אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
משנה כיוון: פולקסווגן מעבירה תקציבי פיתוח מחשמליות למנועי בנזין
ראשי » חדשות » משנה כיוון: פולקסווגן מעבירה תקציבי פיתוח מחשמליות למנועי בנזין
פולקסווגן

משנה כיוון: פולקסווגן מעבירה תקציבי פיתוח מחשמליות למנועי בנזין

אחרי שיצאה בתכנית חשמול שאפתנית, בפולקסווגן מחשבים מסלול מחדש ויפנו שליש מתקציב הפיתוח לרכבים חשמליים לפיתוח הדור הבא של מנועי בעירה פנימית

אופיר דואק 09/06/2024 צלם: יצרן

יצרניות הרכב האירופאיות הימרו על שבעשור הקרוב תשתלט טכנולוגיית ההנעה החשמלית על שוק הרכב ביבשת הישנה, אך המציאות מסתבר הרבה מיותר מורכבת. קצב החדירה האיטי מהצפוי והצלחה המוגבלת של מכוניות חשמליות מאלצות את היצרניות לשנות יעדים ותוכניות שאפתניות לחשמול מלאי הדגמים, כשאחת היצרניות שממהרות להגיב לשינויים היא פולקסווגן.

רק לפני שנה הכריזה פולקסווגן על שלב נוסף בתכנית חשמול נרחבת בה הייתה אמורה החברה להקצות 180 מיליון אירו לפיתוח הדור הבא של הדגמים החשמליים של חברה. אלא שכאמור, לאור ההצלחה המוגבלת התכניות השתנו. בנאום שנשא בכנס של סוכנות הידיעות רויטרס במינכן ארנו אנטליץ’, סמנכ”ל הכספים ומנהל התפעול הראשי של פולקסווגן, הודיע כי שליש מהתקציב המיועד לפיתוח הדגמים החשמליים יופנה בקרוב לפיתוח הדור הבא של מנועי בעירה פנימית בקונצרן.

מדובר בכ-60 מיליון אירו שנועדו לדבריו לשמור על הדגמים בעלי מנועי הבעירה הפנימית של פולקסווגן תחרותיים גם בעשור הקרוב – מן הסתם מול דגמים עדכניים בעלי מנועי בעירה פנימית שיפתחו המתחרות. אנטליץ’ הוסיף בזהירות כי “העתיד יהיה חשמלי, אך זה עדין לא הסוף של מנועי הבעירה הפנימית ומדובר רק בשליש מהתקציב”.

פולקסווגן גולף
פולקסווגן גולף. מנועי הבנזין ימשיכו גם לעשור הבא

למרות הזהירות המתבקשת בהצהרות, מדובר בתפנית משמעותית שתשפיע על היעדים של פולקסווגן בעשור הקרוב. על פי התכנית המקורית שנחשפה ב-2022, הייתה אמורה פולקסווגן למכור ולייצר באירופה רק מכוניות חשמליות עד לשנת 2033. המשמעות היא שפיתוח מנועי ה-TSI של פולקסווגן ימשיך בעשור הקרוב והם אמורים להיות מותאמים לתקינת יורו 7 המחמירה שתיכנס לתוקף ב-2027, עם או בלי שילוב של מערכות עזר היברידיות.


הצהרה זו של אנטליץ’ מגיעה לאחר שבשבועות האחרונים הודיעה מרצדס כי היא משהה את פיתוח הדור הבא בפלטפורמה החשמלית לדגמים הגדולים שלה, כשטויוטה הכריזה כי תחשוף בקרוב דור חדש ומתקדם של מנועי בעירה פנימית. בנטלי הנמצאת בבעלות פולקסווגן כבר הודיעה כי תדחה את היעד שלה להפוך למותג חשמלי מלא בשנת 2030 וכך גם פורד, שעבורה תייצר פולקסווגן את הדגמים החשמליים עבור השוק האירופאי, בהם האקספלורר EV והקאפרי, על בסיס פלטפורמת MEB.

מכוניות חשמליות מנועי בנזין מנועי בעירה פנימית פולקסווגן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד