החזרה של לנצ’יה לחיים מלווה בלא מעט ניסיונות להתרפק ולאזכר את העבר המפואר, בתקווה לתרגם את הנוסטלגיה למזומנים. אחרי שהציגה את האפסילון החשמלית שהיא אמנם מודרנית אבל ממש מתיישרת עם האופי הספורטיבי בדגמי העבר של לנצ’יה, הודיעו האיטלקים כי הם יחזירו לחיים את המיתוג הספורטיבי HF כחטיבת הביצועים של המותג.
הניסיון להחיות את HF כאשר לנצ’יה מכוונת לייצור של מכוניות חשמליות בלבד הרגיש כמו ניצול ציני שלא ראוי שבשבילו יחזור הפיל הדוהר מן המתים. אלא שמסתבר שללנצ’יה יש גם תוכניות אחרות, וכעת לצד החשיפה של אפיסלון HF הודיעה לנצ’יה כי היא תחזור להשתתף במרוצי ראלי עם האפסילון, ואף הציגה אותה לראווה בצבא לבן עם פסי מרטיני שכל כך מזוהים עם שושלת מכוניות הראלי האלמותיות שלה.
עם זאת, המתחרים בקטגוריית ה-WRC יכולים לנשום לרווחה. לנצ’יה אפסילון HF ראלי 4 שתוצג בשנה הבאה רשמית מיועד להתחרות בקטגוריית ראלי 4 (לשעבר גרופ R)העממית. בקטגוריה זו יכולות להשתתף מכוניות הנעה קדמית ללא שינויים טכניים קיצוניים ויקרים, עם מנועי 1.6 עד 2.0 ליטר אטמוספריים או 1.1 עד 1.3 ליטר מוגדשים.
כפי שניתן להבין, למרבה ההפתעה והשמחה האפסילון תקבל גרסת בנזין. על פי ההצהרה של לנצ’יה, אפסילון ראלי 4 HF תעשה שימשו במנוע 1.2 ליטר תלת צילינדרי עם הספק מרבי של 212 כ”ס, בשידוך לתיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה יחסי העברה ותצויד בדיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני. נשמע בדיוק מה שלנצ’יה הייתה צריכה להציג מלכתחילה, אלא שכאן אפשר כבר לצנן את ההתלהבות. הראלי 4 HF מיועדת כאמור להתחרות בראלי, אבל לא מיועדת להגיע לאולמות התצוגה.
לנצ’יה אפסילון HF שכן תוכלו לרכוש החל מחודש מאי בשנה הבאה, אם כי אנחנו לא רואים סיבה למה, תצויד במנוע חשמלי המספק 240 כ”ס וסוללת 54 קוט”ש. מדובר שילוב דומה לזה שניתן למצוא באלפא ג’וניור ולוצ’ה החדשה ובאבארט 600 שתוצג בקרוב. בלנצ’יה מצהירים על זינוק ל-100 קמ”ש ב-5.8 שניות, מכלולי שלדה משודרגים וגם מראה ספורטיבי יותר מאשר האפסילון הרגילה, כאשר בתא הנוסעים ישנם מושבים ספורטיביים ודיפונים מעור כחול, לצד שלל אזכורים לכך שמדובר בגרסת ה-HF כמו תבליטים במשענות הראש או סמל הפיל על משטח הטעינה של הטלפון הסלולרי. לא משהו שמצליח לשכנע או לעורר אותנו, בטח כשהראלי 4 HF שיותר ראויה לסמל של לנצ’יה נמצאת בסביבה.