אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
קימרה מחזירה לחיים עוד אגדה מוטורית של לנצ’יה
ראשי » חדשות » קימרה מחזירה לחיים עוד אגדה מוטורית של לנצ’יה
קימרה K39

קימרה מחזירה לחיים עוד אגדה מוטורית של לנצ’יה

סדנת קימרה האיטלקית חושפת מכונית מסלול בהשראת לנצ'יה בטא מונטה קרלו טורבו שכיכבה במרוצי הסיבולת ההיסטוריים של גרופ 5, כאשר המטרה היא לכבוש את הפייקס פיק בשנה הבאה

אופיר דואק 25/06/2024 צלם: יצרן

בזמן שלנצ’יה עושה קאמבק ומנצלת בציניות את ההיסטוריה המפוארת שלה כדי למכור מכוניות משוכפלות וחשמליות (אנחנו מדברים כמובן על החזרה לחיים של ה-HF כאפסילון חשמלית), יש מי שמשתמש בהיסטוריה של לנצ’יה והופך אותה לחלום מוטורי עדכני. מדובר כמובן בסדנת קימרה האיטלקית שבונה מכוניות אקזוטיות בהשראת דגמי לנצ’יה האייקונים שכיכבו במרוצים ובחלומות של חובבי הרכב בראשית שנות ה-80′.

קימרה החלה את דרכה עם רפליקה מודרנית ללנצ’יה 037 שיוצרה ב-37 יחידות בלבד עם תג מחיר אסטרונומי. בתחילת השנה חשפה אבולוציה מתקדמת וקרבית עוד יותר תחת השם Evo038, ולאחרונה שיחררה מספר קדימונים לגבי מכונית נוספת אותה היא מתכננת להציג. כעת נחשפת המכונית שמגיעה עם יומרה להשאיר חותם באחד מהמרוצים המפורסמים בעולם – מרוץ הפייקס פיק.

המכונית החדשה מכונה K39 והיא מחווה ללנצ’יה בטא מונטה קרלו טורבו אשר כיכבה במרוצי סיבולת בקטגוריית גרופ 5 בסוף שנות ה-70 ותחילת שנות ה-80. למרות הדמיון העיצובי (כי בסופו של דבר המונטה קרלו שימשה בסיס חלקי ל-037) בקימרה טוענים כי מדובר במכונית בתכנון חדש לחלוטין שלא קשור לשני הדגמים הקודמים של החברה, לכן היא זוכה לשם הקוד K39 – כשהאות K היא עבור קימרה כמובן ו-39, זה כבר ברור. כוונת החברה להתחרות עם ה-K39 בפייקס פיק של 2025 בקטגוריית ה-GT Endurence.|


 

לשם כך בנתה קימרה את ה-K39 על בסיס שלדת מונוקוק עשויה סיבי פחמן, כשהמרכב עתיר הספויילרים והתוספות האווירודינמיות שעוצב בהשראת המונטה קרלו עשוי גם הוא סיבי פחמן, ולפחות בתמונות הראשוניות עוטה את סכמת האגדית בצבע לבן עם פסי מרטיני. מפרט השלדה אמור לכלול מתלים מתכווננים עם בולמים אופקיים מלפנים ומאחור המופעלים באמצעות מוטות דחיף.

המנוע אמור להיות מותקן במרכז השלדה, כשבקימרה מצהירים כי הם מפתחים מנוע V8 כפול מגדשים שלטענתם יהיה בארכיטקטורה ששימשה את סדרת דגמי ה-LC2 של לנצ’יה שהתחרו במרוצי הסיבולת בגרופ C. אז היה מדובר במנוע V8 בזווית של 90 מעלות עם גל זיזים עילי כפול, 4 שסתומים לצילינדר וצמד מגדשים שהיה פיתוח של סדרת מנועי ה-C268/282/308 של פרארי והוצע בנפחים שבים 2.5 ל-3.0 ליטר. בקימרה טוענים גם כי הם שוקלים לצייד את המנוע במערכת KERS לתגבור חשמלי בסגנון מנועי הפורמולה 1, אבל נקווה שיחסכו מאיתנו את הרעיון. V8 כפול מגדשים בהחלט אמור להספיק ולספק גם אותנו. המטרה של קימרה הוא להביא את המכונית ליחס משקל/הספק של 1:1, כך שניתן לצפות ללפחות 800 כ”ס אם לא למעלה מכך.

פרטים טכניים נוספים אודות קימרה K39 אמורים להיחשף בחודשים הקרובים, אבל מה שמעניין לא פחות הוא שהסדנה טוענת שהתעניינות של הלקוחות תוביל אותה לפתח גרסה חוקית לכביש שתהיה נחשקת לא פחות מדגמי ה-Evo שלה ויקרה להפליא.

Kimera K39 01Kimera K39 01Preview
Kimera K39 02Kimera K39 02Preview
Kimera K39 03Kimera K39 03Preview
Kimera K39 04Kimera K39 04Preview
Kimera K39 05Kimera K39 05Preview
Kimera K39 06Kimera K39 06Preview
Kimera K39 07Kimera K39 07Preview
קימרה K39קימרה K39Preview
Kimera K39 09Kimera K39 09Preview
Kimera K39 10Kimera K39 10Preview
Kimera K39 11Kimera K39 11Preview

K39 לנצ'יה לנצ'יה בטא מונטה קרלו טורבו מונטה קרלו טורבו פייקס פיק קימרה קימרה K39
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד