אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אין יציאה: האם מנגנון פתיחת הדלתות בטסלה עלול לגרום להילכדות?
ראשי » חדשות » אין יציאה: האם מנגנון פתיחת הדלתות בטסלה עלול לגרום להילכדות?

אין יציאה: האם מנגנון פתיחת הדלתות בטסלה עלול לגרום להילכדות?

בארה"ב הולכות ומצטברות תלונות על כך הקושי בתפעול מנגנון החירום לפתיחת הדלתות בדגמי טסלה, מה שיכול לגרום להילכדות ילדים ברכב ולסכנת חיים בעת תאונה

אופיר דואק 24/06/2024 צלם: יצרן

טסלה ניסתה להמציא את המכונית מחדש בהרבה אופנים, כשהיא מנסה לשנות את סדרי העולם בתחכום ועיצוב מינימליסטי. לא תמיד הנדסת האנוש החדשנית של טסלה קלה לעיכול, אבל לחלק מהרעיונות אפשר להסתגל. עם זאת, מסתבר שתחכום היתר בניסיון להיראות חדשני ומינימליסטי יכול להביא להילכדות ואפילו לסכנת חיים, כפי שהתגלה לאחרונה במנגנון פתיחת הדלתות של טסלה.

פתיחה חשמלית של דלתות המכונית הוא גימיק שהולך ונהיה נפוץ יותר ויותר, ויאמר לזכותה של טסלה שהיא ממש לא היחידה והראשונה להשתמש בו. כיוון שמדובר במנגנון חשמלי שיכול להתקלקל ותלוי במתח שבמצבר המכונית, הרגולציה מחייבת להתקין בנוסף מנגנון פתיחה מכאני כגיבוי (מה שהופך את עניין הפתיחה החשמלית למיותר בפני עצמו). כמעט כל יצרנית רכב מציידת את שלט המכונית במפתח נשלף איתו ניתן לפתוח את המכונית מבחוץ כאשר המצבר שובק חיים. בטסלה כאמור, המצב שונה.

מקרה שאירע בשבוע שעבר באריזונה הציף מחדש תלונות על תחכום היתר של מנגנון פתיחת הדלתות בדגמי טסלה. סבתא אשר לקחה את נכדתה בת השנתיים לטיול חגרה אותה במושב האחורי וסגרה את דלת המכונית, כשבדיוק לאחר מכן הפסיק מנגנון פתיחת הדלתות להגיב עקב התרוקנות המצבר (נעילת הדלתות בטסלה שואבת זרם מרשת ה-12V במכונית ולא מהסוללה המשמשת להזנת המנועים החשמליים). כיוון שהמכונית לא הגיבה כרטיס הפתיחה והאפליקציה, לא הייתה דרך לפתוח מחדש את הדלתות או לחבר מצבר גיבוי, מה שאילץ את הסבתא להזמין כבאים לחילוץ על ידי ניפוץ זכוכית הרכב. יש לציין שלטסלה יש נוהל של מספר כיצד לחבר מצבר לאפשר פתיחה במקרה של כשל, לא בדיוק משהו שקל לזכור ולבצע במצב פאניקה כשפעוט לכוד בתוך הרכב.

תא הנובעים של מודל 3. מצאו את מנגנון החירום לפתיחת הדלתות


מקרה זה מצטרף למקרים אחרים בהם התלוננו לקוחות ומשתמשים בדגמי טסלה כי מנגנון פתיחת החירום של הדלתות מתוך הרכב אינו נגיש. למעשה, בניסיון למינימליזם ניסו בטסלה להסתירו ככל הניתן. עד לאחרונה כבל השחרור היה חבוי בכיס האכסון התחתון של הדלת מאחורי כיסוי פלסטי, מה שלא אפשר למצוא אותו בזמן חירום אלמלא קראתם את ספר הרכב. חלק מהמקרים בהם דיווחו על הילכדות ברכב היו של משתמשים רכבי טסלה שכורים, שמן הסתם לא טורחים לקרוא את ספר הרכב, כשמקרה זכור בתקשורת האמריקאית הוא של אם וביתה שלכדו בספטמבר האחרון בתוך טסלה שכורה שהמצבר שלה שבק ונזקקו לסיוע חיצוני.

לקושי במציאת פתיחת החירום ישנה גם משמעות גדולה במקרה של תאונה, או חלילה שריפה, כאשר מנגנון הפתיחה האלקטרוני מושבת. במספר תאונות בהן היו מעורבות מכוניות טסלה הגיעו למסקנה החוקרים כי הנוסעים ניסו להיחלץ מהן ללא הצלחה. טסלה ביצעה שיפורים במנגנון פתיחת החירוום וכעת הוא ממוקם בדגמי מודל 3 ומודל Y בצמוד למתגי התפעול של החלונות, אך מסתבר שהוא לא ממש נוח לתפעול עבור ילדים. בכל מקרה, עדין ישנן מאות אלפי מכוניות טסלה עם מנגנון הישן והבלתי נגיש לפתיחת החירום.
העצה שלנו היא שאם אתם בעלי טסלה, לא להתעצל ולקרוא היטב את ספר הרכב כדי להבין כיצד פועל מנגנון החירום. זה עלול לחסוך המון קושי במקרה חירום.

טסלה טסלה מודל Y נעילת דלתות פתיחת דלתות תאונות דרכים
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד