אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
חגיגה קייצית: כשמורגן ופינינפארינה נפגשות
ראשי » חדשות » חגיגה קייצית: כשמורגן ופינינפארינה נפגשות
מורגן

חגיגה קייצית: כשמורגן ופינינפארינה נפגשות

מורגן חברה לפינינפארינה כדי להציג מכונית פתוחה בסגנון דגמי הברקטה של שנות ה-30, בלי גג ושמשה קדמית אבל עם מסגרת עץ ייחודית בעבודת יד

אופיר דואק 18/05/2024 צלם: יצרן

פסטיבל המהירות בגודווד שיערך תחילת חודש יולי הוא מהאירועים החביבים על יצרניות הבוטיק הבריטיות להציג בהן דגמים מיוחדים ומהדורות מוגבלות ונחשקות. מורגן, שלה מעמד בפני עצמו מבין יצרניות הבוטיק בפרט, ובתעשיית הרכב בכלל תנצל את הפסטיבל השנה כדי לערוך בכורה ציבורית רשמית למכונית רודסטר-רטרו חדשה ואקסלוסיבית אותה יצרה בשיתוף סדנת פינינפארינה.

הדגם החדש נקרא Midsummer והוא שואב את ההשראה לשמו מגבעה ממנה נשקף הבית ההיסטורי בו נוסדה מורגן. לצד זאת מוסיפים במורגן כי “אמצע הקיץ” הוא התקופה האידאלית ליהנות מתצורת המרכב הספציפית של המכונית המכונה  Barchetta – ההגדרה האיטלקית למכונית פתוחה לחלוטין ונטולת גג מתקפל או הגנה כלשהי ממזג האוויר.

בהתאם להגדרה הזו עיצוב בפינינפארינה מכונית נטולת גג ושמשה קדמית כשרק מסיט רוח מינימליסטי אחראי לספק הגנה תאורטית בלבד לנהג. הפרויקט המשותף עם מורגן מחזיר את פינינפארינה בפועל להיות לא רק סדנת עיצוב אלא גם סדנה לבניית מרכבים כפי שהייתה בראשית המאה הקודמת. כך שמעבר לתצורה השונה מדגמי הרודסטר המקובלים של מורגן, העניקו בסדנת פינינפארינה למידסאמר מראה ייחודי בהשראת המרכבים שבנו בסדנה בשנות ה-30 וה-40 על בסיס דגמי אלפא רומיאו, לנצ’יה, איזוטה פרנשיני, רולס רויס ועוד.


 

הבסיס למידסאמר הוא פלטפורמת CX החדשה והמודרנית של מורגן, אשר עליה מבוססים דגמי הפלוס 4 ופלוס 6 שמהווים את עיקר ההיצע של החברה כיום, כשהיא שומרת על מסגרת העץ המסורתית של דגמי מורגן מימים ימימה. בניגוד לדגמי מורגן אחרים, מסגרת העץ של המידסאמר בולטת כלפי חוץ ולמעשה עוטפת את חלקו העליון של תא הנוסעים. המסגרת עשויה ממאות לוחות של עץ טיק בעובי מרבי של 0.6 מ”מ שחוברו זה לזה, מה שאמור לספק קשיחות מבנית גבוהה. יתר המרכב, כמו גם השלדה, עשוי אלומיניום.

הפרשנות העיצובית של פינינפארינה למורגן באה לידי ביטוי בהדגשת הכנפיים המפוסלות כחלק נפרד מהגוף יחד עם יחידות התאורה העגולות הבולטות מתוך הכתפיים והנמשכות אל תוך חלקן הקדמי. לצד זאת ישנם אלמנטים קלאסיים כמו הדלתות נטולות החלונות הנפתחות לפנים או צמד המכסים של תא המנוע הנפתחים בנפרד וחרירי האיוורור ומעל ומצידי תא המנוע. חישוקים מלאים בוהקים בקוטר 19 אינץ’ נראים נפלא ואחראים על הטאץ’ המודרני במקום חישוקים בעלי חישורים המאפיינים מורגן קלאסיות. תא הנוסעים הוא שילוב של מינימליזם של מתגים ורכיבים על פאנל האלומיניום הנמתח לרוחב הקוקפיט, בשילוב קונסולה מרכזית עשויה עץ ושפע של עור איכותי המדפן כל פינה כשרק גלגל ההגה המודרני מידי נראה לא קשור לחגיגה כשהגה עץ היה בחירה מתבקשת.

יחידת ההנעה של המידסאמר זהה לזו של ה-Plus Six עליה היא מתבססת. זה אומר מנוע  שישה צילינדרים בטור שהגיע מב.מ.וו יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה מתוצרת ZF. המנוע המוגדש מספק 335 כ”ס ב-6,500 סל”ד ומומנט מרבי של 51 קג”מ. אלו אמורים להספיק עבור המכונית שאמורה לשקול מעט פחות מטון כדי להאיץ ל-100 קמ”ש בכ-4 שניות ולהגיע למהירות מרבית של למעלה מ-250 קמ”ש.

מורגן ופינינפארינה ייצרו רק 50 יחידות של המידסאמר בעבודת יד שתדרוש למעלה מ-250 שעות עבודה רק עבור משטחי הגוף מאלומיניום. מחירה של מורגן מידסאמר כמור להתחיל ב-150 אלף דולר, כאשר כל אחד מהרוכשים יזכה לאפשרות לבצע התאמה אישית של המכונית. כל 50 היחידות אגב, נמכרו מראש ללקוחות קיימים ומועדפים של מורגן, כך שלא באמת היה לכם סיכוי.

Morgan MIDSUMMER 01Morgan MIDSUMMER 01Preview
Morgan MIDSUMMER 05Morgan MIDSUMMER 05Preview
Morgan MIDSUMMER 07Morgan MIDSUMMER 07Preview
Morgan MIDSUMMER 06Morgan MIDSUMMER 06Preview
Morgan MIDSUMMER 16Morgan MIDSUMMER 16Preview
Morgan MIDSUMMER 03Morgan MIDSUMMER 03Preview
Morgan MIDSUMMER 04Morgan MIDSUMMER 04Preview
Morgan MIDSUMMER 02Morgan MIDSUMMER 02Preview
Morgan MIDSUMMER 14Morgan MIDSUMMER 14Preview
מורגןמורגןPreview
Morgan MIDSUMMER 13Morgan MIDSUMMER 13Preview
Morgan MIDSUMMER 11Morgan MIDSUMMER 11Preview
Morgan MIDSUMMER 09Morgan MIDSUMMER 09Preview
Morgan MIDSUMMER 10Morgan MIDSUMMER 10Preview

Midsummer ברקטה מורגן מורגן מידסאמר פינינפארינה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד