אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הקונטאש שלא הייתה
ראשי » מגזין » הקונטאש שלא הייתה

הקונטאש שלא הייתה

היא אחת משתיים שקיימות בעולם, ועד לא מזמן, בכלל לא ידעו שהיא קיימת. כעת היא נמכרת שוב, וזה זמן מצוין להיזכר בסיפור המיוחד מאוד של הקונטאש הזו

אריאל אלסיבוני 07/04/2024 צלם: curated

נכון, זו מכונית הפוסטרים האולטימטיבית. כולנו מכירים אותה. אבל מבט נוסף ייגלה לך שזו לא עוד קונטאש אלא אחת משתיים שנוצרו ב-1980, ויש להן מתחת למכסה המנוע תוספת משמעותית מאוד. אבל מעבר להיות המכונית הזו זכר לתקופה וימים אחרים, היא גם עברה חיים מעניינים לא פחות כאלה שכוללים התרסקות מסתורית וציפה מחדש.

למי שלא מכיר – ב-1980 החליט מקס בובנאר, איש למבורגיני שווייץ שבבעלותו היו כבר אז למבורגיני רבות, לבנות קונטאש מוגדשת. הוא חבר למהנדס מחברת השיפורים קוניג (שנות ה-80′ העליזות), לקח LP400 חדשה ואדומה ויצא לדרך. הסיפור טוען שהיו גם כמה חבר’ה מלמבורגיני שהצטרפו לחגיגה. מפה לשם, ל-V12 המפורסם של ביזאריני נוספו שני מגדשי טורבו בריאים שדחקו בו להפיק 750 כ”ס. מעניין כמה טורבו-לאג היה שם. קיט הולבש על גופה של הקונטאש (קוניג זוכרים?) ומדבקות טורבו גדולות. והשמחה הייתה גדולה.

המכונית האדומה הייתה כנראה מוצלחת למדי. לאחריה יוצרה מיד אחת שחורה. מקומה של השחורה ידוע ומוכר באוסף למבורגיני גרמני. אבל הסיפור של האדמונית הזו מסובך יותר. בתחילת שנות ה-80′ היא מצאה את מקומה בנבדה תחת ידיו של יזם שככל הנראה היה מוכר למדי בלאס-וגאס והסביבה. ואז, סביב 1982 היא נעלמה. השמועות אמרו שהאוטו התרסק, נגוז. סוף סיפור.

למבורגיני קונטאש טורבו
למי שתהה – יש מקום…

 


קופצים כמעט 30 שנה קדימה – ב-2020 הביט סוחר רכבי-על ממיאמי בתמונה של קונטאש אדומה ברשת. המכונית האדומה הייתה מוקפת בעוד רכבי אספנות. בפינת התמונה נראה חלק קטן של קונטאש נוספת. הוא טס, לנבדה, בכדי לבדוק מה בדיוק הסתתר שם. כך התגלתה מחדש הקונטאש “שרוסקה”. מסתבר שאותו יזם הוריש את המכוניות שלו לאחד מחבריו. אותו חבר הניח את הקונטאש באחסנה ושם היא הייתה עד לפני ארבע שנים. אחרי משא ומתן ארוך, מצאה המכונית את ביתה אצל אותו סוחר מכוניות על. אבל הסיפור שלה, עדיין לא נגמר.

וולנטינו ופרוצ’יו ליד הטורבו האדומה ב-1980. נראים מרוצים…

 

עד כמה המכונית הזו הייתה משמעותית בתקופתה? לאחד האירועים שערך אותו סוחר במיאמי, הוזמן לא אחר מאשר וולנטינו בלבוני. נהג הניסוי המיתולוגי של למבורגיני לא רק שהכיר את המכונית, אלא גם נהג בה לאחר שנבנתה. זה הזמן לתהות האם למבורגיני לא השתעשעה ברעיון הזה בעצמה. הנה בלבוני נוהג בה אחרי 30 שנים בהן לא ראה אותה, לפי מה שהוא אומר, זו עדיין מכונית מעניינת מאוד:

 

לאחר תקופה, המכונית נמכרה, שוב. הפעם לגוף שונה לחלוטין. הקונטאש האמורה מצאה את עצמה בבעלות חברה חדשנית למדי. החברה הזו מאפשרת לאנשים מכל העולם, לקנות מניות ולהשקיעה בנכסים מכל סוג. הקונטאש טורבו האדומה הוצעה לציבור המשקיעים תחת שווי של 600,000 דולרים. כן – בתצוגה, לא בנהיגה…

אין… המדבקה… הכי 1980 שאפשר

 

לפני שבועיים, הודיעה החברה על הסכמת המשקיעים למכור את הנכס הזה תמורת 1,181,250 דולרים. המכירה הזו, השאירה את המשקיעים מרוצים. אבל אותנו זה פחות מעניין. מה שכן מעניין זו העובדה שזו ה-LP400 היקרה ביותר שנמכרה אי-פעם. במצעד הקונטאש היקרות הכללי היא ניצבת במקום ה-6.

v12 twin turbo-2v12 twin turbo-2Preview
v12 twin turbo-10v12 twin turbo-10Preview
v12 twin turbo-3v12 twin turbo-3
אין... המדבקה... הכי 1980 שאפשר
Preview
v12 twin turbo-9v12 twin turbo-9Preview
v12 twin turbo-4v12 twin turbo-4Preview
v12 twin turbo-8v12 twin turbo-8Preview
v12 twin turbo-5v12 twin turbo-5Preview
v12 twin turbo-12v12 twin turbo-12Preview
v12 twin turbo-6v12 twin turbo-6Preview
למבורגיני קונטאש טורבולמבורגיני קונטאש טורבו
למי שתהה - יש מקום...
Preview
v12 twin turbo-1v12 twin turbo-1
וולנטינו ופרוצ'יו ליד הטורבו האדומה. נראים מרוצים...
Preview

 

לאן התגלגלה המכונית הזו כעת? מי הוא אותו קונה? שאלה מצוינת. אנחנו יכולים רק לקוות שלמקום בה היא תעשה את מה שהיא אמורה לעשות מדי פעם. שייתנו לה למתוח רגליים ולשאוג. למכונית מיוחדת כל-כך, מעידן אחר, מגיע יותר מאשר לעמוד באיזה מחסן.

 

 

המכונית הכי יקרה למבורגיני למבורגיני הכי יקרה למבורגיני קונטאש למבורגיני קונטאש טווין טורבו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד