אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ממשלת איטליה התנגדה, ואלפא רומיאו מילאנו תהפוך לג’וניור
ראשי » חדשות » ממשלת איטליה התנגדה, ואלפא רומיאו מילאנו תהפוך לג’וניור
אלפא רומיאו ג'וניור

ממשלת איטליה התנגדה, ואלפא רומיאו מילאנו תהפוך לג’וניור

שבוע לאחר שנחשפה אלפא רומיאו מילאנו היא מקבלת שם חדש ותיקרא מעתה ג'וניור. הסיבה: התנגדות של ממשלת איטליה

אופיר דואק 15/04/2024 צלם: יצרן

בדיוק לפני שבוע הושקה ברוב הדר אלפא רומיאו מילאנו. קרוסאובר עירוני חדש על בסיס פלטפורמת eCMP2 הבלתי נגמרת של קבוצת סטלנטיס המשמשת אין ספור דגמים ומותגים. המילאנו אמורה להיות המכונית שתחזיר צעירים ומזומנים אל אלפא, ובמידת מה לתפוס את מקומה של המיטו הקטנה. אלא שעם חשיפתה אלפיסטים וחובבי רכב די התאכזבו, בלשון המעטה, מהעיצוב המשתדל, מאימוץ ציני של אלמנטים ממכוניות עבר של החברה וגם מהעובדה שבסופו של דבר השם מילאנו מוצמד לקרוסאובר חשמלי שבכלל לא מיוצר באיטליה.

מסתבר שלא רק לקהל האלפיסטים היו השגות לגבי הבחירה של אלפא רומיאו בשם מילאנו. ממשלת איטליה גם היא לא התלהבה מכך שאלפא רומיאו משתמשת בשם מילאנו עבור מכונית שמיוצרת בפולין. שר התעשיה של איטליה אף טען כי הדבר אסור על פי החוק במדינה, כשהוא מסתמך על חוק משנת 2003 שבו לא ניתן להשתמש בשם איטלקי עבור מוצר שלא מיוצר באיטליה משיקולי הטעיית הציבור. ביננו, מדובר גם בעניין של כבוד לאומי, דבר משמעותי אצל האיטלקים בוודאי שמדובר במותג שורשי כמו אלפא רומיאו שבעצמו מזוהה עם העיר מילאנו.

זה המקום להזכיר שממשלת איטליה נמצאת כבר זמן מה בעימות מול הנהלת סטלנטיס שבחרה לצמצם את ייצור המכוניות במפעלים באיטליה עקב עלויות גבוהות מידי, מה שהוביל לצמצום משמרות ייצור ועלול להוביל בעקיפין לפיטורים המוניים. הדוגמא הבולטת היא מפעל מירפיורי המפורסם של פיאט שמייצר כרגע רק את ה-500 החשמלית שמכירותיה לא מתרוממות, ותפוקת הייצור שלו נחתכה משמעותית מרף של 175 אלף מכוניות שנדרשות להיבנות במפעל בשנה כדי לשמרו כריווחי. מן העבר השני, ממשלת איטליה מעודדת יצרניות זרות, בעיקר סיניות, להקים מפעלי רכב באיטליה וצ’רי כבר הודיעה שהיא מתכננת להקים מפעל שכזה בשנים הקרובות.


בסטלנטיס ניסו להצדיק את עצמם בכך שטענו שאלמלא הבחירה לייצר את המכונית בפולית היא הייתה אמורה להיות יקרה יותר בכ-10,000 אירו, מה שהיה הופך אותה ללא רלוונטית ופוגע בסיכויי ההישרדות של אלפא רומיאו. בסופו של דבר, הודיעה אלפא רומיאו כי החליטה לשנות את שמה של המכונית שתיקרא מעתה בשם ג’וניור. ניתן לתהות האם אנשי סטלנטיס ואלפא לא היו מודעים לעניין, בפרט שההכרזה על השם החדש של המכונית הייתה כבר לפני מספר חודשים, כשהצינים שבינינו יכולים לטעון שמדובר בתרגיל ביחסי ציבור. בכל מקרה,  הבחירה בשם ג’וניור תרגיע את החזית מול ממשלת איטליה, אבל תחריף את חוסר שביעות הרצון מצד חובבי המותג.

השם ג’וניור שימש את אלפא רומיאו בשנות ה-70 עבור גרסאות הכניסה של סדרת ה-105/115 בשנות ה-60 וה-70, בתחילה עם מנוע 1,300 סמ”ק ובשנים מאוחרות עם מנוע 1,600 סמ”ק. הג’וניור זכתה להצלחה גדולה יחסית עם למעלה מ-100 אלף יחידות שיוצרו, מספר דומה לשאר דגמי ה-GTV והספרינט מאותה סדרה. הבחירה בשם ג’וניור תואמת את המיצוב של הקרוסאובר החדש כדגם הכניסה של אלפא רומיאו, אבל רק מגדיל את תחושת חילול הקודש מבחינת האלפיסטים, אפילו יוצר מהבחירה המקורית בשם מילאנו, אשר שימש את גרסאות ה-V6 של אלפא 75 אשר שווקו בצפון אמריקה.  למרבה הצער, נגד בחירות שיווקיות ציניות כאלו עדין לא חוקקו חוקים מתאימים.

אלפא רומיאו ג’וניור המקורית

אלפא רומיאו אלפא רומיאו ג'וניור אלפא רומיאו מילאנו ג'וניור מילאנו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד