אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
טסלה על הכוונת: המכונית של שיאומי זולה יותר ממודל 3
ראשי » חדשות » טסלה על הכוונת: המכונית של שיאומי זולה יותר ממודל 3
שיאומי SU7

טסלה על הכוונת: המכונית של שיאומי זולה יותר ממודל 3

שיאומי SU7 החלה להיות משווקת בסין כשהיא מצטרפת למלחמת המחירים של טסלה 3, עם תג מחיר התחלתי נמוך יותר מאשר רבת המכר של אילון מאסק

אופיר דואק 01/04/2024

זה אמנם לא ממש משפיע עלינו באופן ישיר, אבל בחודשים האחרונים מתחוללת בסין מלחמת מחירים בהובלתה של טסלה  בניסיון להגדיל את היקף המכירות שלה בשוק הסיני ולחסום את ההתעצמות של המותגים המקומיים, ובראשם BYD. כעת מצטרפת למלחמת המחירים הזו שחקנית חדשה לגמרי, עם המכונית הראשונה מתוצרתה. מדובר בענקית האלקטרוניקה והטכנולוגיה שיאומי, אשר רגע לפני סוף שנת 2023 חשפה את ה-SU7 ששיווקה מתחיל בימים אלו בסין.

עם תחילת השיווק של שיאומי SU7 פורסמו המפרטים של הגרסאות השונות ומחירם. למרות ההערכה הראשונית, בין היתר הודות לטכנולוגיה ולממדים הנדיבים, שהמכונית מיועדת להתחרות בטסלה מודל S התמחור האגרסיבי של שיאומי מציב את המכונית ראש בראש מול טסלה מודל 3, כמו גם מול מתחרות מקומיות כמו אקספנג P7 ו-BYD סיל. למעשה, מבחינת התמחור מאגפת שיאומי את טסלה מלמטה כאשר גרסת הבסיס של ה-SU7 נושאת תג מחיר של 30 אלף דולר, כ-4,000 דולר פחות מאשר מודל 3 הבסיסית לאחר שזו הוזלה לאחרונה.

גרסת הבסיס של שיאומי SU7 מצוידת במנוע חשמלי אחורי בהספק של 295 כ”ס ו-40.8 קג”מ, המסוגלים להאיץ את המכונית ל-100 קמ”ש ב-5.3 שניות בדרך למהירות מרבית של 210 קמ”ש. הסוללה מתוצרת BYD היא בעלת קיבולת של 73.6 קוט”ש האמורה לספק טווח נסיעה של 700 ק”מ על פי התקן הסיני, שהם קצת יותר מ-500 ק”מ לפי תקן WLTP המקובל באירופה. גרסה זו מצוידת בחבילת מערכות בטיחות PILOT Pro הכוללת מערך של רדאר וממצלמות המקביל עם יכולת תיקון סטיה ושמירה עצמאית על נתיב שמקבילה ליכולות מערכות הבטיחות של טסלה ברמת הבסיס.


בהצהרה נדירה, אמר נשיא שיאומי לי ג’ון ששיאומי מפסידה כסף על כל מכונית מגרסת הבסיס של ה-SU7. עם זאת הוא יכול להיות מרוצה מכך שתוך 24 שעות נרשמו כ-89 אלף הזמנות למכונית בסין ששווים לכל יכולת הייצור של שיאומי כעת (אם כי למען הדיוק ה-SU7 מיוצרת בכלל על ידי BAIC). התמחור האגרסיבי לא מפתיע, שכן את הצלחתה בתחום הטלפונים הסלולריים השיגה שיאומי גם כן באמצעות מפרט עשיר ותמחו נמוך משמעותי משל המתחרים.

לצד גרסת הבסיס תציע שיאומי שתי גרסאות נוספות של ה-SU7. גרסת הביניים המכונה Pro מציגה מחיר התחלתי של 34 אלף דולר כשהשדרוג המשמעותי בה הוא בסוללת ליתיום פוספט פולימיר מסדרת שנשינג של CATL עם קיבולת של 94.3 קוט”ש שמעלה את טווח הנסיעה ל-830 ק”מ על פי התקן הסיני, שהם כ-650 ק”מ על פי התקן המקובל במערב.

בפסגת ההיצע נמצאת גרסת ה-MAX. לגרסה זו צמד מנועים חשמלים בהספק משולב של 663 כ”ס ו-85.5 קג”מ המאפשרים לשיאומי להצהיר על זינוק ל-100 קמ”ש ב-2.8 שניות ומהירות מרבית של 265 קמ”ש – ביצועים עדיפים מאשר גרסת הפרפורמנס היוצאת של טסלה מודל 3. הסוללה מתוצרת CATL היא בעלת קיבולת של 101 קוט”ש וטווח מוצהר של 800 ק”מ על פי התקן הסיני, כאשר מערכת החשמל שודרגה לארכיטקטורת 800V עם יכולת טעינה מהירה שתעניק 500 ק”מ של טווח ב-15 דקות. גם מערך מערכות הבטיחות האקטיביות משודרג עם רדאר לייזר וחומר משופרת שתאפשר לטענת שיאומי נהיגה אוטונומית בתנועה עירונית (לפחות בסין). מחירה של הגרסה הבכירה של שיאומי SU7 עומד על 41,500 דולר – קצת יותר מאשר גרסת ה-Long Range של מודל 3.

מה זה אומר לגבי התמחור של שיאומי SU7 כאשר היא תגיע לישראל באמצע השנה הבאה? כרגע לא הרבה. צריך לזכור שמלחמת המחירים בסין פחות רלוונטית עבור שווקי המערב ועבורנו, כיוון שיצרניות הרכב מתמחרות באופן שונה את דגמיהן בהתאם לשווקים השונים. בנוסף, מעבר למיסוי המקובל, לתג המחיר של המכוניות המגיעות מסין מצטרפת עלות ההובלה ומכס נוסף בסך 7%. מראיון שערכנו בעבר עם בעלי קבוצת המילטון יבואנית שיאומי, שגם תייבא את מכוניות שיאומי לישראל, הובטח שה-SU7 תישא תג מחיר תחרותי.

מצד שני, התחרותיות ביחס לטסלה תלויה גם בטסלה עצמה שהראתה בשנים האחרונות תנודתיות רבה בתמחור דגמיה עם התייקרויות והוזלות שמגיעות בהפתעה, לרוב ללא תלות בנעשה בשוק הרכב. בכל מקרה, נצטרך להמתין לתחילת השיווק באירופה של שיאומי SU7 והתמחור שם כדי לראות האם מלחמת המחירים תצא מגבולות סין.

טסלה מודל 3 שיאומי שיאומי SU7
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד