אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אריסטוקרטיה היברידית: בנטלי חושפת את הקונטיננטל GT החדשה
ראשי » חדשות » אריסטוקרטיה היברידית: בנטלי חושפת את הקונטיננטל GT החדשה
בנטלי קונטיננטל GT

אריסטוקרטיה היברידית: בנטלי חושפת את הקונטיננטל GT החדשה

המכונית החשובה ביותר של בנטלי זוכה לדור חדש שיוביל את תהליך ההתחשמלות ההדרגתי של המותג, כשעם 782 כ"ס הוא גם הדגם החזק בתולדות החברה

אופיר דואק 27/06/2024 צלם: יצרן

אחרי חשיפת הפרטים הראשוניים בשבוע שעבר, חשפה בנטלי אמש את הדור החדש של קונטיננטל GT החדשה. למרות שמדובר במכונית קופה נישתית, קונטיננטל GT היא המכונית החשובה והנמכרת ביותר בפרוטפוליו של בנטלי, ומי שהוציאה את החברה האריסטוקרטית לדרך חדשה בראשית שנות ה-2000 תחת בעלות פולקסווגן.

הדוח החדש הוא הרביעי במספר בשושלת המודרנית של הקונטיננטל, וגם הוא נועד להוציא את בנטלי לדרך חדשה שבה כל רכבי החברה האמורים על פי התכנון להיות חשמליים או בעלי סיוע חשמלי עד סוף העשור. תהליך ההתחשמלות של בנטלי כבר החל עם הצגת גרסאות פלאג-אין היברידיות לבנטאייגה, אבל הקונטיננטל GT היא הדגם הראשון של בנטלי שתוכנן מלכתחילה כדי לאכלס יחידת הנעה היברידית נטענת.

את יחידת ההנעה ההיברידית חשפה כבר בנטלי לפני מספר שבועות, אבל כעת ניתן להשלים את מלוא התמונה. הבסיס הוא מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר המספק 600 כ”ס אליך משודך מנוע חשמלי בהספק של 190 כ”ס הצמוד לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שמונה יחסי העברה. התוצאה הסופית היא הספק משולב של 782 כ”ס ומומנט מרבי של 102 קג”מ שהופכים את הקונטיננטל GT החדשה למכונית הסדרתית החזקה ביותר של בנטלי אי פעם. הביצועים גם השתדרגו בהתאם. הקונטיננטל GT החדשה מאיצה ל-100 קמ”ש ב-3.2 שניות, 0.3 שניה פחות מגרסת הספיד בעלת מנוע ה-W12 בדור הקודם. המהירות המרבית נותרה על 335 קמ”ש.


אבל בסופו של דבר, עם כל הכבוד לתוספת הכוח, כל החשמול הכבד הזה נועד קודם כל כדי לרצות את הרגולציה הדרקונית. לשם כך מצוידת בנטלי קונטיננטל GT בסוללה בעלת קיבולת של 25.9 קוט”ש  הממוקמת מאחורי הסרן האחורי ומאפשרת לבנטלי להצהיר על חלוקת משקל כמעט אופטימלית של 49:51 לאחור. הסוללה אמורה להעניק טווח נסיעה חשמלי של 81 ק”מ. בנטלי גאה להצהיר על פליטת CO2 ממוצעת של 29 גרם לק”מ – נתון שלא מעניין אף אחד מהלקוחות הפוטנציאלים של הקונטיננטל, אבל הוא זה שמאפשר לה בכלל להמשיך להימכר באירופה.

מעבר ליחידת ההנעה, בנטלי קונטיננטל GT מצוידת בכל ארסנל החימוש הטכנולוגי שיש לבנטלי להציע כדי שהגרנד טורינג הזו תהיה מהירה לא רק בקו יישר.  הכוח מועבר אל ארבעת הגלגלים ומחולק בין הסרנים בהתאם לתנאי האחיזה כשמאחור ישנו דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה הנשלט אלקטרונית. אל אלו מצטרפת מערכת חלוקת כוח וקטורית בין כל זוג גלגלים באמצעות שימוש בבלמים. מערכת המתלים כוללת בולמי אוויר אדפטיביים חדשים בטכנולוגיה של שני שסתומים בכל בולם כדי לאפשר טווח שיכוך רחב, כשעל ריסון המרכב אחראיים מוטות מייצבים אקטיביים. היגוי לארבעת הגלגלים הוא ציוד סטנדרטי וכך גם מערכת בלימה עם קאליפרים קדמים בעלי 10 בוכנות ודיסקים בקוטר 420 מ”מ מלפנים ו-380 מ”מ מאחור. בלמים קרמיים הם בגדר אופציה שגם משדרגת את קוטר דיסקי הבלימה ל-440 מ”מ מלפנים ו-410 מ”מ מאחור.

ועם כל המהפכה ביחידת ההנעה והעושר הטכנולוגי הזה, בכל הקשור לעיצוב בנטלי לא עשו הימורים. העיצוב האלגנטי של הקונטיננטל GT, כמו גם של גרסת ה-GTC נטולת הגג שנחשפה במקביל, הוא המשך אבולוציה לקווים העגלגלים והמקוריים של ה-GT מאז ראשית שנות ה-2000, עם דגש על מראה מודרני יותר של החזית בהשראת הבקלאר. אבל אל תתנו למראה הדומה להטעות אתכם, 68% מהחלקים והמכלולים המרכיבים את הקונטיננטל הזו חדשים לגמרי.

ואם כבר הזכרנו את הקונטיננטל GTC, היא שומרת על המסורת ומציעה כבעבר שני מקומות ישיבה מהודרים במרווח הגיוני במושב האחורי וגג בד מתקפל חשמלי. קיבול הגג אורך 19 שניות והתהליך ניתן לביצוע גם בזמן נסיעה עד מהירות של 48 קמ”ש. נתוני הביצועים כמעט זהים לאלו של הגרסה הסגורה עם שניות בזינוק ל-100 קמ”ש, כשהמהירות המרבית מוגבלת ל285 קמ”ש כדי לא להרוס לכם לחלוטין את התסרוקת.

Bentely Continental GT 11Bentely Continental GT 11Preview
Bentely Continental GT 10Bentely Continental GT 10Preview
Bentely Continental GT 01Bentely Continental GT 01Preview
Bentely Continental GT 02Bentely Continental GT 02Preview
Bentely Continental GT 03Bentely Continental GT 03Preview
Bentely Continental GT 04Bentely Continental GT 04Preview
Bentely Continental GT 05Bentely Continental GT 05Preview
Bentely Continental GT 06Bentely Continental GT 06Preview
Bentely Continental GT 07Bentely Continental GT 07Preview
Bentely Continental GT 08Bentely Continental GT 08Preview
בנטלי קונטיננטל GTבנטלי קונטיננטל GTPreview
Bentely Continental GT 12Bentely Continental GT 12Preview
Bentely Continental GT 13Bentely Continental GT 13Preview
Bentely Continental GT 14Bentely Continental GT 14Preview
Bentely Continental GT 15Bentely Continental GT 15Preview
Bentely Continental GT 16Bentely Continental GT 16Preview
Bentely Continental GT 17Bentely Continental GT 17Preview
Bentely Continental GT 18Bentely Continental GT 18Preview
Bentely Continental GT 19Bentely Continental GT 19Preview
Bentely Continental GT 20Bentely Continental GT 20Preview
Bentely Continental GT 21Bentely Continental GT 21Preview
defaultdefault
default
Preview
defaultdefault
default
Preview
Bentely Continental GT 24Bentely Continental GT 24Preview

בנטלי בנטלי קונטיננטל בנטלי קונטיננטל GT בנטלי קונטיננטל GTC קונטיננטל GT קונטיננטל GT ספיד קונטיננטל GTC
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד