1250 ק”ג

 

פורשה מצהירים בצורה חד משמעית, שהמכונית הזו אמורה לגרום לאלו שקונים מכוניות ישנות בגלל תחושות של רגש וחיבור, לרצות לעזוב את הכול ולקנות את ה-R. מכונית מודרנית שמשדרת תחושות של פעם, גורמת גם לנו לרצות לקחת סיבוב ולראות על מה המהומה. אפילו הביצועים המצוינים (0 ל-100 קמ”ש ב-3.8 שניות ומהירות מירבית של 323 קמ”ש) מעניינים אותנו פחות נוכח ההצהרות האמורות של פורשה. גרסת ה-R של ה-911 תיוצר רק ב-991 יחידות במחיר של כ-150,000 יורו. לא מעט, אולי. אבל לא הרבה ל-911 כשנראה תהיה הידנית והאטמוספרית האחרונה.

 

911 פורשה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד