אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אין יציאה: האם מנגנון פתיחת הדלתות בטסלה עלול לגרום להילכדות?
ראשי » חדשות » אין יציאה: האם מנגנון פתיחת הדלתות בטסלה עלול לגרום להילכדות?

אין יציאה: האם מנגנון פתיחת הדלתות בטסלה עלול לגרום להילכדות?

בארה"ב הולכות ומצטברות תלונות על כך הקושי בתפעול מנגנון החירום לפתיחת הדלתות בדגמי טסלה, מה שיכול לגרום להילכדות ילדים ברכב ולסכנת חיים בעת תאונה

אופיר דואק 24/06/2024 צלם: יצרן

טסלה ניסתה להמציא את המכונית מחדש בהרבה אופנים, כשהיא מנסה לשנות את סדרי העולם בתחכום ועיצוב מינימליסטי. לא תמיד הנדסת האנוש החדשנית של טסלה קלה לעיכול, אבל לחלק מהרעיונות אפשר להסתגל. עם זאת, מסתבר שתחכום היתר בניסיון להיראות חדשני ומינימליסטי יכול להביא להילכדות ואפילו לסכנת חיים, כפי שהתגלה לאחרונה במנגנון פתיחת הדלתות של טסלה.

פתיחה חשמלית של דלתות המכונית הוא גימיק שהולך ונהיה נפוץ יותר ויותר, ויאמר לזכותה של טסלה שהיא ממש לא היחידה והראשונה להשתמש בו. כיוון שמדובר במנגנון חשמלי שיכול להתקלקל ותלוי במתח שבמצבר המכונית, הרגולציה מחייבת להתקין בנוסף מנגנון פתיחה מכאני כגיבוי (מה שהופך את עניין הפתיחה החשמלית למיותר בפני עצמו). כמעט כל יצרנית רכב מציידת את שלט המכונית במפתח נשלף איתו ניתן לפתוח את המכונית מבחוץ כאשר המצבר שובק חיים. בטסלה כאמור, המצב שונה.

מקרה שאירע בשבוע שעבר באריזונה הציף מחדש תלונות על תחכום היתר של מנגנון פתיחת הדלתות בדגמי טסלה. סבתא אשר לקחה את נכדתה בת השנתיים לטיול חגרה אותה במושב האחורי וסגרה את דלת המכונית, כשבדיוק לאחר מכן הפסיק מנגנון פתיחת הדלתות להגיב עקב התרוקנות המצבר (נעילת הדלתות בטסלה שואבת זרם מרשת ה-12V במכונית ולא מהסוללה המשמשת להזנת המנועים החשמליים). כיוון שהמכונית לא הגיבה כרטיס הפתיחה והאפליקציה, לא הייתה דרך לפתוח מחדש את הדלתות או לחבר מצבר גיבוי, מה שאילץ את הסבתא להזמין כבאים לחילוץ על ידי ניפוץ זכוכית הרכב. יש לציין שלטסלה יש נוהל של מספר כיצד לחבר מצבר לאפשר פתיחה במקרה של כשל, לא בדיוק משהו שקל לזכור ולבצע במצב פאניקה כשפעוט לכוד בתוך הרכב.

תא הנובעים של מודל 3. מצאו את מנגנון החירום לפתיחת הדלתות


מקרה זה מצטרף למקרים אחרים בהם התלוננו לקוחות ומשתמשים בדגמי טסלה כי מנגנון פתיחת החירום של הדלתות מתוך הרכב אינו נגיש. למעשה, בניסיון למינימליזם ניסו בטסלה להסתירו ככל הניתן. עד לאחרונה כבל השחרור היה חבוי בכיס האכסון התחתון של הדלת מאחורי כיסוי פלסטי, מה שלא אפשר למצוא אותו בזמן חירום אלמלא קראתם את ספר הרכב. חלק מהמקרים בהם דיווחו על הילכדות ברכב היו של משתמשים רכבי טסלה שכורים, שמן הסתם לא טורחים לקרוא את ספר הרכב, כשמקרה זכור בתקשורת האמריקאית הוא של אם וביתה שלכדו בספטמבר האחרון בתוך טסלה שכורה שהמצבר שלה שבק ונזקקו לסיוע חיצוני.

לקושי במציאת פתיחת החירום ישנה גם משמעות גדולה במקרה של תאונה, או חלילה שריפה, כאשר מנגנון הפתיחה האלקטרוני מושבת. במספר תאונות בהן היו מעורבות מכוניות טסלה הגיעו למסקנה החוקרים כי הנוסעים ניסו להיחלץ מהן ללא הצלחה. טסלה ביצעה שיפורים במנגנון פתיחת החירוום וכעת הוא ממוקם בדגמי מודל 3 ומודל Y בצמוד למתגי התפעול של החלונות, אך מסתבר שהוא לא ממש נוח לתפעול עבור ילדים. בכל מקרה, עדין ישנן מאות אלפי מכוניות טסלה עם מנגנון הישן והבלתי נגיש לפתיחת החירום.
העצה שלנו היא שאם אתם בעלי טסלה, לא להתעצל ולקרוא היטב את ספר הרכב כדי להבין כיצד פועל מנגנון החירום. זה עלול לחסוך המון קושי במקרה חירום.

טסלה טסלה מודל Y נעילת דלתות פתיחת דלתות תאונות דרכים
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד