אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בעיות משקל: ב.מ.וו M5 החדשה שוקלת יותר ממרצדס G קלאס
ראשי » חדשות » בעיות משקל: ב.מ.וו M5 החדשה שוקלת יותר ממרצדס G קלאס
ב.מ.וו M5

בעיות משקל: ב.מ.וו M5 החדשה שוקלת יותר ממרצדס G קלאס

אחרי שמתרשמים מנתוני ההספק של ב.מ.וו M5 החדשה, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהיא קובעת שיא שלילי של משקל עצמי שהוא גבוה מכמה מכוניות מגודלות ונכבדות

אופיר דואק 01/07/2024 צלם: יצרן

חובבי הרכב דיברו לא מעט בשבוע החולף על ב.מ.וו M5 החדשה. חלקם התמוגגו מכך שהיא שמרה על מנוע V8, חלקם התרגשו מכך שזוהי ה-M5 החזקה בהיסטוריה שקובעת רף חדש בקטגוריה, וכמובן לא יכלו להתעלם מהעיצוב – עניין קבוע בדגמי ב.מ.וו בשני העשורים האחרונים. בין אם התלהבתם ובין אם לא מהסופר סאלון החדשה הזו, אי אפשר להתעלם מהפיל (תרתי משמע) שבחניה.

כל מהנדס רכב מתחיל יגיד לכם המפתח ליכולת דינאמית גבוהה והנאה הוא משקל נמוך. וכאן, עם כל הכבוד ב.מ.וו M5 החדשה סובלת מבעיית משקל רצינית. אז נכון שהתרגלנו שכל דור חדש כבר יותר מקודמו, פועל יוצא של גידול במידות, תוספת אבזור והניסיון להרים את רמת הבטיחות. אבל המקרה של ה-M5 החדשה חריג בהרבה.

ב.מ.וו רצתה לרקוד על שתי חתונות. מצד אחד להמשיך להציע מנוע V8 שרירי שהוא ציוד מתבקש במכונית סאלון שרירית, ומצד שני להתקין מערכת היברידית עם טווח נסיעה חשמלי ראוי כדי לעמוד בתקני זיהום האוויר המחמירים, מה שיאפשר להם בכלל להמשיך למכור M5 עם מנוע V8. התוצאה היא שאמנם עם 727 כ”ס מדובר ב-M5 החזקה בהיסטוריה, אך מדובר גם ב-M5 הכבדה בהיסטוריה, ובפער ניכר.

ב.מ.וו M535i. מייסדת השושלת קלה בלמעלה מטון מה-M5 החדשה

2,435 ק”ג לא כולל נהג. זהו משקלה העצמי של ב.מ.וו M5 החדשה. ליתר דיוק, מדובר ב-540 ק”ג יותר מאשר ה-M5 הקודמת בגרסת הרגילה ו-610 ק”ג יותר מאשר גרסת CS הקיצונית ששקלה “רק” 1,825 ק”ג ללא נהג. לשם השוואה, ה-M5 הראשונה מסדרה E28 (שכונתה בכלל M535i) שקלה כטון פחות מאשר ב.מ.וו M5 החדשה, אם כי למען האמת גם היא נחשבה כבדה יחסית לתקופתה. הדור השני (E34) היה כבד יותר בכמעט 200 ק”ג וקפיצה משמעותית במשקלה של ה-M5 נרשם גם בדור הרביעי בעל מנוע ה-V10, אבל אלו היו משקלים מקובלים לתקופה עבור מכוניות מהקטגוריה.


אם כבר הזכרנו את הקטגוריה, נכון לעתה המתחרה הישירה של ה-M5 היא מרצדס E53 AMG (E63 AMG חזקה יותר צפויה להיות מוצגת בשנה הקרובה) אשר גם היא עושה שימוש במערכת הנעה היברידית נטענת. כתוצאה מכך, גם E53 AMG היא לא מכונית קלה, אך ההסתייעות בחשמל אפשר למרצדס להסתפק במנוע בעל שישה צילינדרים מה שמתורגם בפועל לכך שהיא קלה ב-120 ק”ג משמעותיים מה-M5 החדשה. בהשוואה לאחיות מבית, ה-M5 החדשה כבדה יותר מכל דגמי הכביש הנושאים את סמל חטיבת הביצועים, ואפילו כבדה ב-35 ק”ג מ-X5 M קומפטישן.

באופן מפתיע, הגרסה החשמלית המלאה קלה יותר מה-M5 ההיברידית

 

באופן מפתיע, ב.מ.וו M5 מצליחה לעשות את הבלתי יאומן ולהיות אפילו כבדה יותר מכמה מכוניות חשמליות בעלות סוללת ענק. ב.מ.וו i5 M60 טורינג עם סוללת 81 קוט”ש קלה ב-85 ק”ג מה-M5 איתה היא חולקת את אותה פלטפורמה ומכלולים בסיסיים. ה-M5 אף כבדה ב-70 ק”ג מגרסת הבסיס של מרצדס EQE SUV עם הנעה אחורית  – רכב פנאי מגודל במיוחד.

כאמור, ב.מ.וו M5 מוגדרת כמכונית ספורטיבית, אבל באופן אבסורדי היא כבדה מכמה וכמה רכבי שטח הבנויים על בסיס שלדת סולם כבדה ובעלי סרנים חיים מאסיביים. הב.מ.וו כבדה ב-76 ק”ג טנדר פולקסווגן אמארוק V6, בכמה עשרות ק”ג מפורד ברונקו ארוך, כולל גרסת הווילדטארק מורחבת הסרנים. אם זה לא מספיק, אז מרצדס G500 אותה בחנו זה עתה ונראית עתה ובעלת פרופיל של בניין משרדים קלה בכ-69 ק”ג מהספורט סאלון החדשה של ב.מ.וו (אבל יתר הגרסאות של ה-G קלאס כבר כבדות יותר). זאת כבר קריאת השכמה רצינית למהנדסים במינכן שהלכו קצת רחוק מידי למקום שלא בהכרח ריבוי כוחות סוס יכול להיות פיצוי.

*כל הנתונים בכתבה מתייחסים למשקל העצמי של המכוניות ללא נהג

ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview
BMW M5 2024 08BMW M5 2024 08Preview
BMW M5 2024 09BMW M5 2024 09Preview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
BMW M5 2024 05BMW M5 2024 05Preview
BMW M5 2024 01BMW M5 2024 01Preview
BMW M5 2024 02BMW M5 2024 02Preview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
BMW M5 2024 03BMW M5 2024 03Preview
BMW M5 2024 04BMW M5 2024 04Preview
BMW M5 2024 06BMW M5 2024 06Preview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview
ב.מ.וו M5ב.מ.וו M5Preview

ב.מ.וו ב.מ.וו i5 ב.מ.וו M5 משקל עצמי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד