אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
תימרות עשן: פורד מוסטאנג סוף סוף בישראל
ראשי » חדשות מקומיות » תימרות עשן: פורד מוסטאנג סוף סוף בישראל
פורד מוסטאנג

תימרות עשן: פורד מוסטאנג סוף סוף בישראל

זה לקח יותר מידי זמן, אבל סוף סוף מכונית השרירים של פורד חוזרת לישראל ביבוא רשמי ובגרסת ה-GT הראויה בעלת מנוע V8 ו-485 כ"ס. המחיר: החל מ-425 אלף שקלים

אופיר דואק 04/04/2024 צלם: יצרן

באמצע העשור הראשון של שנות ה-2000 עשתה פורד מוסטאנג קאמבק, כשהיא חוזרת למקורות העיצוביים והערכיים של מכונית השרירים המצליחה ביותר בכל הזמנים. ההצלחה של המוסטאנג באה לידי ביטוי גם כאן בישראל, כשהיא הפכה להיות אחד מהדגמים המבוקשים באפיקי היבוא האישי. עם זאת, יבואנית פורד לא מצאה לנכון לייבא את המוסטאנג ארצה, גם כאשר זכתה בעשור הקודם לתקינה אירופאית מלאה.

מצד שני, בשנים החולפות היו לא מעט הצהרות של דלק מוטורס כי בכוונתה להתחיל לייבא ארצה את המוסטאנג, כאשר ההצהרה האחרונה הייתה לפני מספר חודשים במהלך חשיפת הדגמים המסחריים החדשים של פורד בישראל. הצהרה שתואמת את המדיניות של דלק מוטורס לחזק את האגף האמריקאי של פורד, בין היתר על ידי יבוא דגמי הברונקו וגרסאות הראפטור של הברונקו והריינג’ר החדש.

כעת ההבטחה מתממשת, כאשר הבוקר הודיעה דלק מוטורס על תחילת השיווק של פורד מוסטאנג בישראל. בפעם האחרונה שפורד מוסטאנג שווקה בישראל באופן רשמי זה היה באמצע שנות ה-90 על ידי “החברה לאוטומובילים”, אלא שהניסיון זכה לכישלון חרוץ כיוון שהמוסטאנג ההיא הגיעה בתצורה שכללה מנוע שישה צילינדרים בעל 152 כ”ס בלבד ותיבת הילוכים אוטומטית שתורגמו לביצועים שלא ראויים למכונית שרירים, לצד תג מחיר שהיה גבוה מרוב המכוניות הספורטיביות הפופולאריות של התקופה.


הדור החדש והשביעי במספר של המוסטאנג הוצג בשנה שעברה. למרות שגם גרסת הבסיס הנוכחית של המוסטאנג עם מנוע 4 צילינדרים מוגדש מציעה ביצועים לא רעים, בדלק מוטורס הכינו שיעורי בית ובחרו לשווק את המוסטאנג בישראל קודם כל בגרסת ה-GT עם מנוע V8 שהוא עצם ה-DNA של כל מכונית שרירים שמכבדת את עצמה. נכון לעתה לא ידוע אם יגיעו ארצה יתר הגרסאות של המוסטאנג, בהן גרסת הקבריולה המסוגננת וגרסת ה-Dark Horse שהיא החזקה ביותר נכון לעתה בהיצע של הדור השביעי עד להופעתה של המוסטאנג שלבי החדשה.

הבחירה לשווק תחילה את גרסת ה-V8 בולטת עוד יותר לאור העובדה שפורד מוסטאנג היא גם מכונית השרירים האחרונה כיום עם מנוע V8. זאת לאחר ששברולט הפסיקה את ייצור הקאמרו ודודג’ שהציגה אמנם צ’ארג’ר חדשה לאחרונה, אך עם מנוע שישה צילינדרים טורי ובגרסה חשמלית, לא עלינו. פורד בניגוד למתחרותיה עדין מאמינה ב-V8 וצפויה לייצר את המוסטאנג עם המנוע המסורתי לפחות עד סוף העשור.

פורד מוסטאנג GT בדור הנוכחי מצוידת במנוע בנפח 5,038 סמ”ק (307 אינץ’ מעוקב) אטמוספרי כמובן, אך נהנה מטכנולוגיה מודרנית של הזרקת דלק ישירה, גלי זיזים עיליים כפולים ותזמון שסתומים משתנה. התוצאה היא הספק של 480 כ”ס ב-7,150 סל”ד ומומנט מרבי של 57.3 קג”מ ב-4,900 סל”ד. למרות שהיא מוצעת גם עם אופציה לתיבת הילוכים ידנית, לישראל מגיעה המוסטאנג כשהיא מצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית בעלת עשרה יחסי העברה ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. נתוני ביצועים רשמיים לא פורסמו במפרט הישראלי, אך בעולם מדובר על תאוצה ל-100 קמ”ש ב-4.5 שניות ומהירות מרבית של למעלה מ-260 קמ”ש.

במפרט הישראל מגיעה מוסטאנג GT ברמת גימור גבוהה שכולל מערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות, לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מולטימדיה עדכנית עם מסך מגע גדול ועוד שלל פיצ’רים, לא שזה באמת משנה. מה שחשוב הוא שתג המחיר ההתחלתי עומד על 425 אלף שקלים. לא מעט, אבל פחות ממחירה של ב.מ.וו M240 העומדת באולם התצוגה הסמוך, כשלמעשה היא נטולת מתחרות ישירות. בנוסף, המוסטאנג מגיעה עם אחריות ל-3 שנים, ויש כאלו שזה לא פחות חשוב עבורם וגם לא עניין עבור פורד שגם מעניקה אחריות (לא בארץ מן הסתם) למוסטאנג עם קיט סופרצ’רג’ר ו-800 כ”ס שאותו היא מציעה.

בנוסף לגרסה הבסיסית תוצע פורד מוסטאנג בישראל בעוד שלוש גרסאות, המעניינת בהן היא Nite Pony Plus הכוללת מתחת לניפוחי הגוף שלא קיימים ב-GT הרגילה גם מערכת פליטה משופרת המעלה קלות את ההספק ל-486 כ”ס, מערכת בלימה של ברמבו עם בלמים מוגדלים וקאליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים ו-4 בוכנות מאחור, מוטות מייצבים מעובים ויחס עברה סופי מקוצר. מחיר גרסה זו עומד על 475 אלף שקלים, כאשר בתוספת של 10,000 שקלים נוספים ניתן לקבלה עם חישוקי 20 אינץ’ במקום 19 אינץ’ שביתר הגרסאות ופסי מרוצים מסורתיים על מכסה המנוע והגג.

2024 Mustang Family2024 Mustang FamilyPreview
2024 Mustang2024 MustangPreview
2024 Mustang2024 MustangPreview
2024 Mustang2024 MustangPreview
FORD MUSTANG GT 11FORD MUSTANG GT 11Preview
2024 Mustang2024 MustangPreview
2024 Mustang2024 MustangPreview
2024 Mustang2024 MustangPreview
2024 Mustang2024 MustangPreview
2024 Mustang Interior2024 Mustang InteriorPreview
2024 Mustang Interior Design2024 Mustang Interior DesignPreview
2024 Mustang Exterior Design2024 Mustang Exterior DesignPreview
2024 Mustang Interior2024 Mustang Interior
The interior of the new Mustang is the most technologically advanced, driver-centric cockpit of any Mustang to date. The fighter jet-inspired cockpit offers the driver two flowing and curved displays that can be quickly customized to show information the driver wants or needs to see. Pre-production vehicles shown
Preview
פורד מוסטאנגפורד מוסטאנגPreview

V8 מוסטאנג מכונית שרירים פורד פורד מוסטאנג פורד מוסטאנג GT
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד