אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סקודה סופרב החדשה בנהיגה ראשונה: המעמד מחייב
ראשי » מבחני דרכים » סקודה סופרב החדשה בנהיגה ראשונה: המעמד מחייב
סקודה סופרב

סקודה סופרב החדשה בנהיגה ראשונה: המעמד מחייב

הדור הרביעי של סקודה סופרב צריך לשמור על מעמדו כדגם הבכיר של החברה וגם כסמל מעמד בצ'כיה. יצאנו לטעום מהדגם החדש על כבישי קרלובי וארי ולבדוק האם הוא נאמן לכללי הטקס

כרמל נולדמן 06/06/2024 צלם: יצרן

השורשים של סקודה סופרב מגיעים עד לשנת 1936 אז הוצגה לראשונה והייתה לדגם היוקרתי של החברת הצ’כית, וסמל לחדשנות טכנולוגית באותה התקופה. היצור נמשך עד לפרוץ מלחמת העולם השניה, סקודה הצליחה לשרוד אך נעלמה מאחורי מסך הברזל.  השם סופרב חזר בשנת 2001,  וגם כאן הרכב שמר על מקומו בתור הדגם הבכיר של סקודה,  אם כי הבעלות של קבוצת פולקסווגן הכתיבה שהסופרב המודרנית הראשונה הייתה בסך הכל פסאט מוגדלת עם שבכת סקודה.

עם השנים, סקודה סופרב עברה מספר דורות ושדרוגים, כשהדור השלישי והפורש הוצג בשנת 2015 והביא עימו עיצוב מודרני וטכנולוגיות מתקדמות שתורגמו לכ-400 אלף יחידות שנמכרו באירופה. בסך הכל מתחילת הרנסנס של הסופרב בשנת 2001 יוצרו יותר מ-1.6 מיליון סופרבים.

את הדור החדש והרביעי במספר יצאנו לפגוש בצ’כיה, כיאה לדגם שהוא גאווה מקומית. כמו בעבר, הסופרב תגיע בשתי תצורות מרכב: סדאן עם דלת חמישית שימושית ומוסוות שאנחנו מכירים היטב, ובדור הנוכחי תתפוס במידת מה את מקומה של הפאסאט שכבר לא מיוצרת במרכב סדאן,  ותצורת סטיישן בשם קומבי שכנראה לא נזכה לראות בארץ.


מבט ראשון
במפגש הראשון עם הרכב עוד בשדה התעופה היה קשה לזהות את ההבדל בעיצוב החיצוני אם בכלל היה בין הדור היוצא והנכנס, רק כאשר מתקרבים אל הסופרב מתחילים להבחין בלא מעט פרטים חדשים שצצו להם במהלך התבגרותו. מכסה המנוע קיבל בליטות ותפיחות, הרכב מגיע עם שבכה חדשה, פנסים קדמיים בטכנולוגיית LED Matrix מהדור השני עם אלמנטים קריסטלים, ואלמנטים דומים גם בפנסים האחוריים הצרים יותר. שיפורים בגוף הרכב, כמו שימשה קדמית בזווית תלולה יותר וקו גג משופר, שיפרו את האווירודינמיקה לעומת הדגם הקודם ומקדם הגרר הונמך נתון מרשים של CD0.23.

הסופרב גדלה ב-43 מ”מ באורכה, אך שמרה על בסיס הגלגלים זהה לדור היוצא (284 ס”מ) כשהתמורה העיקרית היא תוספת של 20 ליטר נוספים לתא המטען, מה שמביא אותו לנפח של 645 ליטר ועוזר לסופרב לשמור על מעמדה בתור מלכת הבגאז’.  כשמתיישבים ברכב הדבר הראשון ששמים אליו לב הוא למושבים החדשים המאוד נוחים, שאף קיבלו המלצת AGR שזה בגדול אומר שזה כסאות שטובים לגב שלכם. כמה שמחתי לגלות שהמושבים הללו מחוממים מאוררים והכי חשוב גם מעניקים מגוון עיסויי גב, אך רק ברמות גימור הבכירות כמו לורין&קלמנט שם ישנו עוד חידוש שידית ההילוכים ממוקמת מימין להגה, במקום ידית השליטה במגבים.

איכות החומרים וההרכבה גבוהה והחלק היחידי שהרגיש זול היה המוט לכיוון ההגה. עוד חידוש שכבר ראינו בדגמים החדשים של סקודה כמו הקודיאק החדש שהושק לפני כחודשיים, הוא שלושת החוגות החכמות שכל חוגה יודעת לבצע מספר פונקציות מתחלפות על ידי לחיצה על החוגה. החוגות הצדדיות שולטות בטמפרטורה ובחימום וקירור המושבים, והחוגה האמצעית שולטת בעוצמת השמע, עוצמת המיזוג, מצבי הנהיגה השונים ועוד. אומנם אנחנו מברכים על שמירת החוגות הפיזיות אך פחות מתחברים לריבוי הפעולות שחוגה אחת אמורה לבצע.

לוח השעונים חדש ודיגיטלי לגמרי, יש גם תצוגה עילית רחבה וברורה וכמו כן מערכת מולטימדיה חדשה שמגיבה מהר ומאוד ידידותית ונוחה. כמובן מאפשרת קישוריות מלאה עם הטלפונים הניידים דרך אנדרואיד אוטו ואפל קארפלי. סקודה כמובן ידועים ב”פתרונות החכמים” שהם משלבים בכל רכב, ובסופרב יש לא פחות מ-28 כאלה, החל מנקודות עגינה ומקומות אחסון חכמים בתא המטען, שקע טעינה שצמוד למראה האחורית בשביל מצלמת דרך, או המטריה המוטמעת בדלת הרכב ומגרד הקרח בתא הדלק. כמובן שכל רמות הגימור משלבות חומרים ממוחזרים, אפילו המטריה.

מערכות הבטיחות האקטיבית גם שודרגה לדור השני וכוללת את כל מה שאתם צריכים, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, אזהרה על שטחים מתים בצדדים, מערכת המסייעת בנהיגה עם נגרר ועוד. הסופרב תגיע עם 10 כריות אוויר.
סקודה סופרב החדשה מגיעה עם 6 אפשרויות של יחידת הנעה הכוללות שני מנועי דיזל בנפח 2 ליטר בספקים של 150 ו-193 כ”ס, שני מנועי בנזין בנפח 2 ליטר המייצרים 204 ו-256 כ”ס ושני מנועי בנזין עם תגבור חשמלי: אחד בתצורת תגבור היברידי קל בנפח 1.5 ליטר המייצר 150 כ”ס, וגרסת פלאג-אין גם עם מנוע 1.5 ליטר שמייצרת 204 כ”ס ואמורה לדברי סקודה לספק כ-120 ק”מ של נסיעה חשמלית. כל סוגי המנועים משודכים לתיבת DSG בעלת 7 יחסי העברה וברמות הגימור הבכירות יש הנעה כפולה.

על הכביש
התחלנו את הנסיעה בדגם החזק ביותר ומהודר ביותר L&K בעל 256 כ”ס והנעה כפולה. תחילת הדרך משדה התעופה לכיוון ההרים הצ’כים נהג קולגה ולי הייתה את האפשרות להרגיש את הסופרב ממושב הנוסע. המושבים חשמליים ונוחים עם עיסוי מפנק, החלונות עם זיגוג כפול ובידוד הרעשים היה טוב ומעט רעשי רוח החלו לחדור רק מעל ל-120 קמ”ש, מערכת המולטימדיה מגיבה מאוד מהר ויחסית ברורה לתפעול וכך גם מערכת השמע של חברת קנטון (CANTON) הנעימה את זמני בזמן שאני מקבל עיסוי והטלפון שלי נטען במשטח הטעינה האלחוטי המאורר.

כשהגענו אל כבישים יותר מפותלים שמחתי להחליף מקום ולעבור למושב הנהג. גרסת לורין קלמנט משתגרת מעמידה ל-100 קמ”ש ב-5.6 שניות בזכות מערכת הנעה כפולה המאפשרת לנהג לקבל עוד קצת ביטחון בעיקולים בכבישים ההרריים. סיבוב של החוגה האמצעית למצב ספורט ואני מקבל דוושת התאוצה שמרגישה יותר חדה ואיתה מערכת ההיגוי והבולמים שמרגישים כעת מוקשחים במעט. כבר ברצף הפניות הראשון היה אפשר להרגיש את המסה של הרכב וכיצד מערכת הבולמים האדפטיבית מנסה לפשר בין כוחות הפיזיקה ליכולת האחיזה של הצמיג בצורה יחסית אלגנטית. למרות ריסון זווית הגלגול של המרכב, הגודל של הרכב מורגש אך עדיין היה ניתן לשמור בביטחון על קצב נסיעה גבוה. מערכת המתלים והבולמים התמודדו בצורה טובה עם מפגעי כביש או כבישים כפריים המרוצפים באבנים לא שוות, כך או כך הרכב היה נוח מאוד. סיבוב של החוגה האמצעית על מנת להחליף את מצב הנהיגה לחזרה למצב קומפורט הפעלה של מערכת השיוט האדפטיבית ואפשר להירגע עד שמגיעים ליעד.

בשלב השני של הנהיגה יצא לי לטעום מאחד ממנועי הדיזל החזק בגרסת הנעה הכפולה. השילוב של מערכת הDSG בעלת שבעת יחסי ההעברה שידעה כמעט תמיד לבחור לי את ההילוך הנכון כך שהרכב יהיה בתוך רצועת הרוח הצרה של מנועי הדיזל, עזר לספק נסיעה חלקה ורק רעשי מנוע הדיזל הזכירו לי במה אני נוהג. לצערנו זה כנראה שילוב שרק נהגי מוניות יזכו להכיר בארץ, אם בכלל.

שחזור הצלחה
האם באמת סקודה הצליחו לקחת רכב טוב ולהפוך אותו ליותר טוב? אם נסתמך רק על מבחן הטעימה שכלל כמה שעות בודדות על הרכב, אז כן. אפשר להרגיש שיפור כמעט בכל היבט של סקודה סופרב החדשה גם אם לעיתים השיפור הוא לא כזה גדול. זה מציב את הסופרב שוב בפסגת הקבוצה כתחליף סולידי למכוניות סאלון  יקרות בהרבה, אלא שכעת הסופר צריכה להתחרות גם בדגמי הסדאן החשמליים והיומרניים מסין כאשר תגיע לישראל בסוף השנה.


סקודה סופרב 2.0 4
X4  – תעודת זהות
מנוע: 1984 סמ”ק, טורבו בנזין, הספק: 258 כ”ס ב-5,000-6,500 סל”ד, מומנט: 40.8 קג”מ ב-1,650-4,350 סל”ד תמסורת: כפולת מצמדים, 7 יחסי העברה, הנעה כפולה, בסיס גלגלים: 284 ס”מ, משקל: 1,720 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 5.6 שניות, מהירות מרבית: 250 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 12.5 ק”מ לליטר, מחיר משוער: 250 אלף שקלים

Superb MK4 11Superb MK4 11Preview
Superb MK4 01Superb MK4 01Preview
Superb MK4 06Superb MK4 06Preview
Superb MK4 10Superb MK4 10Preview
Superb MK4 05Superb MK4 05Preview
Superb MK4 02Superb MK4 02Preview
Superb MK4 03Superb MK4 03Preview
Superb MK4 04Superb MK4 04Preview
סקודה סופרבסקודה סופרבPreview
Superb MK4 08Superb MK4 08Preview
Superb MK4 09Superb MK4 09Preview
Superb MK4 12Superb MK4 12Preview
Superb MK4 13Superb MK4 13Preview
Superb MK4 14Superb MK4 14Preview
Superb MK4 15Superb MK4 15Preview

לורין קלמנט סופרב לורין קלמנט סקודה סקודה סופרב סקודה סופרב החדשה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד