אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אין יציאה: האם מנגנון פתיחת הדלתות בטסלה עלול לגרום להילכדות?
ראשי » חדשות » אין יציאה: האם מנגנון פתיחת הדלתות בטסלה עלול לגרום להילכדות?

אין יציאה: האם מנגנון פתיחת הדלתות בטסלה עלול לגרום להילכדות?

בארה"ב הולכות ומצטברות תלונות על כך הקושי בתפעול מנגנון החירום לפתיחת הדלתות בדגמי טסלה, מה שיכול לגרום להילכדות ילדים ברכב ולסכנת חיים בעת תאונה

אופיר דואק 24/06/2024 צלם: יצרן

טסלה ניסתה להמציא את המכונית מחדש בהרבה אופנים, כשהיא מנסה לשנות את סדרי העולם בתחכום ועיצוב מינימליסטי. לא תמיד הנדסת האנוש החדשנית של טסלה קלה לעיכול, אבל לחלק מהרעיונות אפשר להסתגל. עם זאת, מסתבר שתחכום היתר בניסיון להיראות חדשני ומינימליסטי יכול להביא להילכדות ואפילו לסכנת חיים, כפי שהתגלה לאחרונה במנגנון פתיחת הדלתות של טסלה.

פתיחה חשמלית של דלתות המכונית הוא גימיק שהולך ונהיה נפוץ יותר ויותר, ויאמר לזכותה של טסלה שהיא ממש לא היחידה והראשונה להשתמש בו. כיוון שמדובר במנגנון חשמלי שיכול להתקלקל ותלוי במתח שבמצבר המכונית, הרגולציה מחייבת להתקין בנוסף מנגנון פתיחה מכאני כגיבוי (מה שהופך את עניין הפתיחה החשמלית למיותר בפני עצמו). כמעט כל יצרנית רכב מציידת את שלט המכונית במפתח נשלף איתו ניתן לפתוח את המכונית מבחוץ כאשר המצבר שובק חיים. בטסלה כאמור, המצב שונה.

מקרה שאירע בשבוע שעבר באריזונה הציף מחדש תלונות על תחכום היתר של מנגנון פתיחת הדלתות בדגמי טסלה. סבתא אשר לקחה את נכדתה בת השנתיים לטיול חגרה אותה במושב האחורי וסגרה את דלת המכונית, כשבדיוק לאחר מכן הפסיק מנגנון פתיחת הדלתות להגיב עקב התרוקנות המצבר (נעילת הדלתות בטסלה שואבת זרם מרשת ה-12V במכונית ולא מהסוללה המשמשת להזנת המנועים החשמליים). כיוון שהמכונית לא הגיבה כרטיס הפתיחה והאפליקציה, לא הייתה דרך לפתוח מחדש את הדלתות או לחבר מצבר גיבוי, מה שאילץ את הסבתא להזמין כבאים לחילוץ על ידי ניפוץ זכוכית הרכב. יש לציין שלטסלה יש נוהל של מספר כיצד לחבר מצבר לאפשר פתיחה במקרה של כשל, לא בדיוק משהו שקל לזכור ולבצע במצב פאניקה כשפעוט לכוד בתוך הרכב.

תא הנובעים של מודל 3. מצאו את מנגנון החירום לפתיחת הדלתות


מקרה זה מצטרף למקרים אחרים בהם התלוננו לקוחות ומשתמשים בדגמי טסלה כי מנגנון פתיחת החירום של הדלתות מתוך הרכב אינו נגיש. למעשה, בניסיון למינימליזם ניסו בטסלה להסתירו ככל הניתן. עד לאחרונה כבל השחרור היה חבוי בכיס האכסון התחתון של הדלת מאחורי כיסוי פלסטי, מה שלא אפשר למצוא אותו בזמן חירום אלמלא קראתם את ספר הרכב. חלק מהמקרים בהם דיווחו על הילכדות ברכב היו של משתמשים רכבי טסלה שכורים, שמן הסתם לא טורחים לקרוא את ספר הרכב, כשמקרה זכור בתקשורת האמריקאית הוא של אם וביתה שלכדו בספטמבר האחרון בתוך טסלה שכורה שהמצבר שלה שבק ונזקקו לסיוע חיצוני.

לקושי במציאת פתיחת החירום ישנה גם משמעות גדולה במקרה של תאונה, או חלילה שריפה, כאשר מנגנון הפתיחה האלקטרוני מושבת. במספר תאונות בהן היו מעורבות מכוניות טסלה הגיעו למסקנה החוקרים כי הנוסעים ניסו להיחלץ מהן ללא הצלחה. טסלה ביצעה שיפורים במנגנון פתיחת החירוום וכעת הוא ממוקם בדגמי מודל 3 ומודל Y בצמוד למתגי התפעול של החלונות, אך מסתבר שהוא לא ממש נוח לתפעול עבור ילדים. בכל מקרה, עדין ישנן מאות אלפי מכוניות טסלה עם מנגנון הישן והבלתי נגיש לפתיחת החירום.
העצה שלנו היא שאם אתם בעלי טסלה, לא להתעצל ולקרוא היטב את ספר הרכב כדי להבין כיצד פועל מנגנון החירום. זה עלול לחסוך המון קושי במקרה חירום.

טסלה טסלה מודל Y נעילת דלתות פתיחת דלתות תאונות דרכים
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד