אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פחות סוסים ופחות דולרים: ראם מציגה את היורש של ה-TRX
ראשי » חדשות » פחות סוסים ופחות דולרים: ראם מציגה את היורש של ה-TRX
ראם 1500 RHO

פחות סוסים ופחות דולרים: ראם מציגה את היורש של ה-TRX

גרסת השטח הקרבית של ראם 1500 החדש נחשפת, ללא מנוע V8 ורק עם 540 כ"ס צנועים יחסית, אבל עם הבטחה ליכולת שטח טובה אפילו יותר ותג מחיר נמוך משמעותית

אופיר דואק 30/04/2024 צלם: יצרן

מאז הציגה פורד לראשונה את הראפטור בשנת 2010 הפך שוק הסופר טנדרים הספורטיביים לשטח לאחת מהזירות החמות בשוק האמריקאי. למתחרות הישירות לקח זמן להגיב לראפטור, אבל מהר מאד הציעו שברולט, ראם וטויוטה סופר טנדרים משלהם שגררו מרוץ חימוש משמח. אחד הכלים שהיה האיום המשמעותי על הראפטור הוא ראם TRX, או בכינוי טירקס, שנטל לתקופה קצרה את תואר הטנדר החזק ביותר בקטגוריה, והביוצור סדרתי, עד שהגיע הראפטור R.

בשנה שעברה חשפה ראם את הדור החדש של ראם 1500 שהוצע בכמה גרסאות שטח כמו ה- Rabel X והפאוור וואגון, אך כולם ציפו לדבר האמיתי בדמות גרסת TRX חדשה. כעת מציגה ראם את גרסת השטח הקיצונית ביותר על בסיס ה-1500 החדש שאמורה לרשת את מקומו של ה-TRX, אך למרבה ההפתעה בחרה עבורה בשם ומיתוג שונה: RHO, קיצור של Ram High Output.

הדור החדש של ראם 1500 ויתר על מנוע ה-V8 הקלאסי, ולמרבה הצער גם ה-RHO הקרבי לא מונע על ידי מנוע V8 עתיר סמ”קים, מה שלכאורה מציב אותו בעמדת נחיתות מול מתחריו הישירים. ה-RHO עושה שימוש בגרסה מתוגברת של מנוע ה”הוריקן” החדש בנפח של 3.0 צנועים ותצורת שישה צילינדרים בטור בסיוע של צמד מגדשי טורבו.


במספרים זה אומר של-RHO ישנם 540 כ”ס ו-72 קג”מ, מספרים נאים בהחלט, אך הרבה פחות ממנוע ה”המי” בעל מגדש העל של ה-TRX שהציע 702 כ”ס ו-89.8 קג”מ. מצד שני יש לו יתרון משמעותי על פני פורד F150 ראפטור שלו רק 450 כ”ס ו-70.2 קג”מ, אך כידוע ניתן לקבל את הראפטור עם מנוע V8 ו-720 כ”ס בגרסת ה-R שנכון לעתה נותרת ללא תחרות ישירה.

עם זאת, השימוש במנוע קטן יותר מתחת למכסה המנוע התפוח אפשר ל-RHO להשיל 80 ק”ג משמעותיים ממשקלו שרוכזו בחרטום, מה שאמור לתרום לא מעט להתנהגות. מעבר לכך, גם ללא מנוע V8 מסוגלת ראם להתגאות בביצועים מרשימים במיוחד עבור הממותה הזו שמסוגלת להגיע ל-96 קמ”ש (60 מייל לשעה) ב-4.6 שניות ול-160 קמ”ש ב-11.7 שניות. את המיאוץ הקלאסי לרבע מייל עובר ה-RHO ב-13.1 שניות כשהוא מסוגל לרשום מהירות מקסימלית של 190 קמ”ש. התמסורת של ראם 1500 RHO משלבת תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה וטרנספר מחוזק מתוצרת בורג-וורנר הכולל יחס העברה נמוך של 2.64:1 לטובת יכולת הזחילה בשטח טכני, יחד עם דיפרנציאל אחורי ננעל.

מעבר לכך, קיבל ראם 1500 RHO טיפול מקיף כדי להתאים לדרישות הגבוהות בקטגוריה הקיצונית.בתי הגלגלים נופחו כדי לאכלס צמיגי שטח בשרניים בקוטר 35 אינץ’ עם חישוקי בילדוק בקוטר 18 אינץ’. מערכת המתלים נבנתה מחדש וכולל זרועות קדמיות רחבות ומחוזקות מאלומיניום המעניקות מפשק רחב יותר, כשמאחור ישנו מתלה רב חיבורי בשילוב סרן דאנה 60 מחוזק בעל מהלך מתלה של 35.5 ס”מ – 40% יותר מאשר בראם 1500 סטנדרטי. בולמי הזעזועים האדפטיביים הם מסדרת Black Hawk של בילשטיין והם אפשרו את הגבהת המרכב ב-2 אינץ’ כדי לקבל מרווח גחון מינימלי של 30 ס”מ.

מחירו של ראם 1500 RHO מתחיל ב-70 אלף דולרים שהם 8,000 דולר פחות ממחירו ההתחלתי של פורד F150 ראפטור בגרסת ה-V6 הבסיסית שלו. מדובר גם בכמעט 30 אלף דולר פחות ממחירו של ה-TRX שנכחד, אבל יש לנו תחושה שישנם לא מעט חובבי שטח שהיו מוכנים לשלם את התוספת הזו בשמחה לו הייתה ניתנת להם ההזדמנות לרכוש את הטנדר הזה עם מנוע V8.

RAM 1500 RHO 18RAM 1500 RHO 18Preview
RAM 1500 RHO 05RAM 1500 RHO 05Preview
RAM 1500 RHO 16RAM 1500 RHO 16Preview
RAM 1500 RHO 04RAM 1500 RHO 04Preview
RAM 1500 RHO 17RAM 1500 RHO 17Preview
RAM 1500 RHO 15RAM 1500 RHO 15Preview
RAM 1500 RHO 14RAM 1500 RHO 14Preview
ראם 1500 RHOראם 1500 RHOPreview
2025 Ram 1500 RHO2025 Ram 1500 RHO
2025 Ram 1500 RHO
Preview
2025 Ram 1500 RHO2025 Ram 1500 RHO
2025 Ram 1500 RHO
Preview
2025 Ram 1500 RHO2025 Ram 1500 RHO
2025 Ram 1500 RHO
Preview
RAM 1500 RHO 09RAM 1500 RHO 09Preview
RAM 1500 RHO 10RAM 1500 RHO 10Preview
RAM 1500 RHO 11RAM 1500 RHO 11Preview
RAM 1500 RHO 12RAM 1500 RHO 12Preview
RAM 1500 RHO 13RAM 1500 RHO 13Preview

TRX טנדר שטח פורד F150 ראפטור ראם ראם 1500 ראם 1500 RHO ראם RHO
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד